Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

friends with benefits eller kjærester?


Anbefalte innlegg

 

Jeg synes ikke noe om å ha en friends med sex på den måten. Dersom jeg skal ha sex så synes jeg det er godt å ha det med følelser. Forstår ikke vitsen å ha det uten. I min verden så hører sex og følelser sammen.

Mange jenter er nøyaktig som deg. Og det inkluderer jenta til TS. Vitsen er at man kan lyve til seg selv for å rasjonalisere et "vennskap" som grunnen til at mannen ikke vil ta det neste steget. På den måten trenger ikke dama å bevisstgjøre seg årsaken til at hun ikke er god nok for ham. Det kan fungere som en forsvarsmekanisme for å unngå og konfrontere sin egen dårlige selvtillit. Jeg tror absolutt de fleste damer foretrekker følelser fordi sex i seg selv ikke er sjelden vare for damer. Følelser, og nærmere spesifisert følelsen av å bli verdsatt og ansett som mer enn sex, er langt sjeldnere. Sex, alene bidrar snarere til å svekke en kvinnes selvtillit. Spesielt hvis hun bytter partnere jevnlig. Det gjelder så klart ikke "alle", men mitt inntrykk er at det gjelder de fleste.

 

For min del er det sex og kjemi som er de to viktigste tingene. Følelser er ikke viktig, og snarere noe jeg styrer unna. Men kjemi og god sex fører ofte til følelser hos henne. Jeg har vanligvis ikke følelser for jentene jeg ligger med, og dermed er FWB perfekt. Noe annet ville betydd emosjonelt fangenskap eller sølibat, hvilket er begge utelukket.

 

 

Ja, og da betyr det gjerne at du ikke ønsker forhold? Jeg har møtt en som sa at han ikke ønsket forhold med noen, og det fratok meg ikke selvtilliten. Men det som fratar selvtilliten er som du sier: dersom jeg har sex med en person som ikke hadde følelser for meg men allikevel søker forhold. Årsaken til det er at jeg får problemer med å forstå hvorfor han ville ha sex med meg uten følelser, for jeg tenker helt motsatt: altså jeg har følelser når jeg har sex automatisk. Uten at jeg vil det og. 

 

Man tenker automatisk etterpå at man har hatt sex med en som ikke synes at man var bra nok sexuellt, eller hadde bra nok kropp... og det går utover selvtilliten. Jeg kjenner at jeg fortsatt er sårbar etter slike opplevelser, og sårene blir så store at jeg vurderer å aldri ha sex igjen. Men det er jo dumt.... Men jeg har det bedre uten sex enn å oppleve å ha sex og så føle det sånn.. Har følt det for mye sånn nå, og det har gjort at jeg ikke har glede av å ha sex slik som jeg hadde før. Man føler at alle andre er så mye bedre enn seg selv. Spesiellt dersom man har opplevd det samme før. Veldig dum følelse, men sånn er den... Man føler seg ikke bra nok. Akkurat som å stille seg på catwalken. Og det vil jeg heller ikke ;) Vet at det høres merkelig ut, men sånn føles det.

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og da betyr det gjerne at du ikke ønsker forhold? Jeg har møtt en som sa at han ikke ønsket forhold med noen, og det fratok meg ikke selvtilliten. Men det som fratar selvtilliten er som du sier: dersom jeg har sex med en person som ikke hadde følelser for meg men allikevel søker forhold. Årsaken til det er at jeg får problemer med å forstå hvorfor han ville ha sex med meg uten følelser, for jeg tenker helt motsatt: altså jeg har følelser når jeg har sex automatisk. Uten at jeg vil det og.

Dette er åpenbart to sider av samme sak. Jeg ser ikke etter et forhold fordi jeg ikke har det med å møte damer som jeg ønsker et forhold med. I praksis betyr det at jeg ikke ser etter et forhold. Og det er det jeg sier. Og det er sant - helt til det ikke er det. Det er uansett bedre å si at jeg ikke ser etter et forhold, enn å si at jeg godt kan være i et forhold, men ikke med henne. I praksis er dette det samme for henne, men effekten det har på henne er totalt forskjellig, ref. hva du selv akkurat sa.

 

Man tenker automatisk etterpå at man har hatt sex med en som ikke synes at man var bra nok sexuellt, eller hadde bra nok kropp... og det går utover selvtilliten.

Til en viss grad spiller både sex og kropp en rolle. Men begge deler må være særdeles dårlig dersom dette skal være avgjørende, eller du ligger med menn som er utenfor din liga, og har mange andre alternativer. En mann som velger kjæreste hovedsakelig etter sine kriterier på sex og kropp er høyst sannsynlig en mann du ikke vil ha uansett.

 

Jeg kjenner at jeg fortsatt er sårbar etter slike opplevelser, og sårene blir så store at jeg vurderer å aldri ha sex igjen. Men det er jo dumt.... Men jeg har det bedre uten sex enn å oppleve å ha sex og så føle det sånn. Man føler at alle andre er så mye bedre enn seg selv. Spesiellt dersom man har opplevd det samme før.

Jeg vet ikke hvor klar du er over det, men dette er et problem du har diktet opp. Dette illustreres blant annet ved at du sier "man føler at alle andre...". Det er bare bullshit som du lar holde deg tilbake.

 

Det hjelper kanskje ikke at jeg påpeker det, men uansett hva du føler om "alle andre", så er det alltid feil, selv om det naturligvis virker veldig ekte og sant - nettopp fordi du føler det.

Lenke til kommentar

 

Ja, og da betyr det gjerne at du ikke ønsker forhold? Jeg har møtt en som sa at han ikke ønsket forhold med noen, og det fratok meg ikke selvtilliten. Men det som fratar selvtilliten er som du sier: dersom jeg har sex med en person som ikke hadde følelser for meg men allikevel søker forhold. Årsaken til det er at jeg får problemer med å forstå hvorfor han ville ha sex med meg uten følelser, for jeg tenker helt motsatt: altså jeg har følelser når jeg har sex automatisk. Uten at jeg vil det og.

Dette er åpenbart to sider av samme sak. Jeg ser ikke etter et forhold fordi jeg ikke har det med å møte damer som jeg ønsker et forhold med. I praksis betyr det at jeg ikke ser etter et forhold. Og det er det jeg sier. Og det er sant - helt til det ikke er det. Det er uansett bedre å si at jeg ikke ser etter et forhold, enn å si at jeg godt kan være i et forhold, men ikke med henne. I praksis er dette det samme for henne, men effekten det har på henne er totalt forskjellig, ref. hva du selv akkurat sa.

 

Man tenker automatisk etterpå at man har hatt sex med en som ikke synes at man var bra nok sexuellt, eller hadde bra nok kropp... og det går utover selvtilliten.

Til en viss grad spiller både sex og kropp en rolle. Men begge deler må være særdeles dårlig dersom dette skal være avgjørende, eller du ligger med menn som er utenfor din liga, og har mange andre alternativer. En mann som velger kjæreste hovedsakelig etter sine kriterier på sex og kropp er høyst sannsynlig en mann du ikke vil ha uansett.

 

Jeg kjenner at jeg fortsatt er sårbar etter slike opplevelser, og sårene blir så store at jeg vurderer å aldri ha sex igjen. Men det er jo dumt.... Men jeg har det bedre uten sex enn å oppleve å ha sex og så føle det sånn. Man føler at alle andre er så mye bedre enn seg selv. Spesiellt dersom man har opplevd det samme før.

Jeg vet ikke hvor klar du er over det, men dette er et problem du har diktet opp. Dette illustreres blant annet ved at du sier "man føler at alle andre...". Det er bare bullshit som du lar holde deg tilbake.

 

Det hjelper kanskje ikke at jeg påpeker det, men uansett hva du føler om "alle andre", så er det alltid feil, selv om det naturligvis virker veldig ekte og sant - nettopp fordi du føler det.

 

 

Ja, en av dem jeg hadde sex med sa at han ikke ønsket forhold med noen husker jeg. Da taklet jeg det helt bra. Vi er venner fortsatt. Men det har vært veldig sårt og vondt å oppleve å ha sex med den som ikke sier det. Det har gått såpass på selvtilliten at jeg har ikke lyst å verken ha sex eller søke etter forhold igjen. Kun egen tilfredstillelse, men det andre blir jeg dårlig av å tenke på. 

Det føles som å melde seg på catwalken uten at man har noe der å gjøre. Jeg føler meg fin når jeg ser meg selv på bilder, film og i speilet - derfor forstår jeg ikke hvorfor, men innen sex så har jeg følt meg behandlet som jeg ikke er bra nok, som om alle andre er for bra. Jeg er såpass snill at jeg tror jo det er utseende ;)  Greit at det kan være at jeg går over min liga, men jeg synes ikke de mennene som jeg har hatt er så utrolig pene. Jeg viste bilder av en som jeg var i et forhold med men ble fuckfriends med til noen av mine nærmeste betroelses-venner, og de sa at de synes ikke at han var annet enn helt normal. Og de hadde trodd at han var over over min liga som behandlet meg sånn. Men det synes ikke de. Men de synes uansett at oppførselen hans ikke var fin, og ikke noe tap!!!!!. Og den ser jeg men allikevel har jeg ikke selvtillit til verken sex eller å søke forhold. Men det beste er at jeg vet etter at han har behandlet meg som en dritt at han ikke er noe tap :)

 

Jeg er ikke desperat så går ikke ned for å finne meg en mann som jeg ikke er tiltrukket av. Nei.. Men selv om venner sier at han siste ikke er mer enn middels så føler jeg meg elendig. Dermed så føler jeg meg bra uten å hoppe på catwalken for å si det sånn, og foretrekker heller være alene. Får selvtillit av å leve uten. Kan være at det kommer seg. Men forløbig er det godt å være alene. 

 

Helt fra med en gang han som jeg var i forhold med sist ignorerte meg i januar, så fikk jeg et evig mas om å måtte finne meg en ny fyr.  " finn en ny med en gang" sier mange....  "uff uff uff skal jeg ikke få finne meg til rette med mitt nye liv først" tenker jeg... Slikt skjer hver gang. Følte jeg ikke fikk pust i bakken og følte jeg ikke fikk sjans å la det synke. Og dermed så vet jeg at det sunne er å gi det tid. Og være alene en stund. Da får man finne seg selv, og kanskje troen kommer tilbake. :). Dersom det ikke skjer, så får jeg bli værende alene da og være lykkelig med det . Kan fint bli lykkelig med det og!. Bedre det enn ulykkelig med sex, dumpinger og  kjærlighetssorger hele tiden... ohhhhh jeg er TØFF! for jeg vet at jeg har gått på smell etter smell etter smell og allikevel så har jeg forsøkt , men denne gangen så har jeg ikke lyst å forsøke reprise av alt sammen. Uansett : jeg har opplevd å sveve og tro på at han var forelsket... Jeg har opplevd mye. Og opplevd nok av det til å heller tenke på at jeg har forsøkt. Slik er mitt liv. Mens andre sier gjerne: Nå må du slutte... finn deg en!. Men jeg sier : NEI IKKE NÅ! Jeg har forsøkt nok! Og gleder meg over livet alene nå! <3 

 

Men er litt min egen feil hele greien, for jeg har gått for menn som har bevist meg at de ikke er noe å samle på ;) . Så tar skyld i det. ! Min egen feil som har vært naiv og skadet min egen selvtillit. For det var meg som skulle dumpet de. Det hadde jeg gjort dersom jeg hadde vært fornuftig. Da hadde jeg unngått å havnet i den situasjonen jeg er i nå. Nå har jeg mistet troen på forhold. Og lever på at jeg er happy for alt annet i livet. Og at jeg slipper å ha kontakt med en som behandler meg som skit. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Ja, en av dem jeg hadde sex med sa at han ikke ønsket forhold med noen husker jeg. Da taklet jeg det helt bra. Vi er venner fortsatt. Men det har vært veldig sårt og vondt å oppleve å ha sex med den som ikke sier det. Det har gått såpass på selvtilliten at jeg har ikke lyst å verken ha sex eller søke etter forhold igjen. Kun egen tilfredstillelse, men det andre blir jeg dårlig av å tenke på.

Verden er ikke lenger det den var for kort tid siden. Datingapper som Tinder, Happn og annet har spredd seg som ild i tørt gress, og det er grunn til å tro at denne utviklingen fortsetter i flere år fremover. Samfunnet idealiserer ikke lenger kjernefamilien, og importerer mennesker fremfor å bygge insentiver for økt fødselsrate. Datingteknologien og hookupkulturen stimulerer hverandre, og plutselig florerer det av alternativer for folk i alle aldre, hvilket betyr at kravet for å slå seg til ro med én partner blir høyere. Mannen har et redusert insentiv til forpliktlse fordi sex uansett er lettere å få i dagens datingmarked. Samtidig er forpliktelse mer risikofylt når andelen attraktive alternativer øker både hos kvinner og menn. Det er tilnærmet ingen grunn for forpliktelse for en mann i aldersgruppen 20-50 som har god økonomi, og som ikke ønsker barn Det eneste insentivet jeg kan komme på er at man rett og slett ikke gidder å date lenger. Men denne holdningen vil sannsynligvis også være kortvarig når man bombarderes med attraktive alternativer fra alle kanter. Det gjør det ikke like lett å se seg fornøyd med partneren man har endt opp med.

 

Du kan godt velge å ta dette personlig, men det er egentlig ikke din skyld at datingmarkedet har tatt fyr. Du bør heller hive deg på leken enn å la dine egne fiktive begrensninger holde deg tilbake. Sannsynligvis vil et økende antall menn unngå forpliktelse og forhold fremover. Og det er ikke på grunn av deg, eller den enkelte dama, men på grunn av en endring i datingmarkedet som øker tilgjengeligheten av alternativer for alle menn - spesielt de som allerede er ettertraktet. Dersom du skal finne en mann som sannsynligvis vil forplikte seg, må du derfor leite i din egen liga - som sannsynligvis er lavere enn du selv tror.

Greit at det kan være at jeg går over min liga, men jeg synes ikke de mennene som jeg har hatt er så utrolig pene.

Det er ikke mannens utseende alene som definerer ligaen. Ligaen defineres av mannens alternativer. Mannens alternativer styres av alle kvaliteter, og hva han selv ønsker. Dersom han har en god karriære, er mellom 25-35, er morsom, sosial, utfordrende, spontan og alfa, er han automatisk kjekk uansett hvordan han ser ut. Utseende hjelper, men er overhodet ikke avgjørende. Dersom han ønsker forpliktelse, er han i en lavere liga enn om han ikke ønsker forpliktelse - fordi uten ønsket om forpliktelse, er han også mindre oppnåelig.

De mennene som behandler deg som "dritt" (dvs, ikke setter åpenbart pris på deg, og ikke ønsker forpliktelse) gjør det fordi de har andre alternativer. Hvis sex stort sett er det eneste du tilfører forholdet, er du ikke verdifull fordi sex ikke lenger er sjelden vare. Dette kan du sannsynligvis relatere til.

 

Jeg er ikke desperat så går ikke ned for å finne meg en mann som jeg ikke er tiltrukket av. Nei.. Men selv om venner sier at han siste ikke er mer enn middels så føler jeg meg elendig.

Du virker jævli overfladisk og simpel om du dømmer menn utelukkende på utseende. Da er det heller ikke rart at du gjør det samme med deg selv, noe du ikke ser ut til å komme godt ut av.

 

Dersom det ikke skjer, så får jeg bli værende alene da og være lykkelig med det . Kan fint bli lykkelig med det og!. Bedre det enn ulykkelig med sex, dumpinger og kjærlighetssorger hele tiden...

 

Eventuelt kan du la vær å ta en seksuell relasjon med en mann for seriøst. Ta det for hva det er. Om han tilbringer tid med deg uten sex, så liker han deg for mer enn sex. Det betyr ikke at han vil forplikte seg. Men det betyr at han liker deg. Og om du også liker ham, så bør dere tilbringe tiden sammen mens dere kan. Å velge sølibat fordi ditt idealiserte forhold ikke eksisterer, er å lure seg selv.

 

Det blir som å aldri søke på en jobb fordi man ikke finner drømmejobben. Venter man for lenge blir man nav-klient, og utvikler depresjon.

Lenke til kommentar

 

Ja, en av dem jeg hadde sex med sa at han ikke ønsket forhold med noen husker jeg. Da taklet jeg det helt bra. Vi er venner fortsatt. Men det har vært veldig sårt og vondt å oppleve å ha sex med den som ikke sier det. Det har gått såpass på selvtilliten at jeg har ikke lyst å verken ha sex eller søke etter forhold igjen. Kun egen tilfredstillelse, men det andre blir jeg dårlig av å tenke på.

Verden er ikke lenger det den var for kort tid siden. Datingapper som Tinder, Happn og annet har spredd seg som ild i tørt gress, og det er grunn til å tro at denne utviklingen fortsetter i flere år fremover. Samfunnet idealiserer ikke lenger kjernefamilien, og importerer mennesker fremfor å bygge insentiver for økt fødselsrate. Datingteknologien og hookupkulturen stimulerer hverandre, og plutselig florerer det av alternativer for folk i alle aldre, hvilket betyr at kravet for å slå seg til ro med én partner blir høyere. Mannen har et redusert insentiv til forpliktlse fordi sex uansett er lettere å få i dagens datingmarked. Samtidig er forpliktelse mer risikofylt når andelen attraktive alternativer øker både hos kvinner og menn. Det er tilnærmet ingen grunn for forpliktelse for en mann i aldersgruppen 20-50 som har god økonomi, og som ikke ønsker barn Det eneste insentivet jeg kan komme på er at man rett og slett ikke gidder å date lenger. Men denne holdningen vil sannsynligvis også være kortvarig når man bombarderes med attraktive alternativer fra alle kanter. Det gjør det ikke like lett å se seg fornøyd med partneren man har endt opp med.

 

Du kan godt velge å ta dette personlig, men det er egentlig ikke din skyld at datingmarkedet har tatt fyr. Du bør heller hive deg på leken enn å la dine egne fiktive begrensninger holde deg tilbake. Sannsynligvis vil et økende antall menn unngå forpliktelse og forhold fremover. Og det er ikke på grunn av deg, eller den enkelte dama, men på grunn av en endring i datingmarkedet som øker tilgjengeligheten av alternativer for alle menn - spesielt de som allerede er ettertraktet. Dersom du skal finne en mann som sannsynligvis vil forplikte seg, må du derfor leite i din egen liga - som sannsynligvis er lavere enn du selv tror.

Greit at det kan være at jeg går over min liga, men jeg synes ikke de mennene som jeg har hatt er så utrolig pene.

Det er ikke mannens utseende alene som definerer ligaen. Ligaen defineres av mannens alternativer. Mannens alternativer styres av alle kvaliteter, og hva han selv ønsker. Dersom han har en god karriære, er mellom 25-35, er morsom, sosial, utfordrende, spontan og alfa, er han automatisk kjekk uansett hvordan han ser ut. Utseende hjelper, men er overhodet ikke avgjørende. Dersom han ønsker forpliktelse, er han i en lavere liga enn om han ikke ønsker forpliktelse - fordi uten ønsket om forpliktelse, er han også mindre oppnåelig.

De mennene som behandler deg som "dritt" (dvs, ikke setter åpenbart pris på deg, og ikke ønsker forpliktelse) gjør det fordi de har andre alternativer. Hvis sex stort sett er det eneste du tilfører forholdet, er du ikke verdifull fordi sex ikke lenger er sjelden vare. Dette kan du sannsynligvis relatere til.

 

Jeg er ikke desperat så går ikke ned for å finne meg en mann som jeg ikke er tiltrukket av. Nei.. Men selv om venner sier at han siste ikke er mer enn middels så føler jeg meg elendig.

Du virker jævli overfladisk og simpel om du dømmer menn utelukkende på utseende. Da er det heller ikke rart at du gjør det samme med deg selv, noe du ikke ser ut til å komme godt ut av.

 

Dersom det ikke skjer, så får jeg bli værende alene da og være lykkelig med det . Kan fint bli lykkelig med det og!. Bedre det enn ulykkelig med sex, dumpinger og kjærlighetssorger hele tiden...

Eventuelt kan du la vær å ta en seksuell relasjon med en mann for seriøst. Ta det for hva det er. Om han tilbringer tid med deg uten sex, så liker han deg for mer enn sex. Det betyr ikke at han vil forplikte seg. Men det betyr at han liker deg. Og om du også liker ham, så bør dere tilbringe tiden sammen mens dere kan. Å velge sølibat fordi ditt idealiserte forhold ikke eksisterer, er å lure seg selv.

 

Det blir som å aldri søke på en jobb fordi man ikke finner drømmejobben. Venter man for lenge blir man nav-klient, og utvikler depresjon.

 

 

Jeg må ærlig si at jeg ikke har lyst til å holde på med det mer. Jeg fikk desverre følelser for han siste jeg var sammen med. Jeg må ærlig si at dersom jeg må gå for lavere liga enn hva han er , så ... føler jeg meg ikke tiltrukket til noen. For den mannen var ikke så mer enn normal. Han var ikke spesiellt pen for å si det sånn. Jeg følte ikke at jeg siktet for høyt . Men jeg vet at han hadde en tidligere kjæreste som han traff iblant. Hun er det viktigste i livet hans for alltid og det har han vært klar på. De bor langt unna hveandre men de vil for alltid være nummer 1 for hveandre og familie. Og de vil alltid gjøre alt for hveandre. Ingenting kan overgå det for dem. De er single begge to men ikke desperat etter forhold, og forhold vil alltid komme i siste rekke og familieforholdet deres som nummer 1. Mulig det er mer normalt i dagens samfunn å holde på sånn? For meg virker det helt på tryne!. 

 

Jeg tok skrekken etter det, men jeg dater når jeg gidder igjen ;)

 

Det er mulig meg som er gammeldags, og at det er jeg som ikke forstår at det er helt normalt at man har sex rundt. Og at det er normalt å treffe en dame over lang tid og så bare ignorere henne. Mulig er det helt normalt i dagens samfunn. 

 

Jeg forsto det slik at min eks traff en annen dame rett etter at det ble slutt. Og den damen han traff er en sånn type som ligger med mange.  Hun var ikke noe penere enn meg etter min vurdering. Langt ifra. Men han ville ikke knytte seg til henne heller, og har ekskjæresten pluss så dater han andre. Mulig at han ga slipp på meg fordi han synes at jeg ikke var fin nok, men for et liv han har. Mulig det livet er mer normalt enn jeg har trodd, men ... i min verden er det unormalt :) . Nei... jeg har helt andre holdninger og verdier enn måten eksen levde på og sa og gjorde dette på. Og lever samfunnet stort sett som han så glem det! GLEM DET ! haha... da hører ikke jeg til på datingmarked i det hele tatt . Jeg har for gammeldagse holdninger til det!!!. 

 

Ja jeg tok skrekken av hele greien, men jeg går ikke for et utseende jeg ikke er tiltrukket av i utgangspunktet. Jeg er ikke overfladisk av den årsak. De er like overfladisk de som dumper etter lang kontakt pga de treffer noen finere damer...eller menn. Da ser man at hele markedet er veldig overfladisk. 

 

Jeg ønsker å tro at jeg ikke ble dumpet pga at jeg ikke var bra nok utseendemessig men at jeg ble dumpet fordi de ikke var seriøse i søken. Men jeg vet ikke. Dumt å spekulere på det. Men jeg er ikke desperat etter å måtte løpe ut for å finne meg nye for jeg ser hvor lett man kan miste de igjen uansett og har ingen glede av å holde på sånn. 

 

En dag kan det være at jeg vil date igjen. Utelukker det ikke. Men i og med at jeg har de gammeldagse verdiene som jeg har så velger jeg faktisk å unngå å havne ut på dating igjen forløbig. Er lei av det. Og har ikke lyst. Må la lysten komme tilbake først. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

For den mannen var ikke så mer enn normal. Han var ikke spesiellt pen for å si det sånn.

Igjen ser det ut til at du kun fokuserer på utseende. Hverken ditt eller hans utseende spiller en umiddelbar rolle. Det er graden av tilgjengelige og bedre alternativer som definerer deres egen verdi for hverandre. Det faktum at han hadde et bedre alternativ enn deg, gjorde at du ikke var god nok. Dette sier vel seg selv?

Jeg følte ikke at jeg siktet for høyt .

Det gjorde du. Du konkurrerte mot et alternativ du ikke kunne toppe. Noe han var tydelig på.

Mulig det er mer normalt i dagens samfunn å holde på sånn? For meg virker det helt på tryne!.

Om du ønsker forpliktelse, bør du ikke kaste bort tiden på noen før du har spurt ham hvorvidt han anser seg som helt ferdig med eventuelle ekser. Begrunn gjerne spørsmålet med at du ikke ønsker å kaste bort tida di. Og ta til deg svaret. Hvis svaret er at du alltid vil være #2 mot eksen, så er det kun din egen idioti som satser vidre på denne mannen.

 

Det er mulig meg som er gammeldags, og at det er jeg som ikke forstår at det er helt normalt at man har sex rundt. Og at det er normalt å treffe en dame over lang tid og så bare ignorere henne. Mulig er det helt normalt i dagens samfunn.

Det er normalt, og uunngåelig å bli skuffet når du fornekter helt tydelige tegn på at forholdet ikke er langsiktig. Måten å fikse det på er naturligvis å leve i den virkelige verden, fremfor din idealiserte verden hvor du fornekter alt som truer drømmen.

 

Men han ville ikke knytte seg til henne heller, og har ekskjæresten pluss så dater han andre. Mulig at han ga slipp på meg fordi han synes at jeg ikke var fin nok, men for et liv han har. Mulig det livet er mer normalt enn jeg har trodd, men ... i min verden er det unormalt :)

Hvordan er det i det hele tatt mulig å anta at et forhold er langsiktig når du er "sammen" med en fyr som dater mange andre samtidig? Jeg begynner å tro at du kødder. Men siden du har skrevet flere forholdsvis konsistente poster, virker du til en viss grad troverdig. Og umåtelig naiv. Jeg tipper han dumpa deg fordi du åpenbart ønsket et forpliktet og langsiktig forhold, mens han åpenbart ikke gjorde det. Og uavhengig av hvor normalt eller ikke hans liv er, så er det naturligvis kun hans liv som er relevant når du vurderer hvordan han passer til dine kriterier. Hvordan andre lever, eller hva som er normalt er ikke irrelevant.

 

Nei... jeg har helt andre holdninger og verdier enn måten eksen levde på og sa og gjorde dette på. Og lever samfunnet stort sett som han så glem det! GLEM DET ! haha... da hører ikke jeg til på datingmarked i det hele tatt . Jeg har for gammeldagse holdninger til det!!!.

Jeg blir nå nødt til å kalle deg en "idiot" fordi du virker trangsynt, naiv og overfladisk. Du virker trangsynt fordi du anser siste erfaring som å representere datingmarkedet generelt. Du virker naiv fordi du anser en idealistisk drøm som virkelighet samtidig som du fornekter åpenbare trusler, selv når dette kommuniseres i klartekst. Og du virker overfladisk fordi du fokuserer utelukkende på utseende. Når du velger å satse på en fyr som helt åpenbart ikke vil det samme som deg, så vil resultatet alltid bli at du ikke oppnår det du ønsker.

 

Altså, dersom du har lyst til å spise sunt, men hele tiden spiser potetgull, så blir ikke resultatet et sunt kosthold. Hvis du deretter påstår at dagens matvarer bare består av potetgull så er du en idiot. Hvis du, på grunn av dette, konkluderer med å ikke spise, så bør du oppsøke profesjonell hjelp. Dette er resonneringen du illustrerer i relasjon til dating.

 

Ja jeg tok skrekken av hele greien, men jeg går ikke for et utseende jeg ikke er tiltrukket av i utgangspunktet. Jeg er ikke overfladisk av den årsak. De er like overfladisk de som dumper etter lang kontakt pga de treffer noen finere damer...eller menn. Da ser man at hele markedet er veldig overfladisk.

Nei. Du er overfladisk fordi du vektlegger utseende mer enn f.eks. at mannen forteller deg at han dater flere, og at du ikke er prioritert.

 

Jeg ønsker å tro at jeg ikke ble dumpet pga at jeg ikke var bra nok utseendemessig men at jeg ble dumpet fordi de ikke var seriøse i søken. Men jeg vet ikke. Dumt å spekulere på det. Men jeg er ikke desperat etter å måtte løpe ut for å finne meg nye for jeg ser hvor lett man kan miste de igjen uansett og har ingen glede av å holde på sånn.

Jeg tror du bør snakke med en psykolog med målsetning om å bevisstgjøre deg på din idealisering, kroppsfiksering, og følgelige fraværende evne til å vurdere andre faktorer i relasjon til valg av romantisk partner. Fortell psykologen at når du møter en mann du liker, blir du så oppslukt av drømmen om å ha ham for alltid, at du ikke klarer å vurdere noen andre aspekter enn din egen idealisering av ham - som ikke er reell. Når han deretter dumper deg, forklarer du feilaktig bruddet med ditt mangelfulle utseende, men har likevel problemer med å forstå hvorfor du ble dumpa fordi du ikke anser hans utseende som særlig bedre enn ditt eget. Utseende er naturligvis ikke forklaringen på bruddet. Forklaringen er alle signalene du fornektet helt til du ble dumpa.
Lenke til kommentar

Ja jeg tror at bakgrunnen for at jeg ble dumpet var eksen. Han har jo sagt at ingen damer noensinne kommer til på hennes nivå. Og at de to har den beste kjemi og at de to vil alltid sette hveandre som nummer 1 i livet. Han sa også at de er familie men det vil ikke en ny partner bli. En ny partner vil komme i siste rekke fordi han vil ha det ganske fritt uten samboerskap og uten så tett kontakt. Han vil alltid møte eksen og bryr seg ikke hva en ny dame vil synes om det. Både han og eksen gjør som de vil og tar ikke hensyn til en ny partners ønske. De bor langt ifra hveandre men de forsøker å treffes så ofte de kan. Dermed tror jeg at det lå i kortene at jeg skulle bli dumpet fra starten. Alt pga at eksen og han ikke er ferdige tiltross for at de sier noe annet. Tror de har et åpent forhold. Er glad jeg slipper å involvere meg med slike mer.

 

At hun er over min liga...? For han er hun nok langt over min liga. Det har han bevist for han forguder henne. Men utifra hva jeg hører og vet om henne så er jeg en langt mer stabil jente. Om hun er penere? Det er hun sikkert. Men hadde de vært ferdige så hadde han ikke hengt etter henne slik han gjør. Ikke hun heller. Så bare det i seg selv sier at jeg kan med stor sannsynlighet ha blitt dumpet fordi deres bånd aldri var brutt. De hadde et forhold med måten de hadde kontakt på og dermed så er nok han kun ute etter løse forbindelser som han dumper etter en stund. Det er mitt inntrykk. Og hun virket til å ville markere seg på Facebook hele tiden. Gjør alt for deg for alltid skrev hun på veggen hans osv osv

 

 

Jeg synes at jeg selv er pen. Og jeg mener at jeg er over deres liga som personlighet og jeg ser ikke verre ut enn han etter min bedømming . Og velger å stole på det jeg selv tenker .

 

Vil ikke på date før jeg har lyst ;). Nå er jeg lei av det og bruker tiden på alt annet :)

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Er enig med deg at forklaringen til at jeg ble dumpet er at han hadde eksen. Dermed var han ikke ute etter noe seriøst. Han benekter det selv men jeg var vitne til at de sendte hjerter på meldinger til hveandre og han dro ned til henne der hun bor mange 100 mil unna. Han sa at han ikke var hjemme hos henne men hun skrev at han tilbragte tiden hjemme hos henne og skrev om han som om ingen av dem så for seg å binde seg med noen andre. De fortalte hveandre alt av hemmeligheter og om alt de gjorde sammen med andre. Det sa han og. Bedre kjemi kan man ikke få fikk jeg høre. Ja så jeg innser at jeg var desperat etter å få et forhold til å fungere og unnlot å dumpe han. Det er min feil. Kunne like godt involvert meg i en som sa at han var gift. Det går under det samme. For denne fyren var ikke ferdig med sin eks.

 

Enig men jeg må aldri la det skje igjen. Feil å idealisere en slik mann som han var. Jeg var tiltrukket og fomsøkte å tro alt han nektet på. Han nektet på at han og eksen ikke var ferdig men han sa at hun var nr 1 og mer enn hva en annen dame kan bli for han. Dermed sier dette seg selv. Jeg ser det selv. Ser at jeg var helt blåst i hue ;)

 

En dag så går jeg kanskje på date igjen men da må jeg være sterk og jeg må ikke gi meg hen til en som oppfører seg som han eller lignende. :). Våge å stå på egne bein og våge å være alene. Og våge å dumpe når man ser at alt blir galt. Jeg sa til han at jeg ikke ville mer men da lot jeg meg overtale. Men aldri la seg overtale. Not ;). Jeg misunner ikke de som innvolverer seg i han. For de vil få eksen hans involvert ;) . Håper det fins menn som ikke holder på sånn. Men mange sier at de synes levesettet hans er helt sykt. Dersom det fins menn som tar avstand til å holde på som han så er det rett for meg. Og ja kanskje jeg går på date en gang dersom jeg finner en interessant. Ogleder dersom jeg får lyst men tar det med ro nå. Er nok det at jeg ikke har lyst etter dette som gjør det men det kan forandre seg og jeg synes at jeg selv burde sikte høyere på personligheter og ikke gå for lavmål som det han var .

 

 

Konklusjon : jeg tror jeg ble dumpet fordi han ikke var ute etter forpliktelse og ble redd da han forsto hva jeg var ute etter. Han hadde eksen. Han sa hun var nummer 1. Men benektet at de er i forhold eller noensinne vil bli men når hun er nummer 1 for resten av livet og ingen vil få bli familie med han slik hun er så sier det seg selv at jeg kan takke meg selv for å ha vært naiv og dum som ikke gikk før jeg selv ble såret. Brukte mye tid på den fyren. Waste of time. Skal lære av det! :)

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Ehhhhhh ja, jeg vet ikke hva som har skjedd ovenfor her, men uansett. 

 

Tok meg selv i nakken og sa til henne at jeg hadde følelser for henne. Hun begynte å si at vi hatr det så mye bedre nå enn den siste stunden vi var sammen og at hun likte meg, elsker meg som en venn og at hun har litt følelser for meg, men det var ikke snakk om en stupforelskelse. Hun la først opp til at hun ikke hadde så mye følelser for emg osv, men etterhvert snudde hun og sa: må ærlig si at hasj er den største grunnen til at vi ikke er sammen, kan ikke ta deg med hjem og si hva du driver med liksom. (hvilket jeg forstår veldig godt og det er såklart på sin plass å ikke ville bli sammen med meg pga det). Så sa hun at vi fint kunne avslutte dette om det ble for vanskelig for meg, men jeg merket at det satt langt inne hos henne for å få sagt det. Så sa jeg på tull; "kanskje jeg klarer å lure deg inn igjen om vi fortsetter litt til". Da lo hun og sa at det var mulig. 

 

Det jeg kan si er at ting går bedre nå enn før, før hadde hun null følelser. Vet ikke hva jeg skal ta ut av alt dette alt jeg vet er at akkurat nå så oppfører vi oss virkelig som kjærester; hun overnatter hjemme hos meg hver gang hun kan, kysser meg stadig vekk som jeg fortalte om, bare mer, hun er også mer emosjonelt involvert. 

 

Så vet ikke helt hva som skjer eller hva som burde gjøres jeg. 



Anonymous poster hash: 219cd...900
Lenke til kommentar

 

Ehhhhhh ja, jeg vet ikke hva som har skjedd ovenfor her, men uansett.

 

Tok meg selv i nakken og sa til henne at jeg hadde følelser for henne. Hun begynte å si at vi hatr det så mye bedre nå enn den siste stunden vi var sammen og at hun likte meg, elsker meg som en venn og at hun har litt følelser for meg, men det var ikke snakk om en stupforelskelse. Hun la først opp til at hun ikke hadde så mye følelser for emg osv, men etterhvert snudde hun og sa: må ærlig si at hasj er den største grunnen til at vi ikke er sammen, kan ikke ta deg med hjem og si hva du driver med liksom. (hvilket jeg forstår veldig godt og det er såklart på sin plass å ikke ville bli sammen med meg pga det). Så sa hun at vi fint kunne avslutte dette om det ble for vanskelig for meg, men jeg merket at det satt langt inne hos henne for å få sagt det. Så sa jeg på tull; "kanskje jeg klarer å lure deg inn igjen om vi fortsetter litt til". Da lo hun og sa at det var mulig.

 

Det jeg kan si er at ting går bedre nå enn før, før hadde hun null følelser. Vet ikke hva jeg skal ta ut av alt dette alt jeg vet er at akkurat nå så oppfører vi oss virkelig som kjærester; hun overnatter hjemme hos meg hver gang hun kan, kysser meg stadig vekk som jeg fortalte om, bare mer, hun er også mer emosjonelt involvert.

 

Så vet ikke helt hva som skjer eller hva som burde gjøres jeg.

 

Anonymous poster hash: 219cd...900

Slutt med hasj!

Lenke til kommentar

 

Bra du sendte han en link om det. 

 

En som jeg kjenner som jobber innen et område der han har med sånne saker å gjøre,  har sagt til meg at selv om hasj er lovlig å selge i holland, så er det et ikke-bra stoff. I Norge er hasj ulovlig. Og han mener at det er ille å bruke hasj. Noen sier at det er som vanlig røyk. Jeg synes alt det er ille, men er lurt å stoppe med hasjen. Og man trenger nok hjelp for å stoppe. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Men det krever mye. Jeg brukte tre år på å få en til å slutte å røyke.

Ja det krever mye. Men én må jobbe med det. Viktig å forsøke med avhengingshjelp ... skaffe hjelp for å få bukt på det. Forstår det ikke er lett. Jeg er avhengig av chips. Må ha det hver dag. Men hasj er verre. Men lurt å jobbe med saken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...