Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

friends with benefits eller kjærester?


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite spørsmål som jeg håper noen nøytale parter kan svare på. 

 

Jeg og eksen har vært friends with benefits i en måned kanskje. Istarten sa hun konstant; dette er over med en gang du får følelser, du må si ifra om du får følelser osv. Det var da veldig klart at hun ikke hadde noen følelser for meg, hvilket hun sa. Det var greit og jeg likte situasjonen godt, var kjempegode venner og kunne ligge sammen, sexen er også utrolig bra og kommer i hopetall. 

 

I starten var hun ikke interessert i å være ekslusive, hun skjønte ikke vitsen og mente jeg måtte ha følelser for henne osv dersom jeg ville det. kanskje en uke senere var hun med på ekslusivitetsbåten. Så vi er hundre prosent ekslusive, vi snakker altså ikke flørte med andre på byen engang. Det har også skjedd noe jeg syntes er veldig rart, det har hendt at hun har kysset meg, utenfor sex-sammenheng, hvilket jeg syntes er veldig rart dersom dette ikke er platonisk, og hun bare gjør det for å være venner og ha sex. Vi kan sitte og prate og plutselig kysser hun meg, noen ganger er det klining, ganske så lidenskapelig vil jeg også våge å påstå det er. Derfor har jeg testet det ut selv, kysset henne på øyeblikk som det bare ville gitt mening å gjøre dersom vi er i et forhold eller noe slikt, da kysser hun tilbake uten å nøle. 

 

vi hadde hatt sex litt etter vi slo opp, da dette ble avsluttet fordi jeg enda hadde følelser for henne, så lå hun etterhvert med noen andre. Jeg kan ærlig si jeg ikke liker å tenke på det, men jeg er heller ikke su på henne for det eller noe slikt, jeg er ikke gal. Så når dette startet maste hun om at jeg måtte ligge med noen andre, få en annen opplevelse osv, jeg ville ikke. Det kom opp senere at hun har dårlig samvittighet for å ha ligget med han, hun tenkte på meg mens hun gjorde det og sa hun heller ville vært med meg osvosv. Derfor mente hun at jeg måtte ligge med noen andre slik at vi er skulls osv. Jeg gjorde altså ikke det, men syntes det er innsykt rart at hun har dårlig samvittighet. 

 

Forrige uke hadde vi en ganske stor krangel som kunne ødelagt hele greia, under denne krangelen sa hun; Du visste at dette ikke bare handlet om sex, at det var noe mer. "vi lar oss ikke henge oss opp i hva jeg gjorde, men det er ikke det de fleste vil anta". Da jeg spurte henne nå som vi er på godfot igjen, om hva hun mente, så sa hun etter en laaang betenktingstid; vi er jo glade i hverandre. Som er et svar jeg syntes var veldig rart. 

 

Det siste er at hun prøver å danne regler. Hun vil ikke at jeg skal røyke, jeg skal ikke snuse, jeg skal heller ikke drive med noe annet av ymse sorter. Hun sier at det blir ikke noe mer sex på deg hvis du gjørd det vettu, dette blir sagt på en tullete måte, men jeg merker seriøsiteten.

 

Så hva tenker folk? Er dette bare meg som innbilder meg ting og dette er bare et typisk friends with benefits forhold, eller er det ting som ikke har blitt sagt her?



Anonymous poster hash: 219cd...900
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle spekulere, så kan det tenkes at du har issues med det å være i et forhold... samtidig som hun vil være eksklusiv med deg, og kanskje også gjøre, du vet, kjæresteting. Uten å være i et forhold. Men virkelig, hvem vet?

 

113.jpg

Hmm.. Hva mener du med at jeg har problemer med å være i et forhold? Ser ikke helt hvordan jeg har gitt uttrykk for det. Det at hun bare vil gjøre slike ting samtidig som vi vi bare er friends with benefits er mulig. Er bare at det har endret seg så voldsomt som forundrer meg.

 

Anonymous poster hash: 219cd...900

Lenke til kommentar

Da gir det mer mening ja.

 

Ja jenter er ikke like straightforward som gutter, dessverre. En ting jeg ikke har sagt er at hun holder meg skjult for vennene. Hun har sgat vi er venner osv. Men hun vil absolutt ikke at de skal vite at vi har sex. Derfor tror jeg kanskje hun egentlig vil i et forhold, men tørr ikke pga vennene. Dette er fordi at jeg har endret meg ganske så drastisk siden vi var sammen, var sjalu tidligere. Derfor har de et lite sjamerende bilde av meg, fortsatt.

 

Anonymous poster hash: 219cd...900

Lenke til kommentar

Bullshit. Jenter og gutter er like håpløse her; det handler om manglende kommunikasjon. Dere må rett og slett sette dere ned og snakke sammen, og kutte ut dette her idiotiske tullet med tolkning av innbilte signaler, lese ting inn i handlingene hennes og øre på "råd" fra forumkrigere i kjelleren til mor.

 

Snakk sammen. Hva trenger du av forholdet med henne? Fortell det til henne, og la henne ta stilling til om hun kan oppfylle det. Hva trenger hun av forholdet med deg? Spør henne om det, få henne til å ta stilling til det selv, og bedøm så hvorvidt du er i stand til å oppfylle det.

 

Kutt ut dette "jenter er mystiske romvesner"-pisset; det er patetisk. Vær aktiv, ta grep, styr livet ditt dit du vil ha det.



Anonymous poster hash: 53c5a...ad3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere må rett og slett sette dere ned og snakke sammen, og kutte ut dette her idiotiske tullet med tolkning av innbilte signaler, lese ting inn i handlingene hennes og øre på "råd" fra forumkrigere i kjelleren til mor.

 

Det er bra at du synes TS ikke skal høre på deg :)

Lenke til kommentar

Vel, grunnen til at jeg ikek har snakket om det rett ut er fordi jeg er redd for å ødelegge hele greia. Er litt nervøs for at hun skal begynne å tenke jeg har følelser for henne også avslutter hun hele greia. (Det skjedde når vi var vi hadde sex like etter vi slo opp). Men nå har situasjonen endret seg, men jeg vil fortsatt ikke ødelegge alt om jeg tar feil.

 

Derfor la jeg situajsonen ut her hvor jeg kan få noen innspill og kanskje noen kunne gi meg en annen vinkling på situasjonen enn den jeg har.

 

Og det at jenter sjelden sier akkurat hva de vil mener jeg faktsk og du kan si det er så patetisk du bare vil. Men jeg mener nå ihvertfall at jenter kan være gode på å unnvike spørsmål, ikke informere om alt osv, gutter sier som regel ting som de er. 



Anonymous poster hash: 219cd...900
Lenke til kommentar

 

Dere må rett og slett sette dere ned og snakke sammen, og kutte ut dette her idiotiske tullet med tolkning av innbilte signaler, lese ting inn i handlingene hennes og øre på "råd" fra forumkrigere i kjelleren til mor.

 

Det er bra at du synes TS ikke skal høre på deg :)

 

 

Jeg regner med at TS selv evner å sortere ut hvilke råd han skal høre på. Valget står basically mellom "ja, jenter er vanskelige, ass, lolz" og det å snakke med dama som et voksent menneske.

 

Burde ikke være et vanskelig valg.

 

Anonymous poster hash: 53c5a...ad3

Lenke til kommentar

 

Vel, grunnen til at jeg ikek har snakket om det rett ut er fordi jeg er redd for å ødelegge hele greia. Er litt nervøs for at hun skal begynne å tenke jeg har følelser for henne også avslutter hun hele greia. (Det skjedde når vi var vi hadde sex like etter vi slo opp). Men nå har situasjonen endret seg, men jeg vil fortsatt ikke ødelegge alt om jeg tar feil.

 

Derfor la jeg situajsonen ut her hvor jeg kan få noen innspill og kanskje noen kunne gi meg en annen vinkling på situasjonen enn den jeg har.

 

Og det at jenter sjelden sier akkurat hva de vil mener jeg faktsk og du kan si det er så patetisk du bare vil. Men jeg mener nå ihvertfall at jenter kan være gode på å unnvike spørsmål, ikke informere om alt osv, gutter sier som regel ting som de er. 

 

Anonymous poster hash: 219cd...900

 

 

Det er her du feiler. Ikke vær redd for å "ødelegge hele greia". "Hele greia" slik den er nå, er ikke verdt det for deg, siden du helt åpenbart plages av usikkerheten rundt det.

 

Fjern usikkerhet. Kommunisér! Enten, så finner dere ut at dere begge to egentlig har følelser for hverandre og da har du det som plommen i egget, eller så "ødelegges hele greia", men så er du i det minste fri til å kunne jobbe videre for å skaffe deg det du egentlig vil ha.

 

Anonymous poster hash: 53c5a...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er DU som må bestemme deg om du vil ha henne og være i et forhold, eller om dere bare skal bryte helt. Du lyver til deg selv så det renner etter.

Lenke til kommentar

 

 

Dere må rett og slett sette dere ned og snakke sammen, og kutte ut dette her idiotiske tullet med tolkning av innbilte signaler, lese ting inn i handlingene hennes og øre på "råd" fra forumkrigere i kjelleren til mor.

 

Det er bra at du synes TS ikke skal høre på deg :)

 

Jeg regner med at TS selv evner å sortere ut hvilke råd han skal høre på. Valget står basically mellom "ja, jenter er vanskelige, ass, lolz" og det å snakke med dama som et voksent menneske.

 

Burde ikke være et vanskelig valg.

 

Jeg tror ikke jeg har sett noen her bruke "lolz", bortsett fra deg akkurat nå :lol:

 

Det er en grunn til at jeg spurte om alder. Er de 25+ år så er folk litt mer rasjonelle enn hvis de er 14-15 år.

Rasjonaliteten jeg snakker om er at de som er eldre tåler litt mer i forhold til å prate om ting, det er enklere å få lov til å forklare hvis det oppstår en misforståelse. Unge, både jenter og gutter, har litt mye hormoner og ting går fort i svingene som gjør det viktig å ta ting rolig når man snakker. Da er det råd om HVORDAN man skal snakke som er en ting ;)

Lenke til kommentar

Ok, da kan det være litt lettere å komme noen forslag til hvordan du skal gå frem :)

 

Jeg tror det kan være greit å ikke ta for hardt i med en gang hvertfall. Jenter på under noenogtyve er ofte litt mer sensitive, selvfølgelig ikke alltid, men slik du forklarer det så er hun litt usikker på ting.

 

Det jeg synes du bør gjøre er å få vist vennene at du har forandret deg siden det er viktig for "kjæresten" din. Det er nok vanskelig å ta opp dette, men jeg vil ikke tro at hun synes det er en dårlig idè. Er disse vennene felles venner?

Lenke til kommentar

Ok, da kan det være litt lettere å komme noen forslag til hvordan du skal gå frem :)

 

Jeg tror det kan være greit å ikke ta for hardt i med en gang hvertfall. Jenter på under noenogtyve er ofte litt mer sensitive, selvfølgelig ikke alltid, men slik du forklarer det så er hun litt usikker på ting.

 

Det jeg synes du bør gjøre er å få vist vennene at du har forandret deg siden det er viktig for "kjæresten" din. Det er nok vanskelig å ta opp dette, men jeg vil ikke tro at hun synes det er en dårlig idè. Er disse vennene felles venner?

Noen av vennene kommer jeg godt overens med og andre er personer jeg og de fleste andre ikke takler, den ene veldig gode vennen er en du ikke kommer overens med, med mindre du er veldig spesiell. Men har vært sammen med eksen og noen av vennene hennes og da har alle hatt det hyggelig. Får ikke så mange muligheter for å møte vennene lenger da eksen driver med sport på såogsi profesjonelt nivå, som gjør at den fritiden hun har går enten på meg eller dem.

 

Anonymous poster hash: 219cd...900

Lenke til kommentar

Hun spiller forholdet fra begge sider: Både "kun sex" og "noe mer". Hun har følelser for deg, men er tvetydig fordi hun vil at du skal ta beslutningen om å bli et par igjen. Hun viser deg at det er dette hun egentlig vil, slik at du ikke skal kjenne noen risiko for å miste henne om du initierer et kjæresteforhold. Hun har åpenbart følelser for deg.

 

Dette handler ikke om hva som er et normalt FWB-forhold (noe dette ikke er). Det handler om at du må finne ut hva du vil med henne. Hun er klar for et kjæresteforhold, men av en eller annen grunn vil ikke du ha et forhold (selv om det i praksis ser ut til å være nøyaktig det du har). Jeg tror du er mer redd for kjæreste-merkelappen, enn å være i et forhold med henne.

 

Eventuelt kan du fortsette denne "greia", og dumpe henne når du finner noe bedre. Men vær klar over at døra er åpen hos henne akkurat nå. Det er deg det står på.

 

Det siste er at hun prøver å danne regler. Hun vil ikke at jeg skal røyke, jeg skal ikke snuse, jeg skal heller ikke drive med noe annet av ymse sorter. Hun sier at det blir ikke noe mer sex på deg hvis du gjørd det vettu, dette blir sagt på en tullete måte, men jeg merker seriøsiteten.

Du bør ikke røyke, snuse eller bruke noe annet "ymse" uansett. Ikke for henne, men for deg selv. Det virker imidlertid lite gjennomtenkt av henne å bruke fravær av sex som en måte å kontrollere deg, og det viser en overfladisk og simpel tankegang som jeg selv hvertfall ikke setter særlig pris på. Men dette er den hun er. Her viser hun også at hun appellerer til "kun sex" delen av forholdet, mens hun tidligere har sagt at dere er "mer enn bare sex". Dette er et bomskudd fra henne, om hun faktisk ønsker at du skal anse henne som mer enn bare sex.

 

The dark side:

 

 

Hun er tvetydig og gir deg en mulighet til å "spille dum", og manipulere henne om du vil. Siden hun er emosjonelt investert, er det enkelt å såre henne. Siden hun selv har satt regler som forbyr følelser, er det enkelt å kontrollere henne.

 

Du kan alltid vise til hennes egne "regler", og hun vil dermed la tvilen komme deg til gode selv om hun normalt ville blitt sint på deg. På grunn av sine egne regler, har hun et insentiv til å skjule at hun blir såret når du klyper henne i følelsene. Dersom noe av følelsene hennes renner over, kan du vise til hennes "kun sex"-regler, og hun vil hun måtte svelge følelsene og roe seg fordi hun blir redd for å miste deg dersom du "skjønner" at hun har følelser for deg - noe du selvfølgelig vet uansett. Hun vil også få dårlig samvittighet for å ha følelser, og hun vil skylde på seg selv for å ha satt de idiotiske reglene sine. Hun har på den måten satt seg selv i en emosjonelt sårbar posisjon som du kan utnytte hvis du vil.

 

Dette er imidlertid et emosjonelt misbruk, og avhengig av hvordan du spiller og hvem hun er, kan hun ta forholdsvis stor skade av det. Du har en mulighet til å lære mye her, men dersom du holder dette gående over lengre tid, vil hun sannsynligvis utvikle depresjon. Så ikke dra det for langt.

 

Lenke til kommentar

 

Jeg har et lite spørsmål som jeg håper noen nøytale parter kan svare på. 

 

Jeg og eksen har vært friends with benefits i en måned kanskje. Istarten sa hun konstant; dette er over med en gang du får følelser, du må si ifra om du får følelser osv. Det var da veldig klart at hun ikke hadde noen følelser for meg, hvilket hun sa. Det var greit og jeg likte situasjonen godt, var kjempegode venner og kunne ligge sammen, sexen er også utrolig bra og kommer i hopetall. 

 

I starten var hun ikke interessert i å være ekslusive, hun skjønte ikke vitsen og mente jeg måtte ha følelser for henne osv dersom jeg ville det. kanskje en uke senere var hun med på ekslusivitetsbåten. Så vi er hundre prosent ekslusive, vi snakker altså ikke flørte med andre på byen engang. Det har også skjedd noe jeg syntes er veldig rart, det har hendt at hun har kysset meg, utenfor sex-sammenheng, hvilket jeg syntes er veldig rart dersom dette ikke er platonisk, og hun bare gjør det for å være venner og ha sex. Vi kan sitte og prate og plutselig kysser hun meg, noen ganger er det klining, ganske så lidenskapelig vil jeg også våge å påstå det er. Derfor har jeg testet det ut selv, kysset henne på øyeblikk som det bare ville gitt mening å gjøre dersom vi er i et forhold eller noe slikt, da kysser hun tilbake uten å nøle. 

 

vi hadde hatt sex litt etter vi slo opp, da dette ble avsluttet fordi jeg enda hadde følelser for henne, så lå hun etterhvert med noen andre. Jeg kan ærlig si jeg ikke liker å tenke på det, men jeg er heller ikke su på henne for det eller noe slikt, jeg er ikke gal. Så når dette startet maste hun om at jeg måtte ligge med noen andre, få en annen opplevelse osv, jeg ville ikke. Det kom opp senere at hun har dårlig samvittighet for å ha ligget med han, hun tenkte på meg mens hun gjorde det og sa hun heller ville vært med meg osvosv. Derfor mente hun at jeg måtte ligge med noen andre slik at vi er skulls osv. Jeg gjorde altså ikke det, men syntes det er innsykt rart at hun har dårlig samvittighet. 

 

Forrige uke hadde vi en ganske stor krangel som kunne ødelagt hele greia, under denne krangelen sa hun; Du visste at dette ikke bare handlet om sex, at det var noe mer. "vi lar oss ikke henge oss opp i hva jeg gjorde, men det er ikke det de fleste vil anta". Da jeg spurte henne nå som vi er på godfot igjen, om hva hun mente, så sa hun etter en laaang betenktingstid; vi er jo glade i hverandre. Som er et svar jeg syntes var veldig rart. 

 

Det siste er at hun prøver å danne regler. Hun vil ikke at jeg skal røyke, jeg skal ikke snuse, jeg skal heller ikke drive med noe annet av ymse sorter. Hun sier at det blir ikke noe mer sex på deg hvis du gjørd det vettu, dette blir sagt på en tullete måte, men jeg merker seriøsiteten.

 

Så hva tenker folk? Er dette bare meg som innbilder meg ting og dette er bare et typisk friends with benefits forhold, eller er det ting som ikke har blitt sagt her?

 

Anonymous poster hash: 219cd...900

 

Jeg synes ikke noe om å ha en friends med sex på den måten. Dersom jeg skal ha sex så synes jeg det er godt å ha det med følelser. Forstår ikke vitsen å ha det uten. I min verden så hører sex og følelser sammen. 

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke noe om å ha en friends med sex på den måten. Dersom jeg skal ha sex så synes jeg det er godt å ha det med følelser. Forstår ikke vitsen å ha det uten. I min verden så hører sex og følelser sammen.

Mange jenter er nøyaktig som deg. Og det inkluderer jenta til TS. Vitsen er at man kan lyve til seg selv for å rasjonalisere et "vennskap" som grunnen til at mannen ikke vil ta det neste steget. På den måten trenger ikke dama å bevisstgjøre seg årsaken til at hun ikke er god nok for ham. Det kan fungere som en forsvarsmekanisme for å unngå og konfrontere sin egen dårlige selvtillit. Jeg tror absolutt de fleste damer foretrekker følelser fordi sex i seg selv ikke er sjelden vare for damer. Følelser, og nærmere spesifisert følelsen av å bli verdsatt og ansett som mer enn sex, er langt sjeldnere. Sex, alene bidrar snarere til å svekke en kvinnes selvtillit. Spesielt hvis hun bytter partnere jevnlig. Det gjelder så klart ikke "alle", men mitt inntrykk er at det gjelder de fleste.

 

For min del er det sex og kjemi som er de to viktigste tingene. Følelser er ikke viktig, og snarere noe jeg styrer unna. Men kjemi og god sex fører ofte til følelser hos henne. Jeg har vanligvis ikke følelser for jentene jeg ligger med, og dermed er FWB perfekt. Noe annet ville betydd emosjonelt fangenskap eller sølibat, hvilket er begge utelukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...