Taenpotet Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Hei. Jeg håper å kunne starte på medisinstudiet i Bergen til høst, og har veldig lyst til å starte med lesingen allerede i sommer. Noen her som vet hva man bør lese på ift første semester i Bergen? Takk for svar Lenke til kommentar
lakrisky Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Lurer på det samme! Men er veldig usikker på om jeg har nok poeng til å komme inn... Kan jeg spørre hvor mange poeng du har? :-) Lenke til kommentar
myggstikk97 Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Her finner man oversikt over pensum i alle fagene i løpet av medisinstudiet på UiB. Og her finner du oppbyggingen til studiet. Så da er det bare å lete seg fram Lenke til kommentar
Gladgutt Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Noen av dere som vet om enkelte pensumbøker er skrevet på engelsk på medisinstudiet ? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Noen av dere som vet om enkelte pensumbøker er skrevet på engelsk på medisinstudiet ? Uten at jeg vet dette sikkert, så vil jeg allikevel si utelukkende ja. Det meste av litteraturen på universitetet er på engelsk, når man kommer på et visst nivå. Klarer man ikke overgangen, har man ingenting i høyere utdanning å gjøre. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 (endret) Noen av dere som vet om enkelte pensumbøker er skrevet på engelsk på medisinstudiet ? Siden du søker medisinstudiet, regner jeg med at du har enten 5 eller 6 i engelsk. Det vanlige er at hele pensumet er på engelsk. Endret 9. juli 2016 av Det gode liv 3 Lenke til kommentar
Gladgutt Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Gjelder det samme med eksamen ? Altså at du må besvare eksamen på engelsk og at eksamenen er skrevet på engelsk? Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Eksamen kan besvares på enten norsk, engelsk, svensk eller dansk. Det er en del engelske bøker ja, men i mange emner finnes det også norske varianter (med varierende kvalitet, enkelte av disse er faktisk veldig gode) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå