røykDZA Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Hei!Har bestemt meg for og gå til innkjøp av ny sykkel, og har da hovedsaklig sett på hybridsykler. Men tenker at sykkelen vil bli brukt 95% til sykling på asfalt, så har og sett på landevei sykkel. Problemet er mitt budsjett, vil ikke overstige 5-6 tusen..Har sett på disse syklene:Hybrid: https://www.xxl.no/merida-crossway-woodland-urban-gent-hd-16-hybridsykkel/p/1118753_1_styleLandevei: https://www.xxl.no/merida-ride-90-claris-16-landeveissykkel/p/1118759_1_styleEr det noen som har innspill? Vil jeg få mer for en hybridsykkel til den prisen, enn en landevei? Tenker da siden landevei sykkel ligger høyere i pris, og den jeg har linket til er en 'billigmoddel' og om den da ikke vil nå opp?Setter pris på alle innspill, har veldig lite peiling på sykkel. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Fordel med hybrid: -Helårs -Bedre skjermmulighet og bagasje og handling -Lavere gir for bakker -Mye bedre bremser og manøvrering over kanter og folk og grus -Mindre risiko for punktering -Kan brukes uten sykkelsko -Kan brukes uten tour de France bekledning RACE: -Går fortere -Tettere og høyere gir -Lettere Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Du glemmer en sykkeltype som nærmest er den ultimate pendlersykkel: Cyclocross. Den er overlegen hybridsykler på alle måter, samt at den har racer-egenskaper. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Hmm. Google cyclocross Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Ikke dum den. Hybrid med bukkestyre = cyclocross Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Ikke dum den. Hybrid med bukkestyre = cyclocross Eller en forsterket landeveissykkel (gaffel/ramme) med plass til hybriddekk, samt piggdekk, knastedekk etc. Vanligvis litt mindre utveksling foran (46-36, racer har gjerne 50-34 og høyere). Men girsystemet er det samme som for racer. Bruksområdet er imidlertid ganske stort, den kan brukes i lett terreng, det er en helårssykkel osv. Selv skulle jeg ha en hybrid som pendlersykkel, men endte opp med nettopp cyclocross. Og etter snart 16000 km på den sykkelen etter snaue 2 år vil jeg si at det ikke var dumt. Men klart, deler slites, og må byttes etter hvert. Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Du glemmer en sykkeltype som nærmest er den ultimate pendlersykkel: Cyclocross. Den er overlegen hybridsykler på alle måter, samt at den har racer-egenskaper.Men til 5-6 tusen finnes det ingen dugende cyclocrosser. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Men til 5-6 tusen finnes det ingen dugende cyclocrosser. Nei, det gjør det nok ikke. Men nå er cyclocross i utgangspunktet overlegen hybrid. Jeg betalte langt mer enn det for min. Men jeg ville ikke byttet den mot en billig hybrid, sykler minimum 2-3 mil nesten hver bidige dag, hele året, og da duger ikke hybrider. Lenke til kommentar
aligra88 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 https://www.xxl.no/white-white-cx-pro-16-cyclocross-sykkel/p/1118213_1_style Jeg er litt ute i samme ærend, og har snust litt på denne. Jeg kan ikke så mye om sykler, men fikk denne anbefalt av en venn da jeg er ute etter en sykkel å pendle med, som er litt mer allround enn en landevei. Lenke til kommentar
røykDZA Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 https://www.xxl.no/white-white-cx-pro-16-cyclocross-sykkel/p/1118213_1_style Jeg er litt ute i samme ærend, og har snust litt på denne. Jeg kan ikke så mye om sykler, men fikk denne anbefalt av en venn da jeg er ute etter en sykkel å pendle med, som er litt mer allround enn en landevei. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå