indahla Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg trenger anbefaling på en router for hjemmebruk med støtte for VPN (inn). Jeg benytter accesspunkter fra Ubiquiti så routerens WLAN-kapasitet er ikke relevant. Noen tips? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Asus AC87U, AC 68U. ASUS RT-AC3200 er på tilbud nå komplett. Problemet med disse routerne klarer neppe særlig over ca 30-50 mbit som vpn server. Cpuen er rett og slett for dårlig. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 Noen som har erfaring med denne: http://cdon.no/elektronikk/ubiquiti-networks-edgerouter-lite-p35544252 Lenke til kommentar
sebztR Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Asus AC87U, AC 68U. ASUS RT-AC3200 er på tilbud nå komplett. Problemet med disse routerne klarer neppe særlig over ca 30-50 mbit som vpn server. Cpuen er rett og slett for dårlig. Tøv. Jeg har selv en AC3200, og har aldri sett CPU-load bikke over 50%. QoS, Traffic Analyser, DDNS og Trend Micro (brannmur) for øyeblikket aktivert. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Noen som har erfaring med denne: http://cdon.no/elektronikk/ubiquiti-networks-edgerouter-lite-p35544252 Har en slik selv, og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Asus AC87U, AC 68U. ASUS RT-AC3200 er på tilbud nå komplett. Problemet med disse routerne klarer neppe særlig over ca 30-50 mbit som vpn server. Cpuen er rett og slett for dårlig. Tøv. Jeg har selv en AC3200, og har aldri sett CPU-load bikke over 50%. QoS, Traffic Analyser, DDNS og Trend Micro (brannmur) for øyeblikket aktivert. Sannhet med modifikasjoner. Det mr LMH1 snakker om er gjerne OpenVPN tunnel som krever cryptochip for å gjøre det effektivt. Uten denne vil cpu load spikee. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Asus AC87U, AC 68U. ASUS RT-AC3200 er på tilbud nå komplett. Problemet med disse routerne klarer neppe særlig over ca 30-50 mbit som vpn server. Cpuen er rett og slett for dårlig. Tøv. Jeg har selv en AC3200, og har aldri sett CPU-load bikke over 50%. QoS, Traffic Analyser, DDNS og Trend Micro (brannmur) for øyeblikket aktivert. Tøv? Hvilke tall får du når du kjører Openvpn da? Er det som er relevant her i tråden. 1 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Noen som har erfaring med denne: http://cdon.no/elektronikk/ubiquiti-networks-edgerouter-lite-p35544252 Har en slik selv, og er veldig fornøyd Bestilte en i går og satser på at den er bra.Har ikke mye erfaring med "avansert" oppsett av routere men finner vel ut av det Lenke til kommentar
Woods Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Si ifra hvordan det går. Har selv APer fra samme selskap, har vurdert å bytte router. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2016 Jeg har sittet på "gjerdet" for routerbytte ganske lenge nå. Blir spennende å forsøke noe mer avansert.. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Noen som har erfaring med denne: http://cdon.no/elektronikk/ubiquiti-networks-edgerouter-lite-p35544252 Har en slik selv, og er veldig fornøyd Bestilte en i går og satser på at den er bra.Har ikke mye erfaring med "avansert" oppsett av routere men finner vel ut av det Første du burde gjøre, er å installere nyeste firmware, for å så bruke en wizard for å sette den opp Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Installerte ny firmware og benyttet wizard som du skrev. Fungerte som bare det =) Nå blir det spennende å leke med resten.. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Første du burde gjøre, er å installere nyeste firmware, for å så bruke en wizard for å sette den opp Har du noen anbefaling ang. VPN-klient? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. juli 2016 Del Skrevet 8. juli 2016 Første du burde gjøre, er å installere nyeste firmware, for å så bruke en wizard for å sette den opp Har du noen anbefaling ang. VPN-klient? Nei, bruker ikke det selv. Bruker du OpenVPN, PPTP eller? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Har ikke brukt VPN privat før så jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 10. juli 2016 Del Skrevet 10. juli 2016 Har ikke brukt VPN privat før så jeg vet ikke.. Ja men du sier du skal ha vpn inn? Hva slags tilbyder bruker du? Eller tenker du på å ha en vpn server på routeren, slik at du kan koble til hjemmenettet med en mobil/pc? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 VPN på router for å koble til hjemmenettverket fra PC/Mobil, ja Lenke til kommentar
Woods Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Følger fortsatt denne tråden i spenning, vurderer som nevnt å kjøpe lik router. Fant denne siden som kanskje er av interesse: http://lg.io/2015/01/11/the-ubiquiti-edgerouter-configuring-this-extremely-lowcost-enterprisegrade-router-for-home-use.html Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 Takk for linken Lurer på om jeg har begitt meg ut på dypt vann her... Får begynne å teste litt når jeg kommer hjem fra ferie. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 VPN på router for å koble til hjemmenettverket fra PC/Mobil, ja Ville satt opp en IPSec server, hvis jeg ikke husker feil så er det det som er offloadet. Har desv ikke tid til å lete opp noe til deg nå, du får heller si ifra hvis du ikke får det til så skal jeg ta en titt på det Vet ikke om det er noen wizard på dette i 1.8.5? Så bare dette i release notes: [Web UI] Add the "VPN Status" feature wizard contributed by orangevan meyergru here and here. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå