Gå til innhold

Problemer med Toshiba MQ01ABD100

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med min Toshiba MQ01ABD100 hdd. Fungerte fint frem til noen mnd sia. Da var begge partisjonene plutselig borte. Ved hjelp av MiniTool Partition Wizard fikk jeg de frem igjen, viste seg at de lå som upartisjonert plass. I dag skjedde det samme igjen, og jeg lurer på om det er noen som har noe forklaring? Kjørte en sjekk på partisjonene vha MiniTool og den sa at det var problemer med Bootfila. Den fikset det, men maskinen bruker fortsatt i overkant lang tid på å starte opp. Denne disken er ikke systemdisken min, kun for lagring av bilder etc. 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disken har nok problemer med å lese sektorer, den bruker lang tid fordi den gjør retry hele tiden. Hvis den ikke klarer å lese partisjonsinformasjonen vil disken vises som upartisjonert.

Hvis du kommer inn på disken er det mulig du finner korrupte filer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Disken har nok problemer med å lese sektorer, den bruker lang tid fordi den gjør retry hele tiden. Hvis den ikke klarer å lese partisjonsinformasjonen vil disken vises som upartisjonert.

Hvis du kommer inn på disken er det mulig du finner korrupte filer.

Noen gode tips til hvordan evt finne disse korrupte filene og fikse de? 

Har dukket opp ny feil. PC'en starter opp, fungerer i noen minutter for så å bare fryse totalt. Syns det virker som et OS problem, men usikker. Tips?

Takk for svar så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...