Gå til innhold

Komplett - PC i deler, bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei

Det er en kompis av meg som straks skal kjøpe seg PC.

Komplett har et tilbud som han vurderer, og jeg tenkte bare å sjekke hva dere mener om dette.

Tilbudet gjelder et sett med deler som man setter sammen selv.

Det er følgende:

113045 - Q-Tec Midi tower ATX 6023MD - Silver, Kabinett m/350W AMD/P4

113052 - Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533. - Socket PGA478, 512kB "Northwood"

109628 - DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) (AMD OK)

114227 - MSI 845PE-L MAX Hovedkort S478/533mhz - I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR333, LAN

116437 - Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE - ATA/100 hårddisk 2MB cache 7200RPM

118207 - Gainward GeForce FX 5200 128MB DDR - AGP, "PRO/660TV-DVI",Tv-Out, Retail

113231 - MSI DVD-spelare IDE 16x/48x (MS-8216) - Retail

100727 - Sony Diskettstation 3,5", 1,44MB MPF-920 - Floppydisk Intern

Alt sammen for 5,423.42 inkl mva.

Vil for det meste bli brukt til animasjon i f.eks AfterFX. Er klar over at dette ikke akkurat er en passende workstation til det formål. Vil bare forsikre meg om at ingen av disse delene er helt grusomme. Regner med alt fungerer sammen siden Komplett selger det slik.

Takk til alle som svarer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er grusomt! grusomt dårlig. elendig.

Det skjermkortet er så dårlig at det er flaut det er lagd, når det gjelder alternativt skjermkort... så se under "skjermkort, skjermer" kategorien her på forumet.

9200 blir vel hva som er nærmest i pris, men siden det skal bli drvet med animasjon, ville jeg minst gått for Radeon 9600 pro/xt eller gfx5700

søk i forumet for linker til tester o.l. rundt akkurat dette.

Det minnet var ikke akkurat raskt. Ville selv, iallefall har et bra PC3200 minne (CAS 2.0 eller 2.5, ikke høyere, dette er responstid, altså høyere er dårligere)

edit:

animasjon - gjerne det er Creative sin spesialserie CAT, som passer deg best , men disse er ikke bra på spill slik jeg har forstått det.

Disse koster fra 1 400kr til over 22 00kr på komplett.no. Hvorvidt det billigste yter bra til sine oppgaver vet jeg ikke noe om.

Endret av genesis
Lenke til kommentar
hehe jeg hadde faktisk det kortet der.....ELENDIG de på komplett anbefalte det men fy steike korr dårlig.....i cs 1.5 hadde jeg 80 fps når jeg så mot en vegg ... :ranting: :shocking: :ranting: :shocking:

Ville ha styrt unna Q-tec...

Kabinetta dei er skranglete og PSUane deira er et sorgens kapittel.

Lenke til kommentar
hehe jeg hadde faktisk det kortet der.....ELENDIG de på komplett anbefalte det men fy steike korr dårlig.....i cs 1.5 hadde jeg 80 fps når jeg så mot en vegg ... :ranting:  :shocking:  :ranting:  :shocking:

Ville ha styrt unna Q-tec...

Kabinetta dei er skranglete og PSUane deira er et sorgens kapittel.

Hva har Q-Tec med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...