Shanghai Raider Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei, les igjennom selv om det kan virke litt langt! Jeg har jobber med video og bilde redigering en stund (privat), og for tiden holder jeg på med et omfatende DVD prosjekt som jeg har et uheldig tidspress på. Jeg har jobbet de siste 6 månedene med Photoshop og Adobe Encore DVD med å designe menyer, og ved siden av jobbet med generelt ekstra innhold til DVD-en (les Special Features). Det er i tidsperioden 19 – 21. Desember at selve ”main” innholdet av DVD-en skal filmes, fra 21 Desember har jeg (eller vi 2 stykker) ca 10 dager med å fullføre resten av prosjektet. Før de 2 siste dagene har det meste gått noenlunde smertefritt, men jeg har nå kommet over en del problemer som gjør situasjonen litt fortvilet. For det første så har opptaksmulighetene mine sviktet, jeg har før jeg oppgraderte PC-en brukt ADS INSTANT DVD (USB) til å ta opp all media som jeg trenger. Men etter at jeg har oppgradert pc-en, så har jeg fått store problemer med å holde lyd og bilde i SYNC. Lyd og bilde henger i SYNC i rundt 1 minutt før det blir verre og verre etter hvor lenge man tar opp. Jeg har prøvd å vri og vrenge på alle mulige kombinasjoner for at jeg skal klare å holde dette i SYNC uten resultater. Spørsmålet mitt angående dette problemet er som følger: Er det noen som har ADS INSTANT DVD, og som har opplevd lignende problem? Noen tips i det hele tatt om hvordan man kanskje kunne fått dette til å bli i SYNC. Visst ingen vet noe, vær så snill og anbefal et annet ”Capture” program som kan ta opp MPEG2 NTSC kvalitet via S-video kabel eller firewire, samtidig som det holder bilde og lyd i SYNC. Over til problem 2: Det jeg liker med Adobe Encore, er muligheten til å lage ”bilder” i Photoshop, for så å åpne disse i Adobe Encore og bruke dem som menyer. Jeg liker også å jobbe med Adobe Encore, det finnes mange muligheter som man kan utnytte for å få et best mulig resultat. Men det som ikke er så positivt, er at Adobe Encore har haugevis med feil, jeg er livredd for å ha jobbet SÅ lenge med dette prosjektet, for at alt skal gå rett til ****** på grunn av utallige error meldinger i programvaren. Finnes det noen programmer der ute som støtter PSD (Photoshop) formatet som menyer? Er det noen som har jobbet både med Adobe Encore og eventuelt noen andre programmer, og som samtidig kan gi meg veiledning til andre programmer som kan gjøre jobben like greit som Adobe Encore! Dette prosjektet er veldig viktig for meg å få avsluttet, og helst med stil. Jeg har ikke jobbet så lenge for at resultatet skal bli ”godkjent”, dette skal bli helt ”Outstanding”. Så tror du at du kan gi en hjelpende hånd, så tas det i mot med glede! Hilsen Shanghai Raider. ps: Noe annet du trenger informasjon om, fyr løs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå