Skyttt Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har skaffa meg det gamle RPG-spillet Vampire The Masquerade. Har bare så vidt prøvd det og syns det virker gamske ålreit. Noen som spiller eller har spilt dette? Hva synes dere? Og har dere noen tips for min framtidige spilling? Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har rundet dette spillet. Konge! Hadde det utrolig gøy med det! Nå er det en stund siden jeg spilte det, så jeg kan ikke huske noe spesifikt når det gjelder å gi tips. Mor deg! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Har rundet det 3 ganger tror jeg. Er en fantastisk stemningsfull historie som fortelles utover i spillet. Veldig mye bra musikk også. Noen områder er så skumle og gotiske at man får frysninger på ryggen. Men så har jeg lest alle 13 Clan-bøkene også : Det er 13 bøker i nåtida (1999-2000 ellerno), og 13 bøker for Dark Ages (middelalderen, der spillet starter). Har begynt på dark ages-serien nå. Ei bok for hver vampyrklan sin del av den store krigen om byer og territorier. Så lurer du på noe ang. puzzles, inventory/items, skills osv er det bare å spørre ivei. Tror det sitter rimelig godt inne fortsatt. Før historien snur seg på hodet ganske tidlig er det ikke så mye å si, annet enn å skaffe litt leather armor så fort du får råd. Er en bra Smith i byen du starter i. Du finner butikken rett over gata fra universitetet, og oppover gata forbi baren. Skal være en stall rett i nærheten som er lett å se. Du får etterhvert oppdrag å rense sølvgruva for monstre. Skal bare slakte seg nedover i sølvgruva. Ikke prøv å ta hele gruva i ett jafs, det er altfor mye å bite over. Spring tilbake til byen når du går tom for healing potions. Holy water hjelper ganske bra på de litt større monstrene nede i gruva. En ting til, rottene er aldri bare en, det kommer bestandig 5-6 ut av hvert hull i veggen. Still deg rett overfor et hull og vent til det ikke kommer fler ut. Så slipper du å bli angrepet bakfra. Rottene er pingler, men irriterende nok. Skal ikke ødelegge overraskelsen ganske tidlig i storyen, så du får heller spørre hvis du mister oversikten. Blir veldig mye å utvikle karakteren din med etterhvert. Tonnevis med forskjellige spells og skills og våpen. Åja, det ligger et veldig bra skjold i 2. eller 3. level i sølvgruva..står oppetter en vegg et sted. Se på verdiene på våpnene du finner, jo høyere speed jo bedre. Spillet åpner seg veldig etter noen få timer. Endret 24. november 2003 av Bitex Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Tusen takk for svar og gode tips. Gleder meg virkelig til å komme inn i dette spillet! Regner med å måtte spørre her etterhvert som jeg kommer inn i historien, så bare fortsett å tipse folkens! Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Har ikke spilt det. Men syntes oppfølgeren ser dritt kult. Bruker samma "motor"som HL2. Endret 24. november 2003 av Zuluzion Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Oppfølger? Hva heter det? Og når kommer det ut? :yikes: Lenke til kommentar
-MarL- Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har ikke spilt det. Men syntes oppfølgeren ser dritt kult. Bruker samma "motor"som HL2. Hvilken side har du lest og sett det? Lenke til kommentar
TST Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 ' date='25/11/2003 : 09:25'] Har ikke spilt det. Men syntes oppfølgeren ser dritt kult. Bruker samma "motor"som HL2. Hvilken side har du lest og sett det? Det er bekreftet at en Half-Life-motor benyttes, men om det er fra Half-Life 1 eller 2 er usikkert. I følge våre opplevelser av grafikken og fysikken på E3 2003, kan det være Half-Life 2: http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=122 Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Hva vil spillet hete da? Utgivelsesdato? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det står på siden han akkurat linket til hvis du gidder å lese. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Oppfølgeren Vampire Masquerade: Bloodlines kommer en eller anna gang i 2004. Skal visst være mye dypere enn det første spillet ang. klaner. Endret 25. november 2003 av Bitex Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) takk gud for det, for redemption var jo reneste hack'n slash D&D spillet..ikke i nærheten av det Vampire står for ikke for det, jeg likte det relativt godt da jeg spillte det, men det skulle vært 100x så mange rollespill elementer som det var...og muligheter for å ungå kamp...for ikke å snakke om sosial systemet... Endret 25. november 2003 av MrLee Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Leste om Vampire Masquerade: Bloodlines det er dritt bra, var i et nummer av PCGW Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) dobbelpost Endret 25. november 2003 av Zuluzion Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 takk gud for det, for redemption var jo reneste hack'n slash D&D spillet..ikke i nærheten av det Vampire står for ikke for det, jeg likte det relativt godt da jeg spillte det, men det skulle vært 100x så mange rollespill elementer som det var...og muligheter for å ungå kamp...for ikke å snakke om sosial systemet... Får krysse fingrene for at Vampire : Bloodlines blir "Deus Ex med hoggtenner", da. :-D Lenke til kommentar
slash Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 bloodlines kommer sikkert til å ødelegge hele franchisen.. tror ikke de har med dark ages, og det kommer sikkert til å bli en shoot `em up krydret med vampyrelementer. men jeg skal ikke forhåndsdømme før jeg har prøvd det. (PS: det bruker SOURCE.. altså ikke half life 1.) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 ødelegge? tja, vampire The masquerade har lite å gjøre med Dark Ages (utenom at det er en egen DA bok da)...hvis de har fått klan politikk inn godt nok i story, så tviler jeg på at de kan ødelegge det... Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 bloodlines kommer sikkert til å ødelegge hele franchisen.. tror ikke de har med dark ages, og det kommer sikkert til å bli en shoot `em up krydret med vampyrelementer. men jeg skal ikke forhåndsdømme før jeg har prøvd det. (PS: det bruker SOURCE.. altså ikke half life 1.) Men det forblir vel et rollespill? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) har hørt rykter om at det nye vampire spillet skal bruke halflife2 motoren, eller lignende Edit: etter en nærmere sjekk på internett, så har jeg funnet ut at det bruker motoren fra halflife2 ja:P Built using Valve's SourceTM Technology - the same game technology used to power Half-Life 2® Som Slash nevnte her i tråden tidligere, så heter motoren "SourceTM"... (jeg viste ikke at HL2 motoren het det jeg da vett) Endret 27. november 2003 av apollox Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Heh, ødelegge bare fordi det ikke har med Dark Ages? Det er ingen som rollespillere som spiller i BÅDE dark ages og nåtida. Det er egne sett med klaner og disciplines for de to. Brujah i dark ages er ganske forskjellige fra Brujah i nåtida, selv om de har samme navnet. Men de var blandet ganske OK i Redemption. Men Vampire er jo som sagt mest om politikk og konspirasjoner, ikke hack'n'slash, så jeg håper det blir mye dypere denne gangen. Les Dark Ages-bøkene, og så les bøkene som omhandler nåtida, så ser du hvor forskjellige verdener det egentlig er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå