Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med jente som du vet er forelsket i deg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun hvis det blir kommunisert veldig tydelig at dette kun er sex.Jeg trur man må ha lettere psykopatiske trekk for å gjennomføre noe sånt for egen vinning, uten å slite voldsomt med samvittigheten i ettertid.

Her sier du vel at dette er greit så lenge man kommuniserer at det kun er sex. Denne kommunikasjonen mitigerer naturligvis ikke hennes, eller stimulerer din egen forelskelse. Så... Har du "lettere psykopatiske trekk"?

Det å benytte seg av noen som er forelsket må være noe av det mest tarvelige som er mulig.

Nei, det er folk med mangelfullt utviklede sjelsevner som gjør slik.

Det ser ut som at dere implisitt antar at å ha sex med ei jente som er forelsket i deg, også betyr at dere selv later som om dere er forelsket for å kunne ha sex (som jeg antar er grunnen til at Skurupu poengterte kommunikasjon spesifikt).

Å ha sex med ei dame som er forelsket i deg er ikke å utnytte henne med mindre du manipulerer henne, og faktisk bare har sex for din egen del. Men i så fall vil ikke dette endre seg avhengig av hvorvidt man selv er forelsket, eller ingen er forelsket. Her er det selve synet på sex som er et dårlig utgangspunk. Og det er dette synet dere alle fremmer i kommentarene deres.

Å ha sex er imidlertid ikke kun for "egen vinning". Man har faktisk også sex med en annen person.

Det er merkelig at når en mann har sex, så antas det at han bare tenker på seg selv. Det er denne holdningen dere illustrerer, noe som implisitt reflekterer deres eget syn på sex. Eller... gjelder dette bare "alle andre enn dere selv"? Hmm... Ja, selvfølgelig. Det må være dét dere mener. Det gjelder jo så klart alle andre. Ikke dere. Never mind.

Jeg er imidlertid enig i konklusjonen deres. Jeg blir ikke lett forelsket. Og når ei jente blir forelsket i meg, så faser jeg henne ut. Om hun allerede er forelsket, og sier hun er forelsket, før vi en gang har hatt sex, så ville jeg distansert meg umiddelbart. Ikke av blindt "prinsipp", "moral", eller fordi det er "riktig", men fordi jeg selv forstår hvordan og hvorfor en slik situasjon sannsynligvis byr på drama og problemer, både for meg selv og henne. Det er greit å forstå hvorfor noe er mindre gunstig enn andre ting. Og det er nyttig å forstå dette, fremfor å kun akseptere dogma.

Når man kun aksepterer dogma ("det er galt å ha sex med ei som er forelsket i deg dersom du ikke er forelsket selv", "menn har sex kun for egen vinning"), uten å forstå hva som ligger bak disse utsagnene, så har man også lettere for å bryte dem akkurat når man selv finner det for godt - fordi man ikke har identifisert seg med selve meningen - fordi man ikke engang har kjennskap til meningen. Dette er dermed tomme utsagn, og bullshit som hyklere lirer av seg i frykt for å ikke bli akseptert, uavhengig av hvorvidt de selv identifiserer seg med hva de sier. Jeg kan bare anta det samme er tilfelle i denne tråden, da dere kun fremmer "moralske" påstander, tar sterk avstand fra dem som bryter disse prinsippene ved å karakterisere dem som psykopater, tilbakestående og tarvelig, mens dere klapper hverandre på skuldra ved å "like" hverandres kommentarer. Det er ganske gøy å se på :)

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at om du har sagt at det kommer ikke til å bli noe oss og at det kommer ikke til å bli noe mer enn sex, så anser jeg ikke det som et problem. Da kan hun velge sex eller så kan hun velge å gå vekk. Men det sier jo seg selv at dersom du later som du liker henne tilbake så er ikke det akkurat så kult gjort og du leker med følelsene hennes.

Anonymous poster hash: 23df1...11f
Lenke til kommentar

Hvis man kan "gi blaffen bare man får pule på ei fin dame", så er man et rasshøl enten dama er forelsket i deg eller ikke. Som Løgn sier, selv om det er snakk om et ONS, så er jo en sexakt en (forhåpentligvis) fin ting man deler med et annet menneske - selv om man ikke nødvendigvis er stormforelsket så er det jo en kroppslig og følelsesmessig kobling til stede der.

Ellers er jeg enig med Løgn i at selv om det i utgangspunktet er opp til denne dama om hun vil ligge med deg selv om du er helt ærlig med henne og gjør det klinkende klart at hennes følelser ikke er gjengjeldt, så er det et minefelt med høy risiko for ubehag og drama for din del og ikke bare hennes. Derfor kan det være greit å la være - ikke primært sett for å beskytte bare henne, men også deg selv.

Anonymous poster hash: 1cc1b...42e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...