rublings Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Hei. Det er på tide med ny datamaskin, og da skal nåværende maskin omgjøres til HTPC. Kabinettet jeg har valgt ut er et Jonsbo G3: http://www.jonsbo.eu/en/g3/2/g3?c=11#prettyPhoto Her følger det med 1 120mm vifte, og det er plass til 2 ekstra 120mm og 2 80mm vifter over I/O. Her er et bilde av et ferdig system: Som du ser, så må man ha en veldig lav cpu-kjøler om man skal ha en dvd-spiller. Jeg har foreløbig funnet meg en Arctic Freezer 11: https://www.proshop.no/CPU-Kjoeler/Freezer-11-LP/2518134 Billig, lavprofil og ok ytelse. Her kommer spørsmålene: Hvis jeg flytter over to 120mm vifter fra mitt Fractal Design R3, samt kjøper to 80mm vifter: hvordan kobler jeg dette sammen? I dag har jeg bare brukt 3-pin til PSU (molex?). Jeg regner med jeg trenger en form for hub? Jeg har tatt en titt på NZXT grid, ikke + modellen, og det ser ut som noe jeg kan bruke. Koster 200,- hos Proshop, men jeg ser ikke hvordan dette skal kobles til mitt hovedkort? Jeg ser noe som heter Sys_fan 3, men dette er 4 pin og det ser ut som om Grid bare har 3 (?): Er det viktig hvilke vifter jeg handler, altså 80mm viftene? Pcen vil stå inne i en tv-benk, med dør foran, så støy vil ikke være noe problem. Jeg må nok skjære ut bakplaten i tv-benken for å få nok luft. Er det da bare å se på CFM og velge noe med høy verdi? Airflow: Jeg tenkte i utgangspunktet å sette det opp slik som dette:Men jeg har egentlig ingen peiling på dette, så det er bare ren spekulering. Jeg tenker at overtrykk vil være bra, og at eksosen blåser ut bak. Det vil være rundt 5 cm klaring på hver side av kabinettet. Jeg setter utrolig stor pris på hjelp, og alt feedback hjelper! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Fikk litt hjelp på reddit og endte opp med å handle inn 2 splittere til viftene slik at jeg slipper Hub. Endte opp med 2 stk Arctic F8 PRO PWM 80 mm til eksos, samt Arctic Freezer 11 til Cpu. Skal ikke overklokkes, så bør holde. Endret 1. juli 2016 av rublings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå