Midnight_walker Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Hei! Jeg har flere ganger opplevd at folk jeg kjenner fra to vidt forkjellige steder kjenner hverandre uavhengig av meg. Finnes det et ord eller begrep på dette? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Felles venner? Anonymous poster hash: 7836c...1b5 Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 Jeg fant en interessant teori: https://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation Jeg tenkte mer på noe som kan brukes i en setning for å beskrive dette bedre, men felles venner er vel det nærmeste, om litt kjedelig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 "It is likely that unlikely things should happen" Det er nok mer et kognitivt bias som står på spill her, der du blir eksponert for en stor sampling og henger deg opp i den som slår ut som usannsynlig. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Verden er ofte mindre enn man tror. Nesten uansett hvor man drar hender det man treffer på kjente fra fortiden. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Helt klart bare noe så kjedelig som en tilfeldighet. For å sette det i kontekst, tenk på alle vennene du har fra forskjellige steder som ikke kjenner hverandre! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Ja. At Norge er et lite land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå