Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon rundt Battlefield 1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Discord får en tommel opp fra meg. Lett å velge mellom ulike servere og man trenger ikke gå inn på noen innstillinger for å bruke programmet. Er bare å installere å du er good to go :)

Gratis er det også

Helt enig. Beste er jo at det er utrolig lett å adde flere brukere. Trenger ikkje app engang. Jeg har discord på mobil også.

Mumble med max instillinger er dog bedre på lydkvalitet, men ellers er discord best på alt annet.

Lenke til kommentar

Enkel UI? Jeg ser appellen med Discord, det har en stor fordel av at det er fryktelig "enkelt" i den forstand at hvem som helst kan opprette egne "servere" uten å måtte tenke på lokal hosting, båndbredde, optimalisering, NAT/port forwarding osv... Det er også latterlig enkelt å invitere andre til sin "server" da du får unike URL-er du bare kan kaste ut og folk kan kjøre Discord via klient eller direkte i nettleser.

Men UX-designet er ikke spesielt enkelt. Dette er vel kanskje hovedproblemet mitt med Discord. Selve klienten føles så cluttered og "bloated" som det kan få blitt. Det er så mye dilldall at jeg nesten får fnatt. For en som kun ønsker å bruke det som ren VoIP så er klienten veldig "overboard".

Og for de av oss med gode nettlinjer, tilgang på dedikerte servere osv så er det jo endel ulemper med Discord. Du har jo absolutt null kontroll og som Linus også påpekte i sin test så er det jo sånn at under peak hours så kan både båndbredde osv hos Discord blir redusert uten at du selv har noe som helst du kan gjøre med det. Du har jo heller ingen styring av codec, båndbredde, kryptering eller noe som helst. Du er pent nødt til å bare ta til takke med hva enn Discord måtte gi deg på det gitte tidspunktet.

Nå fungerer jo det stortsett bra i 90% av tilfellene, så det er kanskje ikke noe stort problem for de fleste men når jeg selv sitter på en 540/540mbit linje, har en dedikert Windows Server så er det å hoste en Murmur (Mumble) server ikke noe stort problem og det gir meg full kontroll, du får en langt mer minimalistisk klient og du er sikret tilnærmet optimal lydkvalitet og lav latency til enhver tid. Teamspeak tilbyr jo egentlig akkurat det samme men er ikke open-source og gratis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes spillet er ganske greit nå. Dumt at Operations er totalt kaos og all taktikk er borte vekk. Synes generelt at taktiske delen i BF blir mer og mer borte for hvert spill. Operations 64 er egentlig bare rot på de fleste banene. Spilte den nye banen i går som ligner på D-Day. Umulig og komme opp der ved første objective

Hvis laget ditt er flink til å bruke røyk granater går det som regel bra. 

Viktig å pøse på med røyk for å kunne rykke frem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...