Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På samtlige spill jeg spiller flytter jeg knappene ett hakk til høyre. Skjønner ikke hvorfor wasd er standard. Og ikke esdf? Hånden hviler jo på de knappene ved skriving uansett. I tillegg gir det flere taster man kan sette til diverse (q-a). Lillefinger på Caps-Lock? Når jeg går emo og MÅ skrive med STORE BOKSTAVER, så endrer ikke humøret seg! Er jeg i CAPS LOCK modus så skriver jeg med store bokstaver!!! :D

...Og da er det langt opp til '|' knappen :D

Det er nok heller du som er litt spesiell. - Mine fingre hviler alltid på wasd, og caps lock er da aldri i bruk. - de som har skrevet en del holder jo bare nede shift med lillefingeren når de skal skrive STORE bokstaver ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke sytingen, BF1 er ikke favorittspillet mitt i serien, men det er da uansett verdt spillet+premium for alle de timene spill samt et helt år med oppdateringer.

Er ikke syting fra min side, kjøpte spillet og premium den dagen de slapp det. Tenkte mer på de som er gjerrige. :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke sytingen, BF1 er ikke favorittspillet mitt i serien, men det er da uansett verdt spillet+premium for alle de timene spill samt et helt år med oppdateringer.

Er ikke syting fra min side, kjøpte spillet og premium den dagen de slapp det. Tenkte mer på de som er gjerrige. :p

ja hvis de er så "gjerrige" at de klarer seg uten premium så har de vel vurdert det slik at de ikke har noe behov for utvidelsespakkene ..... ser ikke helt problemet og hvorfor de skulle få gratis det vi andre har betalt for. - Alle jeg kjenner spiller bare de nye mapsa når de kommer, og skulle det dukke opp en som ikke har premium så kjøper han det bare. (Nå kan du jo iogforseg dele premium, selv om den du deler med ikke får xp, men xp er jo totalt irrelevant i spillet uansett)

Lenke til kommentar

Det er nok heller du som er litt spesiell.

Skal du ikke se bort ifra :D

- Mine fingre hviler alltid på wasd, og caps lock er da aldri i bruk. - de som har skrevet en del holder jo bare nede shift med lillefingeren når de skal skrive STORE bokstaver ;)

Så fingrene dine hviler alltid på shift - a - s - d? Bruker du høyre eller venstre arm for å skrive G? :D

Grunnen til at jeg gjorde dette for snart 20 år siden var for å slippe å flytte hånden fra spilling til skriving :) Men flere og flere spill får flere knapper som "må" mappes, så da liker jeg å ha flere knapper å velge av :)

Lenke til kommentar

Battlefield 1 er utrolig pent, har hatt det gøy når jeg har spilt. Allikevel synes jeg ikke det er fengende nok. Enkelte ting irriterer meg som at fly spawner i lufta, kjøretøy har uendelig med ammunisjon, zeppeliner, tog, destroyer er helt sinnssykt sterke. Assaultklassen virker overflødig. Generelt virker spillet lite autentisk, og er altfor arkadepreget. BF1 har heller ikke nærheten av det inneholdet som BF42 hadde. BF42 hadde langt flere kart og kjøretøy. DLC'r som splitter spillerbasen gjør ting enda kjipere. En annen uting i spillerserien er at snipere har fått en så stor rolle, og de har egentlig en liten betydning for lagets fremgang.

Nå spiller jeg heller Squad med en del andre bf-veteraner som jeg kjenner. De yngste er vel midten av tjueårene. Jeg foretrekker Squad fordi det er basert på en Battlefield 2 mest populære og realistiske mod, Project Reality. I Squad bruker alle mikrofon og er villig til å samarbeide. Også slepper vi å bli kicket for teamstacking som man gjøre i BF1, BF3 og BF4 om man spiller sammen :p

11squad.jpg

Ganske utrolig at det er loading for quite spillet, ALT+F4 kan være handy når man vil slutte å spille :)

Ja, det har vært frustrerende til tider. Spillet bruker lengre tid på å lukke seg enn å åpne.

Det er nok heller du som er litt spesiell.

Skal du ikke se bort ifra :D

- Mine fingre hviler alltid på wasd, og caps lock er da aldri i bruk. - de som har skrevet en del holder jo bare nede shift med lillefingeren når de skal skrive STORE bokstaver ;)

Så fingrene dine hviler alltid på shift - a - s - d? Bruker du høyre eller venstre arm for å skrive G? :D

Grunnen til at jeg gjorde dette for snart 20 år siden var for å slippe å flytte hånden fra spilling til skriving :) Men flere og flere spill får flere knapper som "må" mappes, så da liker jeg å ha flere knapper å velge av :)

Personlig skriver jeg g med venstre. Flytter aldri hånden, trenger bare å vri på håndleddet. Lettere å bruke WASD med tanke på at man har Tab, Caps Lock, Shift og Ctrl tilgjengelig. Konturene på disse knappene er ganske unike og er lett identifisere, greit å ta de i bruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns BF1 er et morsomt spill men, det er dessverre for lite variasjon i modsene synes jeg. Jeg er også enig med de over her som sier det er for lite variasjon når det kommer til maps. 

Men det er også mye bra med BF1, slik som ødeleggelse, grafikk og en god del måter å spille spillet på, alt fra rytter til pilot. 

Lenke til kommentar

Team balance på dette spillet til tider er ... utrolig, tenk at det andre laget har dobbel så mange spillere, burde AUTOMATISK kaste enkelte over uten spørsmål.... Terningkast 1 og kanskje det dårligste med spillet.

Og Seuz, hvorfor er det Conquest Large? Kunne solgt det mappet til Activision CoD.

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og Seuz, hvorfor er det Conquest Large? Kunne solgt det mappet til Activision CoD.

Hva synes du om Metro og Operation Locker fra BF3 og BF4 da? Trenden til Battlefield har vært å ha et "clusterfuck" map i det siste. Ser ikke helt problemet med deg jeg. Bare bytt map om du ikke ønsker å spille det.

Lenke til kommentar

Synes BF1 er et knakende godt spill, men det ble veldig veldig fort kjedelig. Har 12-1300 timer i BF4 mens i BF1 stoppet det på rundt 90 timer. Har ikke rørt BF1 på 2-3 måneder å det frister ikke å starte opp igjen heller. Tror det var den store variasjonen som gjorde at BF4 holdt såpass lenge, mens BF1 føles veldig repeterende.

Lenke til kommentar

Synes BF1 er et knakende godt spill, men det ble veldig veldig fort kjedelig. Har 12-1300 timer i BF4 mens i BF1 stoppet det på rundt 90 timer. Har ikke rørt BF1 på 2-3 måneder å det frister ikke å starte opp igjen heller. Tror det var den store variasjonen som gjorde at BF4 holdt såpass lenge, mens BF1 føles veldig repeterende.

Samme her. BF3 og 4 har jeg rundt 3-400timer. Spilte rundt 30 timer i BF1 etter release, men ble fort lei. Vet ikke helt hvorfor. Mulig jeg liker best "moderne" krigføring. Kjøpte i går den nye DLC'en og har spilt litt igjen.

Føler at det kun er medic og sniper klassen som har de beste våpnene. Alt annet gjør omtrent 0 dmg og må fyre av fult magasin for at de skal dø. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...