Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1

Anbefalte innlegg

Har ikke nok erfaring med det til å gjøre meg opp en mening. Har en fast squad som jeg har spilt mye med, så fint å endelig ha litt system på det og kult med felles emblem.

Ja er kult me felles emblem :) Jeg også likte det :p Går vell an å være med i flere platoons?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare skyter inn her at Battlefield 1 er fortsatt like artig. Svært tilfredsstillende å flanke rundt fienden og komme spurtede med bajonett.

Tviler på det blir kjøpt av Battlefront 2 til høsten. BF1 dekker fps-behovet i lang tid fremover.

Det eneste jeg har å utsette på spillet, er at nye kart er lukket bak expansions. Ville vært betydelig flere spillere om alle fikk tilgang til nye kart. Håper EA velger Titanfall-strategien ved lansering av Battlefield WW2

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har å utsette på spillet, er at nye kart er lukket bak expansions. Ville vært betydelig flere spillere om alle fikk tilgang til nye kart. Håper EA velger Titanfall-strategien ved lansering av Battlefield WW2

Det er jo kartene som ER expansions??
Lenke til kommentar

Synes ikke kartene er verdt prisen. Har ikke orket å kjøpe Premium. Og da blir naturlig nok også selve BF1-spillet litt skuffende tamt i lengden.

Gratis kart burde vært løsningen. Omså tatt betalt via mikrotranskasjoner for skins (ikke rosa og med anime-figurer på såklart) i stedet. Spesielt på PC så burde man unngå splitting av spillerbasen.

Lenke til kommentar

Synes ikke kartene er verdt prisen. Har ikke orket å kjøpe Premium. Og da blir naturlig nok også selve BF1-spillet litt skuffende tamt i lengden.

Gratis kart burde vært løsningen. Omså tatt betalt via mikrotranskasjoner for skins (ikke rosa og med anime-figurer på såklart) i stedet. Spesielt på PC så burde man unngå splitting av spillerbasen.

Hvis man spiller mye, så er jo spillet billig.

For meg så er dette et billig spill med tanke på hvor mye jeg har spillt det. Jeg digger enda bf1 :)

Selvfølgelig hjelper det at vi er en gjeng mellom 5 og 12 spillere som spiller rimelig fast sammen. Det er alltid god stemning på discordkanalen :p

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nye kart har alltid vært bundet opp mot expansions men tror faktisk at man må begynne å tenke i nye baner nå for å holde serien i live. Med den nye "easy come" modellen så følger også "easy go" med på kjøpet. Serien har sagt farvel til alle de trofaste veteranene og må dermed "fri" mest mulig til "casual gamers" som gidder å ofre tid på spillet.

Lenke til kommentar

Nye kart har alltid vært bundet opp mot expansions men tror faktisk at man må begynne å tenke i nye baner nå for å holde serien i live. Med den nye "easy come" modellen så følger også "easy go" med på kjøpet. Serien har sagt farvel til alle de trofaste veteranene og må dermed "fri" mest mulig til "casual gamers" som gidder å ofre tid på spillet.

Jeg spiller nesten bare med veteraner, så alle er ikkje forsvunnet. Vi er vel over 40 år i gjennomsnittsalder, og flere av oss spillte 1942 i gamledager :p

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det behøver ikke være slik. Expansions burde i stedet gi skins, flere våpenalternativer, hva som helst. Alle behøver ikke ha tilgang til samtlige tanks/fly/våpen i spillet, så lenge det er balanse.

Med dagens modell splittes spillerbasen. Mange som faktisk har tilgang til nye kart velger å heller spille på de originale, enten for å finne match raskest mulig eller for å spille med venner. Spillet ville vært bedre for alle om alle kart var samlet i kart-rotasjonen.

Lenke til kommentar

Med dagens modell splittes spillerbasen. Mange som faktisk har tilgang til nye kart velger å heller spille på de originale, enten for å finne match raskest mulig eller for å spille med venner. Spillet ville vært bedre for alle om alle kart var samlet i kart-rotasjonen.

Enig. Problemet har egentlig alltid vært der, men det blir mer tydelig nå som de har bestemt seg for å kjøre "easy come, easy go" modellen. :(
Lenke til kommentar

Jeg tror nok "problemet" ligger litt dypere enn som så. For litt under 20 år siden var det liksom ikke så forferdelig mye å velge mellom av MP FPS spill, og MP generelt var som regel forbeholdt FPS spill samt noen RPGer og RTSer, men utvalget var generelt snevert. Spesielt utvalget av spill som faktisk hadde en relativt stor playerbase.

I dag derimot har man til enhver tid, avhengig av hva man liker, minst 30+ spill med store playerbases online, så kampen om kundene blir bare større og større, og da må utviklerne i større grad ty til instant gratification og casual gameplay for å kapre kundene. En annen ting er at for 20 år siden så var "dataspill" forbeholdt en viss gruppe mennesker med spesielle interesser. Lenger tilbake snakker vi om at PC-spill var en nærmest obskur nisje. I dag får 10-åringer gaming PCer av "oss" (fedrene) og utbredelsen er en helt annen enn da vi var små.

Det er hvertfall min teori, som en digresjon til de siste innleggene. Jeg er dog enig i at kartene burde være allemannseie.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Bare skyter inn her at Battlefield 1 er fortsatt like artig. Svært tilfredsstillende å flanke rundt fienden og komme spurtede med bajonett.

Tviler på det blir kjøpt av Battlefront 2 til høsten. BF1 dekker fps-behovet i lang tid fremover.

Måtte her en dag fjerne den driten, 2 ganger skulle jeg bare knife en bak men fikk den chargen og sprang forbi personen og GG :p men ja, noen ganger er den høvelig, foreløpig slått av.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det behøver ikke være slik. Expansions burde i stedet gi skins, flere våpenalternativer, hva som helst. Alle behøver ikke ha tilgang til samtlige tanks/fly/våpen i spillet, så lenge det er balanse.

Samtidig er det jo vanvittig vanskelig og balangsere ett spill, bare se på bf4. Det tok jo LA 1 år og få det spillet spillbart...(skal jo nevnes at de slet med 100 andre ting og da men)

Lenke til kommentar

Har innsett at brettenei BF1 er ganske dårlig. Man kan egentlig bare angripe fra bestemte vinkler, mens i BF4 så kan man nesten storme inn fra alle områder.

Hva mener du?

Dette trodde jeg først også, men det er ikke så ille, er ikke så mange maps hvor jeg faktisk tenker "huff ikke dette igjen". Men er ikke spesielt stor fan av sniper maps men det finnes måte å dodge dem, derfor liker jeg BF1 jævlig godt.

En annen ting, synes jeg blir skutt litt overalt, alle vinkler :p men men.

Jeg tror faktisk de som har spilt mye sniper i BF3/4 har det litt vanskelig om dagen :p

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Samtidig er det jo vanvittig vanskelig og balangsere ett spill, bare se på bf4. Det tok jo LA 1 år og få det spillet spillbart...(skal jo nevnes at de slet med 100 andre ting og da men)

Det var så sykt mye utstyr og dingser i BF4 at Dice mistet litt kontrollen ja.
Lenke til kommentar

Finnes det å disable console knappen, faen for no ubrukelig knapp, dødt 10000 ganger ved å komme borti den og bli stående der som en idiot... 

Fjernet knappen fysisk, for no drit at det ikke kan endres og så dårlig plassert som den i tillegg er.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

På samtlige spill jeg spiller flytter jeg knappene ett hakk til høyre. Skjønner ikke hvorfor wasd er standard. Og ikke esdf? Hånden hviler jo på de knappene ved skriving uansett. I tillegg gir det flere taster man kan sette til diverse (q-a). Lillefinger på Caps-Lock? Når jeg går emo og MÅ skrive med STORE BOKSTAVER, så endrer ikke humøret seg! Er jeg i CAPS LOCK modus så skriver jeg med store bokstaver!!! :D

...Og da er det langt opp til '|' knappen :D

Lenke til kommentar

Synes Dice/EA kunne ha gjort det slik at når en ny DLC slippes, kunne de gjort forrige DLC gratis. Dog kunne de bare sluppet mapene, og sagt at skal man ha gadget og våpen må du kjøpe DLC'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...