Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

et noob spørsmål. hva er forskjellen?  

på sniperriflene igrunn? har forskjellige navn men nesten alle er jo like... feks.   sniper vs marksman

 

http://symthic.com/bf1-compare?M1903_Sniper_vs_M1903_Marksman

-Sniper - Higher magnification scope, Bipod

-Marksman - Lower magnification scope, Hold breath longer

-Trench - Smaller bullet, Faster fire rate

-Experimental - See gun description

-Infantry - Light weight, Better recoil recovery, No scope

-Carbine - Better hip fire, Better moving accuracy, changed optic

 

-https://www.reddit.com/r/battlefield_one/comments/58s9c1/battlefield_1_weapon_variants/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha spilt en del, må jeg si at jeg synea kartene er så åpne. Det er meget vanskelig å få drept mange før du selv dør. Det er få gjemmesteder. Det blir mye kill og spawn. Du dreper en eller to dudes før du selv dør. Med mindre du er sniper da og har posisjonert deg bra.

 

Jeg synes ikke spillet er like fengende som BF4. Jeg liker ikke killsystemet. Hvor er vinduet som viser hvem som drepte hvem? Det likte jeg.

 

Airship, altfor OP. Tanks som huser 6 personer, ganske vanskelig å ta. Dynamitt på tanks er jo helt umulig. Nei å ta ut heavy tanks alene er meget vanskelig. Du kan ikke løpe opp og plassere C4 lengre, for det er mye mulig tanksen er full av folk som dekker 360 grader.

 

Det er ta flagg er på noen kart veldig irriterende. En-to granater og de har reddet fienden fra å ta flagget. Også er jo flaggene åpne som bare det, det er umulig på noen kart å gjemme seg mens man tar flagg.

 

Savner helikopter.

 

Atpåtil, steike så irriterende det er å finne matcher gjennom Operations. Når du har funnet en match må du bruke loadetiden eller hva faen det nå er på å høre på noen engelsk/tysk-talende dritt som er bugget, i evigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt en del, må jeg si at jeg synea kartene er så åpne. Det er meget vanskelig å få drept mange før du selv dør. Det er få gjemmesteder. Det blir mye kill og spawn. Du dreper en eller to dudes før du selv dør. Med mindre du er sniper da og har posisjonert deg bra.

 

Jeg synes ikke spillet er like fengende som BF4. Jeg liker ikke killsystemet. Hvor er vinduet som viser hvem som drepte hvem? Det likte jeg.

 

Airship, altfor OP. Tanks som huser 6 personer, ganske vanskelig å ta. Dynamitt på tanks er jo helt umulig. Nei å ta ut heavy tanks alene er meget vanskelig. Du kan ikke løpe opp og plassere C4 lengre, for det er mye mulig tanksen er full av folk som dekker 360 grader.

 

Det er ta flagg er på noen kart veldig irriterende. En-to granater og de har reddet fienden fra å ta flagget. Også er jo flaggene åpne som bare det, det er umulig på noen kart å gjemme seg mens man tar flagg.

 

Savner helikopter.

 

Atpåtil, steike så irriterende det er å finne matcher gjennom Operations. Når du har funnet en match må du bruke loadetiden eller hva faen det nå er på å høre på noen engelsk/tysk-talende dritt som er bugget, i evigheter.

Du har misset at teamplay er nøkkelen. Takk gud for at man ikkje kan eie tanks lett alene. Er man 2 eller flere er det lett om man vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er teamplay plutselig blitt "nøkkelen" i BF serien? Synes teamplay har vært en herlig bonus og gjør det enda gøyere, men hvis det i BF1 er nødvendig, synes jeg det blir for dumt.

 

De som ikke har venner de skyper med, de er lost da. Dynamitt er en vits.

Du MÅ ikke ha voicechat og venner å spille med for å spille på lag. Bare å ta et par kjappe linjer i tekst-chatten for å få fram det du vil, bruk quick-chat-menyen for å gi ordrer, bruk squad-funksjonen og tenk litt taktisk. Klart, du kan være uheldig å havne i et kjipt squad, men da kan du bare bytte så langt det er ledig i de andre. Tar man ledelsen litt og gir ordrer, evt følger når andre gir så får man gjort mye.

 

Samarbeid med et fullt squad er jo kremen, men man klarer fint å få til mye med bare randoms på laget. Er mange andre som vil spille litt taktisk også. Husk at du kan bruke voice til de i Squad så hører de i alle fall deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

stemmer d at det er autoaim på online delen på konsoll?

 

 

neppe atuo aim men aim assist.

 

 

 

Er teamplay plutselig blitt "nøkkelen" i BF serien? Synes teamplay har vært en herlig bonus og gjør det enda gøyere, men hvis det i BF1 er nødvendig, synes jeg det blir for dumt.

De som ikke har venner de skyper med, de er lost da. Dynamitt er en vits.

Er vel bare bf3 å bf4 som ikke har vert slik så vil heller si det er et steg tilbake til røtterne en noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke killsystemet. Hvor er vinduet som viser hvem som drepte hvem? Det likte jeg.

 

Håper ikke det er kill log du snakker om? Den som er oppe i høyre hjørnet, fordi den er det bare å stikke nesen inn i options så finner man den med en gang :

https://www.battlefield-inside.de/wp-content/uploads/2016/11/wjZn11.gif

 

Vil si den er mye bedre en battlefield 4 sin også siden du kan velge om du vil se "All, team, squad eller nearby" nearby er jo stilig da du kun får opp kill log når noen har blitt drept i en vis omkrets av deg selv og du har da muligheten til å vite at fiende er i nærheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er teamplay plutselig blitt "nøkkelen" i BF serien? Synes teamplay har vært en herlig bonus og gjør det enda gøyere, men hvis det i BF1 er nødvendig, synes jeg det blir for dumt.

 

De som ikke har venner de skyper med, de er lost da. Dynamitt er en vits.

Teamplay er en bonus. Du kan fint påvirke utfallet av en kamp selv om du spiller alene. Squadsystemet medfører også at du har et visst samarbeid med 2-4 randoms.

 

Battlefield 1 funker altså fint alene. Kan ikke sammenlignes med for eksempel Overwatch, som i mine øyne er sørgende kjedelig alene. Møter du et koordinert lag i det spillet, og du selv er alene, har du ikke sjans. Jeg fikk faktisk refundert spillet hos Blizzard.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha spilt en del, må jeg si at jeg synea kartene er så åpne. Det er meget vanskelig å få drept mange før du selv dør. Det er få gjemmesteder. Det blir mye kill og spawn. Du dreper en eller to dudes før du selv dør. Med mindre du er sniper da og har posisjonert deg bra.

 

Jeg synes ikke spillet er like fengende som BF4. Jeg liker ikke killsystemet. Hvor er vinduet som viser hvem som drepte hvem? Det likte jeg.

 

Airship, altfor OP. Tanks som huser 6 personer, ganske vanskelig å ta. Dynamitt på tanks er jo helt umulig. Nei å ta ut heavy tanks alene er meget vanskelig. Du kan ikke løpe opp og plassere C4 lengre, for det er mye mulig tanksen er full av folk som dekker 360 grader.

 

Det er ta flagg er på noen kart veldig irriterende. En-to granater og de har reddet fienden fra å ta flagget. Også er jo flaggene åpne som bare det, det er umulig på noen kart å gjemme seg mens man tar flagg.

 

Savner helikopter.

 

Atpåtil, steike så irriterende det er å finne matcher gjennom Operations. Når du har funnet en match må du bruke loadetiden eller hva faen det nå er på å høre på noen engelsk/tysk-talende dritt som er bugget, i evigheter.

Du har misset at teamplay er nøkkelen. Takk gud for at man ikkje kan eie tanks lett alene. Er man 2 eller flere er det lett om man vil.

 

 

Problemet er vel at teamplay er alt for sjeldent å se dersom man ikke spiller med noen man kjenner og kan koordinere, og uten å ha supply så rekker ammoen til knapt en eneste stridsvogn og da skal man også være treffsikker. Stridsvognene er ikke så verst balansert etter min mening bortsett fra at de har 3. personssikt og uendelig med ammo (likte BF2 i så måte hvor stridsvogner også måtte ha supply), men jeg irriterer meg stadig grenseløst over hvordan folk spiller med dem. På operations som angrep f.eks så er nesten alltid stridsvognene bakerst langt bak eget infanteri, livredde for å bli truffet og scorer kun enkle kills mot infanteri (kills betyr nesten ingenting når man spiller angrep). Kunne godt tenkt meg å se en nerf på treffsikkerheten på stridsvogner utover en viss avstand slik at det oppfordrer mer til offensiv spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Savner den blåfargen på "enemy killed" skriften fra BF3 jeg  :closedeyes:

 

For meg har ikke BF4 og BF1 har vært like avhengighetsdannende som BF3 var. Kanskje det var blåfargen hehe :hmm:

 

Du kan jo sette hvilken farge du vil når det gjelder "enemy killed". Du kan også sette en annen farge på headshot om du vvil det. :)

Lenke til kommentar

 

Savner den blåfargen på "enemy killed" skriften fra BF3 jeg  :closedeyes:

 

For meg har ikke BF4 og BF1 har vært like avhengighetsdannende som BF3 var. Kanskje det var blåfargen hehe :hmm:

Du kan jo sette hvilken farge du vil når det gjelder "enemy killed". Du kan også sette en annen farge på headshot om du vvil det. :)

 

 

Får man den samme "glødende" blåfargen fra BF3 til på BF1? 

Lenke til kommentar

 

 

Savner den blåfargen på "enemy killed" skriften fra BF3 jeg  :closedeyes:

 

For meg har ikke BF4 og BF1 har vært like avhengighetsdannende som BF3 var. Kanskje det var blåfargen hehe :hmm:

 

Du kan jo sette hvilken farge du vil når det gjelder "enemy killed". Du kan også sette en annen farge på headshot om du vvil det. :)

 

Får man den samme "glødende" blåfargen fra BF3 til på BF1?

Vet ikke, prøv. :)

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt en del, må jeg si at jeg synea kartene er så åpne. Det er meget vanskelig å få drept mange før du selv dør. Det er få gjemmesteder. Det blir mye kill og spawn. Du dreper en eller to dudes før du selv dør. Med mindre du er sniper da og har posisjonert deg bra.

 

Enig der :) men slik var det i BF1942 også :) Jeg personlig liker det men nå spilte jeg BF 1942 i nok over 1000 timer så er nok derfor store åpne kart er min preferanse :)

Jeg synes også de kunne hatt noen ekstra modes med mindre maps og spillere, slik det var i BFH 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på siden BF2 er hvorfor de har gått bort fra at man kan skade egne spillere og at dette nå kun eksisterer på hardcore? I BF2 fungerte det jo slik at man faktisk måtte være litt taktisk når man spammet kuler eller eksplosiver. Det er ganske idiotisk når man kan spamme ned et flagg med artilleri fra luftskip/tog/skip eller gass mens egne spillere kan løpe rundt der uten ulempe.

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på siden BF2 er hvorfor de har gått bort fra at man kan skade egne spillere og at dette nå kun eksisterer på hardcore? I BF2 fungerte det jo slik at man faktisk måtte være litt taktisk når man spammet kuler eller eksplosiver. Det er ganske idiotisk når man kan spamme ned et flagg med artilleri fra luftskip/tog/skip eller gass mens egne spillere kan løpe rundt der uten ulempe.

Battlefield 4 har classic mode hvor du har friendly fire, ingen health regeneration, lader du et halvt magasin så mister du resterende kuler osv. Bare å følge med i timen ;).

http://battlefield.wikia.com/wiki/Classic_Mode

 

Er vell ikke umulig at battlefield 1 har en classic mode også, men jeg har hatt en god pause fra bf1 nå, så jeg er ikke sikker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...