Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som helt ny i BF var det veldig hardt å starte i BF4. Jeg slet som faen. Spillet var jo også ødelagt da, dødde 5 meter etter man hadde rundet et hjørne av oneshot. Klarte heller ikke å merke at noen skjøt på deg før du var død. 10 hz da, sier jo litt, for en tragedie.

Et spill som BF1 er nok helt annerledes, følelsen i spillet er jo samme som Battlefront som kom ett år før og som mange hadde spilt.

Sikkert derfor så mange liker det også, litt enklere oppbygd og mer arcade følelse over ting.

Lanseringen og det tekniske i BF1 er nok veldig mye bedre enn 4, som var et mess når det kom og i nærmere 2 år etterpå.

Lenke til kommentar

Skjønner det. Var et helvetes lagg rundt hjørner ol. i lang tid etter lansering av BF4. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg rev meg i håret av sinne etter å ha dukket eller forsvunnet rundt hjørner for likevel å bli drept. Og det var nok også et spill som var ganske tungt å komme inn i som nybegynner, men derfor ble det litt mer tilfredsstillende når man først begynte å få tak på det.

Lenke til kommentar

1

 

 

Spillet er bra! Men det ble veldig kjapt tamt..

Jeg sitter med samme følelsen. Har rundt 80 timer ingame, å føler at jeg allerede har startet å gå lei av spillet :(

Har rundt 1100 timer i BF4 å jeg tviler på at det blir like mange timer i BF1.

 

 

Tror det har noe med at man unlocker ca 95% innen man når level 3 og så må man oppnå 7 nivå til før man får den siste unlocken.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Nesten 50 kamper til sammen i qonquest og operations og en win/loss-ratio på 21%. 

 

Er jeg virkelig så rævva eller har jeg en tendens til å havne på det dårligste laget? Jeg har i gjennomsnitt en k/d på mellom 1 og 3 og går som regel etter objektivet.

Er jo BF i et nøtteskall det der. Spiller ingen rolle om du er god eller dårlig. Om du går for objektivet, og ikke bytter lag ettersom hvem som vinner, så ender du alltid opp på taperlaget i ca. 90% av tilfellene.
Lenke til kommentar

Hmm..

 

Nesten 50 kamper til sammen i qonquest og operations og en win/loss-ratio på 21%. 

 

Er jeg virkelig så rævva eller har jeg en tendens til å havne på det dårligste laget? Jeg har i gjennomsnitt en k/d på mellom 1 og 3 og går som regel etter objektivet.

Sist jeg sjekket så var Win/loss % min på ca 50, men vet ikke hvor mange ganger laget har blitt totalt overkjørt ene eller andre veien.

Noen runder er det helt håpløst. Type 1000 - 300ish... 

Når vi spiller som gruppe kommer det opp "squad moved to ***** based on skill", men jeg vet ikke hvordan de kommer frem til dette. Det ser ofte langt ifra balansert ut.

Lenke til kommentar

 

Hmm..

 

Nesten 50 kamper til sammen i qonquest og operations og en win/loss-ratio på 21%. 

 

Er jeg virkelig så rævva eller har jeg en tendens til å havne på det dårligste laget? Jeg har i gjennomsnitt en k/d på mellom 1 og 3 og går som regel etter objektivet.

Er jo BF i et nøtteskall det der. Spiller ingen rolle om du er god eller dårlig. Om du går for objektivet, og ikke bytter lag ettersom hvem som vinner, så ender du alltid opp på taperlaget i ca. 90% av tilfellene.

 

 

16% på conquest :(

 

Så det er ikke så langt unna 90% som du skriver..

Lenke til kommentar

1

 

 

Spillet er bra! Men det ble veldig kjapt tamt..

Jeg sitter med samme følelsen. Har rundt 80 timer ingame, å føler at jeg allerede har startet å gå lei av spillet :(

Har rundt 1100 timer i BF4 å jeg tviler på at det blir like mange timer i BF1.

 

 

Tror det har noe med at man unlocker ca 95% innen man når level 3 og så må man oppnå 7 nivå til før man får den siste unlocken.

Det er nok en blanding av det du skriver og mestringsfølelsen som er helt borte. I BF4 følte jeg hvertfall at jeg ble bedre og bedre å den følelsen er helt borte i BF1.

 

Spillet har blitt litt for casual for min del. Synes BF1 føles litt ut som om Battlefront og Battlefield har fått en baby.

Lenke til kommentar

Jeg syntes nå at det var lite å mestre i Battlefield 4 også, jeg syntes i alle fall det er lettere å spille bf4 en bf3 var og i alle fall en bf2.

 

Både Battlefield 4 og battlefield 1 vil jeg si er lette spill som det er bare å hoppe rett inn i med mulighet for å gruse, men gøye spill er det jo likevel. Man blir vell vandt med at det skal være veldig arkade nå til dags.

Lenke til kommentar

Jeg syntes nå at det var lite å mestre i Battlefield 4 også, jeg syntes i alle fall det er lettere å spille bf4 en bf3 var og i alle fall en bf2.

 

Både Battlefield 4 og battlefield 1 vil jeg si er lette spill som det er bare å hoppe rett inn i med mulighet for å gruse, men gøye spill er det jo likevel. Man blir vell vandt med at det skal være veldig arkade nå til dags.

Spørs veldig hvem du spiller mot.

Jeg vet av en del spillere som du ville slitt HARDT med å spille mot. F.eks han her som jeg har spilt en del med: https://battlelog.battlefield.com/bf4/de/soldier/DIEMEXO/stats/272824260/pc/

Mange servere som har gode folk, du møter høyere nivå hvis du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...