Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Elsket man masse kjøretøy og det og bli drept av rpg så var jo bf4 glimrende. Husker knapt noe fra det, fortrengt heldigvis.

Var endel dårlige maps i BF4 og Dice slet enormt (som vanlig..) med balansen mellom kjøretøy og inf. Det var derfpr "Domination" servere var genialt og dessuten hadde de en DLC som het "Dragons Teeth" hvor man slapp dette tullet med ubalanserte kjøretøy. Sammen med "Close Quarters" DLC i BF3 representerte "Dragons Teeth" den aller beste og balansrte gameplayen noensinne i BF sin historie. Men det største problemet med BF4 var nok at det rett og slett var for vanskelig for Dice å utvikle. Det virket som om de mistet oversikten selv over alle våpen og variabler. En simplere utgave av BF som BF1 representerer er nok mye enklere for Dice på sitt nåværende ferdighetsnivå å utvikle.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield føles alltid som CoD når man spiller korte maps, store derimot, andre boller, men så er dette min mening, hvordan jeg ser det.

 

CoD er ikke noe annet enn inngangsbillett til gaming world :p

CoD kunne vært veldig bra og lignet mer på BF hadde det ikke vært for alt det tullet med killstreaks og perks. Funket greit i MW men så tok det jo helt av.
Lenke til kommentar

 

Elsket man masse kjøretøy og det og bli drept av rpg så var jo bf4 glimrende. Husker knapt noe fra det, fortrengt heldigvis.

Var endel dårlige maps i BF4 og Dice slet enormt (som vanlig..) med balansen mellom kjøretøy og inf. Det var derfpr "Domination" servere var genialt og dessuten hadde de en DLC som het "Dragons Teeth" hvor man slapp dette tullet med ubalanserte kjøretøy. Sammen med "Close Quarters" DLC i BF3 representerte "Dragons Teeth" den aller beste og balansrte gameplayen noensinne i BF sin historie. Men det største problemet med BF4 var nok at det rett og slett var for vanskelig for Dice å utvikle. Det virket som om de mistet oversikten selv over alle våpen og variabler. En simplere utgave av BF som BF1 representerer er nok mye enklere for Dice på sitt nåværende ferdighetsnivå å utvikle.

Det er ikkje ubalanse mellom kjøretøy og inf. Det er bare folk som ikkje gidder å samarbeide :) Der er forskjellen. Hadde jo vært for dumt om en mann skulle klare å ta ut tanks etc lett...

Lenke til kommentar

Mulig skjermkortet blir å dra litt på årene. Men med en 4690k og 290x bør jeg ikke ha litt mer fps enn drops ned til 31/40+ på operations når det smeller som verst? Når det er masse gas, røyk, og eksplosjoner og massevis av folk rett foran meg får jeg drops. Men bare i operations det egentlig skjer da.

Lenke til kommentar

Det er ikkje ubalanse mellom kjøretøy og inf. Det er bare folk som ikkje gidder å samarbeide :) Der er forskjellen. Hadde jo vært for dumt om en mann skulle klare å ta ut tanks etc lett...

Nå er jo BF et spill for casuals primært, og da bør det også være lagt opp for casuals. Man skal ikke måtte forvente at folk skal drive med clanstacking for å effektivt kunne være en motstander mot kjøretøy. Kjøretøy har også blitt enklere og enklere å håndtere for hver utgivelse. Før måtte man i det minste få tak i ammo når man gikk tom. Nå får man automagisk tilbake ammo når man er tom så man kan i praksis spamme i det uendelige med kjøretøy. Tidlig i BF serien hadde jo faktisk kjøretøy fungerendeweak-points som gjorde at man som inf hadde en reell sjanse mot dem. Om man klarte å snike seg rundt og treffe weak-points var det over og ut. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med lanseringen av BF1, betaer eller noe som helst. Ble skuffa når de fjerna Battelog, som jeg oppdaga når spillet ble lansert. Noen som kjenner grunnen til dette? Evt. hvilke tanker har folk rundt dette? 

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Battlelog var noe av det verste som var med BF4. Du trykker Play, havner på battlelog. Krever ulike plugins avhengig av nettleser du har, som gjerne må oppdateres hver gang du logger inn. Så igjen danne party og finne server via battlelog som igjen sender deg inn i spillet. Nå trykker jeg Play, finner server, poff ferdig. Slipper å styre med plugins i netleseren og rotete menyer. Good riddance!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan huske jeg hadde problemer med plugin til Chrome en gang, men det løste seg. Hadde ikke trodd Battelog var såpass hatet. Selv syns jeg det var lettere å bla og filtrere servere i Battelog. Kan ikke huske det var noe problem å danne grupper heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Battlelog fungerte jo konge etterhvert, og var helt genial når det gjaldt å bla seg rundt i. - Menysystemet inne i spillet nå er jo helt katatsrofe i forhold, og jeg er litt skuffet over at de ikke har videreført battlelog i den formen det var, så kunne man også hatt det inne i spillet (alt der er jo stort sett lastet i en browser fra serveren nå uansett) og sluppet alle de bugsene som er der (og som også battlelog hadde i begynnelsen) ... men de får vel orden på det om ett års tid...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg var kanskje av de få som var positive til Battlelog i utgangspunktet, jeg skjønte hva de ønsket å gjøre. Men det tok sin tid før det var brukbart ja.

 

Det de har i BF1 nå er jo klart bedre enn in-game browseren i BFBC2 f.eks men jeg savner en del ting ifra BattleLog som Companion-appen ( eller "career" på www.battlefield.com) ikke er i stand til å gi meg. I tillegg er det ofte at jeg ikke får opp score-board for neste runde starter og det finnes ikke noe sted hvor battlereports kan sees på i etterkant.

Lenke til kommentar

Hvilken feil i battlelog snakker dere om? Kan sikkert telle battlelog problemer på en hånd. At jeg en skjelden gang måtte bruke 2 min på å oppdatere en plugin vil jeg ikke kalle feil.

 

Var en drøm å bruke, både med tanke på å joine venner, snakke med dem, lete etter servere, sjekke stats osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var plaget med at Battlelog ikke viste hvor mye jeg pinget til servere, så jeg måtte bare velge servere utifra hvilket land de var i..

 

Var og en bug som gjorde at jeg ikke kunne starte spillet som kom å gitt som den selv ville. Dette var dog noe jeg kun var plaget med i 2013/14

Lenke til kommentar

 

Håper de fikser flaggene litt på enkelte brett. Spilte Operation på Monte Grappa som attacker, å halve fiende laget lå i bunkersen under B. Ble helt klin umulig å cappe det flagget når de drev å revivet hverandre der hele tiden. Skjønner ikke hva DICE tenkte på når de plasserte ene flagget der hvor det kun er 2 mulige veier inn, det sier seg jo selv at det blir et chokepoint.

Hvis dere capper alle andre plasser, så plutselug må de ut. Du kan også cappe om dere er flere på utsiden enn de inne. Altså man få alltid cappa til slutt.

 

Man mister så unødvendig mange tickets på akkurat det punktet, fordi det alltid er noen apekatter som tror de klarer å ta ut 20stk der nede alene. Visst man ikke kunne ha cappet flagget fra bunkersen, eller hatt mulighet for å sprenge hull der turreten står, så hadde ting blitt veldig mye bedre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...