Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Elsket man masse kjøretøy og det og bli drept av rpg så var jo bf4 glimrende. Husker knapt noe fra det, fortrengt heldigvis.

Var endel dårlige maps i BF4 og Dice slet enormt (som vanlig..) med balansen mellom kjøretøy og inf. Det var derfpr "Domination" servere var genialt og dessuten hadde de en DLC som het "Dragons Teeth" hvor man slapp dette tullet med ubalanserte kjøretøy. Sammen med "Close Quarters" DLC i BF3 representerte "Dragons Teeth" den aller beste og balansrte gameplayen noensinne i BF sin historie. Men det største problemet med BF4 var nok at det rett og slett var for vanskelig for Dice å utvikle. Det virket som om de mistet oversikten selv over alle våpen og variabler. En simplere utgave av BF som BF1 representerer er nok mye enklere for Dice på sitt nåværende ferdighetsnivå å utvikle.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield føles alltid som CoD når man spiller korte maps, store derimot, andre boller, men så er dette min mening, hvordan jeg ser det.

 

CoD er ikke noe annet enn inngangsbillett til gaming world :p

CoD kunne vært veldig bra og lignet mer på BF hadde det ikke vært for alt det tullet med killstreaks og perks. Funket greit i MW men så tok det jo helt av.
Lenke til kommentar

 

Elsket man masse kjøretøy og det og bli drept av rpg så var jo bf4 glimrende. Husker knapt noe fra det, fortrengt heldigvis.

Var endel dårlige maps i BF4 og Dice slet enormt (som vanlig..) med balansen mellom kjøretøy og inf. Det var derfpr "Domination" servere var genialt og dessuten hadde de en DLC som het "Dragons Teeth" hvor man slapp dette tullet med ubalanserte kjøretøy. Sammen med "Close Quarters" DLC i BF3 representerte "Dragons Teeth" den aller beste og balansrte gameplayen noensinne i BF sin historie. Men det største problemet med BF4 var nok at det rett og slett var for vanskelig for Dice å utvikle. Det virket som om de mistet oversikten selv over alle våpen og variabler. En simplere utgave av BF som BF1 representerer er nok mye enklere for Dice på sitt nåværende ferdighetsnivå å utvikle.

Det er ikkje ubalanse mellom kjøretøy og inf. Det er bare folk som ikkje gidder å samarbeide :) Der er forskjellen. Hadde jo vært for dumt om en mann skulle klare å ta ut tanks etc lett...

Lenke til kommentar

Det er ikkje ubalanse mellom kjøretøy og inf. Det er bare folk som ikkje gidder å samarbeide :) Der er forskjellen. Hadde jo vært for dumt om en mann skulle klare å ta ut tanks etc lett...

Nå er jo BF et spill for casuals primært, og da bør det også være lagt opp for casuals. Man skal ikke måtte forvente at folk skal drive med clanstacking for å effektivt kunne være en motstander mot kjøretøy. Kjøretøy har også blitt enklere og enklere å håndtere for hver utgivelse. Før måtte man i det minste få tak i ammo når man gikk tom. Nå får man automagisk tilbake ammo når man er tom så man kan i praksis spamme i det uendelige med kjøretøy. Tidlig i BF serien hadde jo faktisk kjøretøy fungerendeweak-points som gjorde at man som inf hadde en reell sjanse mot dem. Om man klarte å snike seg rundt og treffe weak-points var det over og ut. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Battlelog var noe av det verste som var med BF4. Du trykker Play, havner på battlelog. Krever ulike plugins avhengig av nettleser du har, som gjerne må oppdateres hver gang du logger inn. Så igjen danne party og finne server via battlelog som igjen sender deg inn i spillet. Nå trykker jeg Play, finner server, poff ferdig. Slipper å styre med plugins i netleseren og rotete menyer. Good riddance!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Battlelog fungerte jo konge etterhvert, og var helt genial når det gjaldt å bla seg rundt i. - Menysystemet inne i spillet nå er jo helt katatsrofe i forhold, og jeg er litt skuffet over at de ikke har videreført battlelog i den formen det var, så kunne man også hatt det inne i spillet (alt der er jo stort sett lastet i en browser fra serveren nå uansett) og sluppet alle de bugsene som er der (og som også battlelog hadde i begynnelsen) ... men de får vel orden på det om ett års tid...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg var kanskje av de få som var positive til Battlelog i utgangspunktet, jeg skjønte hva de ønsket å gjøre. Men det tok sin tid før det var brukbart ja.

 

Det de har i BF1 nå er jo klart bedre enn in-game browseren i BFBC2 f.eks men jeg savner en del ting ifra BattleLog som Companion-appen ( eller "career" på www.battlefield.com) ikke er i stand til å gi meg. I tillegg er det ofte at jeg ikke får opp score-board for neste runde starter og det finnes ikke noe sted hvor battlereports kan sees på i etterkant.

Lenke til kommentar

 

Håper de fikser flaggene litt på enkelte brett. Spilte Operation på Monte Grappa som attacker, å halve fiende laget lå i bunkersen under B. Ble helt klin umulig å cappe det flagget når de drev å revivet hverandre der hele tiden. Skjønner ikke hva DICE tenkte på når de plasserte ene flagget der hvor det kun er 2 mulige veier inn, det sier seg jo selv at det blir et chokepoint.

Hvis dere capper alle andre plasser, så plutselug må de ut. Du kan også cappe om dere er flere på utsiden enn de inne. Altså man få alltid cappa til slutt.

 

Man mister så unødvendig mange tickets på akkurat det punktet, fordi det alltid er noen apekatter som tror de klarer å ta ut 20stk der nede alene. Visst man ikke kunne ha cappet flagget fra bunkersen, eller hatt mulighet for å sprenge hull der turreten står, så hadde ting blitt veldig mye bedre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...