Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon rundt Battlefield 1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Premium gir deg early access til DLCene, ikke Deluxe. Deluxe, pr. nå, inneholder utelukkende cosmetics og 5x battlepacks.

Tenkte på Ultimate edition jeg! Jeg vurderte å kjøpe standard + premium for å spare type 200 spenn. Men ut i fra hva jeg klarte å lese meg til så gir ikke standard + premium 2 uker tidlig tilgang til DLC'ene slik som Ultimate gjør. Men var lite og dårlig info så kan nok hende jeg tar feil! 

Lenke til kommentar

Fikk fikset problemet med dårlig ytelse i spillet. Etter en lengre samtale med en ansatt ved Origin, så endte jeg opp med å formatere maskinen. Begynner å bli en stund siden sist, og Win 10 ble installert som en upgrade fra Win 8.1. Så tenker nok at det var en del "søppel" rundt om, i form av gamle filer osv. Uansett, etter jeg formaterte maskinen kjører jeg spillet på Ultra, uten problem.

Mitt eneste problem nå er at Battlefield 1 er så jævla dårlig. Total CoD-klone, som har mistet alt "Battlefield" med seg. Synd jeg ikke kan selge serialen. For jeg hadde gladlig kvittet meg med det for 300 kroner. Men men.. det er en annen issue.

-B

Lenke til kommentar

Hvordan formaterer man win 10 når man bare har oppgradert fra win 7. Jeg har jo da ingen win 10 disk.

Hold inne "shift" knappen på tastaturet mens du trykker "start på nytt". Hold knappen inne til maskinen restarter og du kommer inn i win 10 recovery menyen (eller hva enn den heter).

Der kan du velge å installere windows på nytt. Du kan velge "rein" installasjon eller å beholde filene dine (legges i en "windows old" mappe på stasjonen.

Tror dette funker på alt siden windows 8.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Håper de fikser flaggene litt på enkelte brett. Spilte Operation på Monte Grappa som attacker, å halve fiende laget lå i bunkersen under B. Ble helt klin umulig å cappe det flagget når de drev å revivet hverandre der hele tiden. Skjønner ikke hva DICE tenkte på når de plasserte ene flagget der hvor det kun er 2 mulige veier inn, det sier seg jo selv at det blir et chokepoint.

Lenke til kommentar

Mitt eneste problem nå er at Battlefield 1 er så jævla dårlig. Total CoD-klone, som har mistet alt "Battlefield" med seg. 

den var dagens! er så langt vekk i fra cod som en kan få det....

Vel, egentlig ikke... Battlefield 1 er totalt run and gun. Akkurat som i CoD. Meningen med et team satt opp av både defensive og offensive klasser forsvinner helt når XP pr. time kan maksimeres ut i fra hvor god K/D ratio en har. Så lagarbeid er overflødig, ved mindre man rusher sammen med noen og er på TS ol. Når det kommer til maps, så er samtlige lineære, i den forstand at de er små, og med fint plasserte "stier" som fører deg til alle punktene på kartet. Hvor man da ender opp i et kaos uten like, fordi som sagt tidligere, alle stiene ender opp akkurat der, og derfor er alle spillerne der.

Battlefield 2, 3 og 4 ga deg følelsen av at det foregikk en hel masse forskjellige ting over alt på kartet. Først og fremst av den enkle grunn at kartene var store, og uten lineære stier, som alle førte til samme plass. Feks Caspian Boarder. Et map så stort, på 64 player Conquest Large, at man hadde luftkrig, CQ, snipers og tanks, og det var fortsatt mulighet for taktikk og lagspill, med enkelte mål i siktet. Og i enkelte runder kunne man løpe ganske lenge uten at man møtte på noen som helst. Man kunne høre hvor krigen var, og hvor det eventuelt var folketomt. Ikke som i Sinai Desert, hvor lyden er en eneste massiv lyd, fordi alt er sentrert på samme plass. Så flyene, infanteriet, skarpskyttere og tanks kriger om en annen rundt 2-3 enkle bygninger. Hvor det flagrer gass, mortar, bomber annet krimskrams, ute av kontroll og med total tilfeldighet. Og så kommer det et tog, som sentrerer det hele enda mer.

Med andre ord akkurat som CoD. Små maps, hvor alt er sentrert rundt 2-3 enkle hus, en eneste gate, eventuelt kvartal. Hvor alle rusher rundt, skyter og løper, skyter og løper. Det er objekter, men de tar man bare for å sanke poeng. Ikke fordi det har noen taktisk fordel. Og etter en stund så får det ene laget et bombefly, båt eller tanks. Som lar dem eliminere fienden, mens de selv er veldig usårbare (les Air Ship i Battlefield 1).

Battlefield 3 og 4 hadde denne funksjonen i en separert mode. Det kaltes rush. Mens nå er alt rush, bare med forskjellige finesser. Rush = standard rush, Conquest = Rush Large, Operations = Rush X-Large osv.

Ser du hva jeg mener?

"Battlefield" feelingen eksisterer ikke i BF1. I alle fall ikke for meg.. de kan like så greit døpe om konseptet til "Battlezerg 1". For det finnes ingen fields i dette spillet.

-B

• Liker 4
Lenke til kommentar

Håper de fikser flaggene litt på enkelte brett. Spilte Operation på Monte Grappa som attacker, å halve fiende laget lå i bunkersen under B. Ble helt klin umulig å cappe det flagget når de drev å revivet hverandre der hele tiden. Skjønner ikke hva DICE tenkte på når de plasserte ene flagget der hvor det kun er 2 mulige veier inn, det sier seg jo selv at det blir et chokepoint.

Hvis dere capper alle andre plasser, så plutselug må de ut. Du kan også cappe om dere er flere på utsiden enn de inne. Altså man få alltid cappa til slutt.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig at dette føles som en CoD-klone, men jeg er enig i en del av punktene dine. Spesielt Monte Grappa har noen svakheter i 'Operations', hvor det nærmest er umulig å få tilgang til bunkeren og ender opp i en stor pissekonkurranse. Jeg skulle også likt å sett større maps, da det tidvis kan bli veldig vanskelig å "løpe rundt" fienden, for å unngå en hel kamp front mot front (Suez). Enkelte maps kan dog balanseres med toget/slagskipet, men da er man avhengig av folk som faktisk kan benytte seg av disse hjelpemidlene. 

Teamplay i BF1 har for meg vært en varierende opplevelse. Enkelte kamper jobber squaden godt, hvor vi til og med er delt i ulike klasser som faktisk gjør jobben sin. I andre kamper har jeg opplevd squadleaders ikke gir ordre, squad som ikke følger ordre eller en kombinasjon av både squad og øvrig laget hverken forsyner lagkameratene med medic/ammobags. Når dette fungerer som smurt byr BF1 på en fantastisk opplevelse, men det samme gjaldt BF2, BF3 og BF4 (hardline skippa jeg). Jeg har gjort det til en vane å prøve ut ulike squads når jeg startet et spill, slik jeg fort finner ut om de vil samarbeide eller ikke. 

For meg har BF1 vært utrolig gøy, spesielt når squaden fungerer som den skal.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...