Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon rundt Battlefield 1

Anbefalte innlegg

Italienerne lagde vel bare én eneste tanks som ble produsert helt mot slutten (dunno om den i det hele tatt så combat). Det ottomanske riket lagde ingen. Ville blitt trist å spille på f.eks Sinai hvis det ene laget ikke hadde tanks, mens det andre kunne ha flere... I så fall måtte de balansert kartene helt annerledes ut fra forutsetningen om at det ene laget var sterkt begrenset i forhold til pansrede kjøretøy. Og selv om det kanskje kunne vært gøyalt nok (ottomanerne hadde f.eks artillerikanoner som alle andre land) ville det blitt vanskelig å balansere og mest sansynlig bare blitt frustrerende.

I tidligere ymse spill som har differensiert f.eks infanterivåpen pr. faction har jeg alltid funnet dette noe frustrerende fordi man må være på "riktig" lag for å ha godvåpnene. Og da blir det bare surt de gangene man blir tvunget til å spille den faction som har våpen man liker minst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardcore er for noobs som ikkje klarer å treffe mere enn et par skudd i ny og ne. På mange hardcoreservere har det en tendens til å bli mindre samarbeid, fordi folk bare enten sniper eller gjemmer seg for så å hoppe frem om en fiende kommer. Det blir også mye mindre gjenoppliving, mindre medicpacs, pakker med skudd. Det er min erfaring i BF4 iallefall.

Vel, jeg mener normal mode er for noobs. Hvorfor hater man hardcore? Fordi man ikke tåler ørten skudd og blir lett drept?

I hardcore mode dør folk av granat. Det gjør man ikke alltids i normal. Hvor er virkeligheten i det da?

Bf er et lagspill, det mener jeg blir litt ødelagt av hardcore mode. Har spillt en del hardcore på BC2, bf3 og Bf4. Battlefield for meg er kjempegøy! Jeg liker best lagspillet, og at lagspill gjør at man ofte vinner. Noen liker høy K/D ratio, og noen liker å vinne. 

Hvem sa at BF skal være som i virkeligheten?

Det er jo selvfølgelig lov å ha forskjellige meninger :)

Jeg er mer fan av at man ikke trenger 4+ kuler i brystet til folk for at de skal dø, og som nevnt tidligere at folk overlever og bli snipa i brystet er også ikke noe for meg. Videre synes jeg regenerering av helse, hud/minimap/spotting osv osv ødlegger spillopplevelsen. Man får samme info på HC bare da må må man høre etter slik det fungerer i kris. 

Nå er jo spillet på ingen måte ment for å være realistisk, men jeg føler jeg får mer ut av det når jeg spiller HC. Finnes tusen av argument mot og for, og det er jo som folk nevnte her bare godt at muligheten finnes. (selvom HC serverene kan være litt underpopulerte til tilder.

Var mer ment som mot BF4 serverene, HC er vel ikke sluppet enda, samme med private servere.

Lenke til kommentar

Man har noen ulike varianter av de forskjellige stridsvognene, da. Selv bruker jeg en heavy tanks med flammekastere på siden i stedet for maskingevær - praktisk for de som sitter på når vi er på brett som Amiens hvor det er veldig tett. Kjedelig på baner som Sinai...

OK, jeg får presisere enda mer. Det jeg syns et skuffende er at alle lagene disponerer de tre samme tanksene: en fransk, en tysk og en britisk.

Hva skjedde med at man tidligere i Battlefield fikk forskjellig utstyr basert på hvilket lag man spilte som?

Er det kun et forsøk på å balansere spillet?

Latskap tenker jeg. Samme de gjorde med våpene. Siden alle lag har de samme våpene. Behøver de bare balansere våpen ikke lag.

Lenke til kommentar

Når blir det bare litt synsing fra min side etter jeg så fort over våpnene som var brukt av det Tyske Imperiet og det Ottomanske riket under 1. verdenskrig. Våpnene var mye av det samme asså, og mange av våpnene som var brukt var forskjellige modeller av hverandre. Dette er vel litt av grunnen til at det i utgangspunktet ikke er så mye å velge i. Så at de skulle ha forskjellige våpner for hvert land hadde vel vært enda vanskeligere.

Lenke til kommentar

Runda 100 timer i dag og fikk kill nr 1.000 med attack plane :D

Rank 70 :D

Favoritt battlefield spillet så langt,. 

Min erfaring:

Battlefield 1942: 2003-2005

Battlefield 2: 2005-2009

Battlefield 2142: 2006-2007

Bad company 2: 2010-2011

Battlefield 3: 2011-2013

Battlefield 4: 2013-Spiller litt enda

Battlefield Hardline: 100-150 timer

Battlefield 1: Spiller nå

Så jeg har klokka noen timer i EA sine produksjoner :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Hardcore er for noobs som ikkje klarer å treffe mere enn et par skudd i ny og ne. På mange hardcoreservere har det en tendens til å bli mindre samarbeid, fordi folk bare enten sniper eller gjemmer seg for så å hoppe frem om en fiende kommer. Det blir også mye mindre gjenoppliving, mindre medicpacs, pakker med skudd. Det er min erfaring i BF4 iallefall.

Vel, jeg mener normal mode er for noobs. Hvorfor hater man hardcore? Fordi man ikke tåler ørten skudd og blir lett drept?

I hardcore mode dør folk av granat. Det gjør man ikke alltids i normal. Hvor er virkeligheten i det da?

Bf er et lagspill, det mener jeg blir litt ødelagt av hardcore mode. Har spillt en del hardcore på BC2, bf3 og Bf4. Battlefield for meg er kjempegøy! Jeg liker best lagspillet, og at lagspill gjør at man ofte vinner. Noen liker høy K/D ratio, og noen liker å vinne. 

Hvem sa at BF skal være som i virkeligheten?

Det er jo selvfølgelig lov å ha forskjellige meninger :)

Normal er jo genialt, man kan bare sette tre/fire stykker på rekke og pepre kuler igjennom medspillerne sine. Ikke rart man får godfølelsen i lagspill da ;-)

Gode spillere er gode uannsett modus.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg gadd noe norsk klan, men erfaringen fra tidligere norkse klaner i battlfield er bare sorgen, finnes det noen bra klaner enda ?

Finn en klan som ikke er alt for særiøs. Har en klan hvor vi er ca 10 stykker som sammarbeider hvertfall visst du er intressert.

Vi spiller i lag kun med med fokus på å ha det gøy :)

Lenke til kommentar

Man har noen ulike varianter av de forskjellige stridsvognene, da. Selv bruker jeg en heavy tanks med flammekastere på siden i stedet for maskingevær - praktisk for de som sitter på når vi er på brett som Amiens hvor det er veldig tett. Kjedelig på baner som Sinai...

Er litt sprøtt å se Tyskland og Det osmanske riket bruke den franske Renault FT-tanksen- og Frankrike et ikke engang med i spillet. Kommer nok av for lite historisk korrekt utvalg.

Lenke til kommentar

Er litt sprøtt å se Tyskland og Det osmanske riket bruke den franske Renault FT-tanksen- og Frankrike et ikke engang med i spillet. Kommer nok av for lite historisk korrekt utvalg.

Skal vel ikke utelate at de klarte få tak i noen som de selv kunne bruke ? =)

Lenke til kommentar

Skal vel ikke utelate at de klarte få tak i noen som de selv kunne bruke ? =)

At Tyskland kunne stjele noen franske tanks, kanskje, men  at Ottoman  rike kjører rundt i franske tanks i Nord Afrika?

Jeg er faktisk ikke sikker på   om  det var noe særlig tanks  i  Nord Afrika i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tanks under første verdenskrig var, selv i fransk klima, stekeovner. Elendig utlufting og kokende varmt. Man ville blitt stekt levende dersom man i 1914 befant seg i en stridsvogn i ørkenen. Men skjønner at de vil krydre gameplayet på ørkenbrettene.

Det er imidlertid ingen god grunn for å bruke kun franske tanks. Hvis det ikke eksisterer lette stridsvogner bygget av sentralmakten, burde DICE heller hentet inspirasjon fra prototyper. En bedre løsning enn å la alle nasjonene bruke samme stridsvogn.

Lenke til kommentar

Det var vel kun noen britiske stridsvogner i Afrika. På begge sider.

Tyskerne produserte kun 20 stk av sine egne A7V-vogner på grunn av manglende ressurser, og at designet ikke fungerte optimalt. Beltene var for korte, og bakkeklaringen for lav. Dessuten var den firkantende formen noe som gjorde at de fort veltet over på siden. I stedet kapret de britiske vogner, modifiserte dem og brukte de i stor grad på vestfronten.

Synes ikke det gjør noe at våpen og kjøretøy kan velges på begge sider i spillet. I første verdenskrig var det stor bruk av kaprede våpen på begge sider. 

Lenke til kommentar

Nå holder jeg må med medaljer, men hvorfor i hælvette dukker det opp 4 nye når jeg er midt i å fullføre en?? Står jo at det er 4 dager igjen.. 

de har vært veldig buggy, har opplevd å fått dobbelt opp med medaljer som bytter annenhver game, nå er det vel slik at man også får gamle medaljer man har gjort tror jeg. Fikk 2 medaljer på nytt fra tidligere som allerede er ferdig å ikke kan gjennomføres på nytt for xp. 

Lenke til kommentar

Jeg tror Lewis gun er pensjonert.

Jeg har fått meg BAR den fikk 19 kills på jomfru turen sin.

Og det ser nå ut som 1911 faller fra første plass som det våpenet med flest kills. Martini-Henry ligger nå bare to kills bak.

Gleder meg selv til det våpenet der. Problemet mitt er bare at jeg aldri kommer skikkelig i gang med den klassen :p

Lenke til kommentar

Jeg tror Lewis gun er pensjonert.

Jeg har fått meg BAR den fikk 19 kills på jomfru turen sin.

Og det ser nå ut som 1911 faller fra første plass som det våpenet med flest kills. Martini-Henry ligger nå bare to kills bak.

Gleder meg selv til det våpenet der. Problemet mitt er bare at jeg aldri kommer skikkelig i gang med den klassen :p

Support?

Det er den klassen etter scout jeg har brukt mest. Har spilt en del assault men nesten bare brukt hagla. Prøvde for morro skyld å bruke mp18 i dag. Halvveis ut i runden hadde jeg 3 kills og 15 deaths. ..(og 1 av killsa var med kniv, en annen med granat)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...