Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1

Anbefalte innlegg

Det og! Men treffer man folk i brystet med sniper, skal de tatt ut uanZ! Også latterlig hvor mange skudd folk kan tåle.

Det virker også som ett uferdig spill for min del. Ting som gjorde at jeg ikke orka og spille videre i går;

Skyter 4/5 skudd i brystregion mot en som charger mot meg, han fikk drept meg.

Går med begge hender over vannet kan ikke skyte kaste nade eller noe.

Man kan tydeligvis ikke skyte mens man hopper.

Man kan ikke avbryte reloading.

En dude løp gjennom meg og drepte meg bakra.

Helt latterlig at rustningene skal tåle evig, selvom man skyter presise skudd.

Den stationary gunneren som er ment å ta ut fly måtte jo ha 20 hits for å i det heletatt disable fly, og det var som å pisse på tanks med den.

Når man kaster HE kaster man den ikke, man bare lobber den slapt avgårde.

Smoke derimot dryles avgårde.

Satt oppå en som lå på bakken og stakk han 6ggr med medic syringen, han snudde seg og drepte meg.

Lista er lengre, men det var noe av det jeg husker :p

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt poenget at assault skal være nærkamp i dette spillet ? :p

Blir litt som de som klager over at medic ikke har smg. det er design valg for å balansere klassene.

edit: kjenner meg igjen i SVÆRT få av tingene Skadi lister opp. f.eks AA er jo sykt OP og blir antageligvis nerfet.  Folk må skjønne at spillet ikke nødvendigvis er bugga eller ræva fordi de ikke mestrer alt etter en kveld spilt.

edit: Ang tanker så er de sykt lette å ta ut. Som solo Assault tar jeg lett ut flere tanker pr runde.  Eneste som kan være slit er Heavy tanken men selv solo får man gjort såpass med skade at tracks eller weapons blir fucked. Det handler om å lære seg styrkene og svakhetene til de forskjellige tankene. Spesielt hvilken vinkel man angriper de fra. ikke alle som har 360 vision tross alt.

Endret av barezell
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt nysgjerrig på hvordan folk jukser? Hvordan får de det til liksom? Spilte i går med to stk, begge to hadde rundt 100kills og etsifret deaths. De var level 8 og 10. Folk gikk bananas i chaten og det var ufattelig irriterende å spille mot dem. De brukte hagle, skøyt og drepte folk med sniper avstand, hadde 70+ headshots og drepte deg før du rakk å se dem en gang.. Dukka opp qv ingenting.. De stakk etter en runde, men hvis det er som folk sier at de bare vil ha oppmerksomhet så fikk de det. Folk var så vanvittig forbanna.

(men litt morsomt at selv om de to juksa så vant de såvidt med 978/1000.)

Lenke til kommentar

Den stationary gunneren som er ment å ta ut fly måtte jo ha 20 hits for å i det heletatt disable fly, og det var som å pisse på tanks med den.

Den er jeg kraftig uenig i. AA er helt rått og man tar kjapt ned (bomber tåler en del i forhold til de to andre) fly, gjerne 2-3 i slengen. Rett og slett UMULIG å fly hvis motstanderlaget har bestemt seg for å stenge luftrommet med AA-truck eller fastmontert AA. 

E: Og ja, jeg er en av de som stenger luftrommet. Elsker å bruke AA-trucken. Man får lett 8000-10000 poeng i løpet av en runde med å kun ta ned fly. Hvis man i tillegg gidder å gjøre andre ting samtidig kan det bli meget bra. 

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir litt som de som klager over at medic ikke har smg. det er design valg for å balansere klassene.

edit: kjenner meg igjen i SVÆRT få av tingene Skadi lister opp. f.eks AA er jo sykt OP og blir antageligvis nerfet.  Folk må skjønne at spillet ikke nødvendigvis er bugga eller ræva fordi de ikke mestrer alt etter en kveld spilt.

edit: Ang tanker så er de sykt lette å ta ut. Som solo Assault tar jeg lett ut flere tanker pr runde.  Eneste som kan være slit er Heavy tanken men selv solo får man gjort såpass med skade at tracks eller weapons blir fucked. Det handler om å lære seg styrkene og svakhetene til de forskjellige tankene. Spesielt hvilken vinkel man angriper de fra. ikke alle som har 360 vision tross alt.

+1 til barezell

Litt nysgjerrig på hvordan folk jukser? Hvordan får de det til liksom? Spilte i går med to stk, begge to hadde rundt 100kills og etsifret deaths. De var level 8 og 10. Folk gikk bananas i chaten og det var ufattelig irriterende å spille mot dem. De brukte hagle, skøyt og drepte folk med sniper avstand, hadde 70+ headshots og drepte deg før du rakk å se dem en gang.. Dukka opp qv ingenting.. De stakk etter en runde, men hvis det er som folk sier at de bare vil ha oppmerksomhet så fikk de det. Folk var så vanvittig forbanna.

Husker hatet mot slike personer når jeg spilte på PC, men man skal ikke dømme alle for å jukse. Ser fler ganger personer med over 100 kills på konsoll, og det er ikke like lett å jukse på konsoll, om i det heletatt mulig? Spiller selv med 2 stk på PS4 som hver runde får mellom 50-100 kills, og ja, det er for meg helt ubegripelig hvordan de får det til. Men begge legger ned langt over gjennomsnittlig med tid på dette, og resultater kommer med trening sier de.

Den er jeg kraftig uenig i. AA er helt rått og man tar kjapt ned (bomber tåler en del i forhold til de to andre) fly, gjerne 2-3 i slengen. Rett og slett UMULIG å fly hvis motstanderlaget har bestemt seg for å stenge luftrommet med AA-truck eller fastmontert AA. 

E: Og ja, jeg er en av de som stenger luftrommet. Elsker å bruke AA-trucken. Man får lett 8000-10000 poeng i løpet av en runde med å kun ta ned fly. Hvis man i tillegg gidder å gjøre andre ting samtidig kan det bli meget bra. 

+1 til Espp

Lenke til kommentar

Det og! Men treffer man folk i brystet med sniper, skal de tatt ut uanZ! Også latterlig hvor mange skudd folk kan tåle.

Det virker også som ett uferdig spill for min del. Ting som gjorde at jeg ikke orka og spille videre i går;

Skyter 4/5 skudd i brystregion mot en som charger mot meg, han fikk drept meg.

Går med begge hender over vannet kan ikke skyte kaste nade eller noe.

Man kan tydeligvis ikke skyte mens man hopper.

Man kan ikke avbryte reloading.

En dude løp gjennom meg og drepte meg bakra.

Helt latterlig at rustningene skal tåle evig, selvom man skyter presise skudd.

Når man kaster HE kaster man den ikke, man bare lobber den slapt avgårde.

Smoke derimot dryles avgårde.

Satt oppå en som lå på bakken og stakk han 6ggr med medic syringen, han snudde seg og drepte meg.

Lista er lengre, men det var noe av det jeg husker :p

Det kan virker som de tåler mer av og til, fordi man bommer på flere skudd enn man tror. Er ganske mye rekyl i en del våpen. Hadde du sett klipp av deg skyte i slow-motion så hadde man nok merket hvor en del av kulene går. Jeg har sjeldent problem med å ta livet av folk, så lenge kulene treffer. 

Det med nades er bare fint, fordi da slipper man overdreven nade-spam. 

Rustningen tåler en del (er en elite-klasse av en grunn), men det er nok å charge inn for å ta livet av han. Er lett verdt å ofre seg for å ta ut en elite-klasse. Ser jeg en mulighet til å charge inn og bruke bayonetten på en slik så gjør jeg det, da man redder mange andre liv. Du må tenke på det som en mellomting mellom et kjøretøy og en soldat. AT-gun funker også bra mot de.

Reloading kan avbrytes på enkelte våpen. Bare å trykke skyteknappen mellom lading av skudd som lades enkeltvis eller 5 og 5, så avbrytes det. De der hele magasinet lades på en gang gir jo mening at du ikke avbryter. Isåfall burde du bare bytte våpen.

AA-gun er noe av det kraftigste i spillet. Tror bare du må lære å lede skuddene mer. Jeg plukker ned alt av fly superlett med de, og de er kanskje litt OP for øyeblikket. Forventer kanskje en nerf på de.

Medic-syringen er jeg enig i, har ikke fått til å ta livet av noen med den, men det trenger man heller ikke da melee-greiene er så kraftig.

Lenke til kommentar

edit: kjenner meg igjen i SVÆRT få av tingene Skadi lister opp. f.eks AA er jo sykt OP og blir antageligvis nerfet. Folk må skjønne at spillet ikke nødvendigvis er bugga eller ræva fordi de ikke mestrer alt etter en kveld spilt.

edit: Ang tanker så er de sykt lette å ta ut. Som solo Assault tar jeg lett ut flere tanker pr runde. Eneste som kan være slit er Heavy tanken men selv solo får man gjort såpass med skade at tracks eller weapons blir fucked. Det handler om å lære seg styrkene og svakhetene til de forskjellige tankene. Spesielt hvilken vinkel man angriper de fra. ikke alle som har 360 vision tross alt.

+1 til barezell

Husker hatet mot slike personer når jeg spilte på PC, men man skal ikke dømme alle for å jukse. Ser fler ganger personer med over 100 kills på konsoll, og det er ikke like lett å jukse på konsoll, om i det heletatt mulig? Spiller selv med 2 stk på PS4 som hver runde får mellom 50-100 kills, og ja, det er for meg helt ubegripelig hvordan de får det til. Men begge legger ned langt over gjennomsnittlig med tid på dette, og resultater kommer med trening sier de.

+1 til Espp

Jeg spiller på pc, ikke konsoll.

Endret av Camrot
Fjernet sitatpyramider
Lenke til kommentar

Har møtt gode spillere som har dominert og har selv toppa statsen LANGT over alle andre og blitt beskyldt for juks.

Men her om dagen møtte jeg/vi en cheater og det var ganske obvious. Vi var typ 8 på discord og han slo samtlige i alle dueler uansett avstand med mg15. Samtlige av oss reportet han etter runda også fant vi ny server. Forhåpentligvis blir det en stund til neste gang :)

Lenke til kommentar

Føler virkelig at DICE har truffet veldig godt med BF1, lenge siden jeg har kost meg såpass mye med et skytespill som nå, får bare ikke nok :)

Føler også at de har truffet veldig godt på balansen i spillet, alle klassene har sine unike roller i hver match, og har samtidig en god mengde våpen å velge mellom for å matche deres spillestil. Jeg for eksempel, elsker aggressive recon (throwback til gode gamle BC2), så jeg bruker veldig ofte SMLE MKIII Infantry, da den gjør 100 skade fra 40-80m avstand. Det gjør slik at jeg ofte kan spille veldig mye rundt objectives og holde meg veldig aggressiv rundt på mappet. Venter bare på å få unlocket Martini-Henry nå, virker litt smågøy den rifla der :p

Eneste som kanskje kan forandres litt på, er Behemoth spawns i Operations (som er litt vel urettferdig noen ganger), samt kanskje litt buffs til support klassen (kan bare være meg som ikke helt får dem ordentlig til, men føler de er bare ørlite grann svakere enn de andre klassene).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...