Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Haha, ja det var det da.

 

Neida, men tenkte mer generelt på forskjellen i type damage osv. Lite forskjell på de første våpnene ihvertfall.

 

Og eg har jo innsett at det tar laaaaaaang tid å levle klassene. Med mindre det er noe gale hos meg da for hos meg skjer det nesten ingenting med streken som forteller meg når eg kan kjøpe nytt våpen :-P

Lenke til kommentar

Haha, ja det var det da.

 

Neida, men tenkte mer generelt på forskjellen i type damage osv. Lite forskjell på de første våpnene ihvertfall.

 

Og eg har jo innsett at det tar laaaaaaang tid å levle klassene. Med mindre det er noe gale hos meg da for hos meg skjer det nesten ingenting med streken som forteller meg når eg kan kjøpe nytt våpen :-P

Jeg er level 10 medic og level 8 support. Level 30 ingame. Tar ikkje veldig lang tid om man gidder å spille squad. Poengene renner jo inn når jeg spiller med gutta boys.

Lenke til kommentar

jeg synes det er veldig stor forskjell på våpen. kanskje ikke i skade men absolutt veldig forskjellig feel på de.

 

Som assault bruker jeg Hellriegel, det er vel antageligvis et litt OP våpen atm. SMG med 60 skudd. downside er at den overoppheter ved lang spray og det finnes bare en utgave som har vanlig iron sights. 

 

Som medic bytter jeg på mondragon optics og sniper. Genialt våpen, men det er også flere som er bra.

Lenke til kommentar

Bare vent! Etter noen år er våpen muligens blitt balanserte... Én vesentlig fordel med WW1 setting er riktignok at man slipper heli og det burde i tillegg bli vesentlig lettere totalt sett for Dice å klare å balansere spillet.

 

Så lenge alle kan velge alle våpen, så er det jo ikkje noe problem at noen våpen er bedre enn andre. Hadde vært for teit hvis alle våpen var like gode. Er man god nok, så klarer man seg med våpen som er litt vanskeligere å "kille" med også. Noobs klager jo alltid på feige lag og ubalanserte våpen. De glemmer det viktigste med spillet, og det er samarbeid....

 

Er jo en grunn for at de fleste noobs vil ha hardcore mode, fordi de ikkje klarer å "kille" på normal mode :p *Gjemme seg i buskas for å snipe*

Lenke til kommentar

Så lenge alle kan velge alle våpen, så er det jo ikkje noe problem at noen våpen er bedre enn andre. Hadde vært for teit hvis alle våpen var like gode. Er man god nok, så klarer man seg med våpen som er litt vanskeligere å "kille" med også. Noobs klager jo alltid på feige lag og ubalanserte våpen. De glemmer det viktigste med spillet, og det er samarbeid....

 

Er jo en grunn for at de fleste noobs vil ha hardcore mode, fordi de ikkje klarer å "kille" på normal mode :p *Gjemme seg i buskas for å snipe*

Et problem er jo at alle IKKE kan velge alle våpen. Man er nødt til å unlocke dem gjennom å utføre alt mulig tøys. I BF4 som jeg spilte ganske mye, også med formål å unlocke våpen, eksisterer det fortsatt våpen jeg ikke har.

Ellers blir det også teit når alle noobs + clanstackere løper rundt med samme våpen, bare fordi det er OP. Da blir man slaktet uansett. Jeg liker veldig godt å bruke og prøve ut forskjellige våpen, men blir tvunget til å bruke de som er OP når jeg blir lei av å alltid gå i bakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke det er så stor forskjell, jeg - alle våpen har fordeler og ulemper, og når jeg blir drept er det stor variasjon av våpen som brukes. Eksempelvis er det mange medics som bruker den første rifla, Cei-Rigotti, mange bruker ulike Mondragoner, Selbstlader, og av og til blir jeg drept av en M1907. Det samme gjelder i andre klasser. Og det brukes også mange ulike typer av samme våpen. Jeg liker Automatico 1918 Trench, men ser at både MP18 Trench og Optical er populære, og på visse baner er ikke hagler rent sjeldne å se heller.

 

Personlig synes jeg det virker ganske balansert, egentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var ikke litt av vitsen med BF1 sitt våpensystem at alle våpen hadde sine rekkevidder de var 'best' i? Hvis du møter en assault rundt et hjørne med Hellriegel og du selv har en MG eller semi automatisk rifle så er det bare flask om du kommer levende ut av det. Mens i en setting der distansen er på 30m eller lengre bør utfallet være omvendt igjen.

 

Det er ikke som i BF4 hvor du kunne plukke folk uansett omstendighet med stort sett alle våpen..

Lenke til kommentar

Synes ikke det er så stor forskjell, jeg - alle våpen har fordeler og ulemper, og når jeg blir drept er det stor variasjon av våpen som brukes. Eksempelvis er det mange medics som bruker den første rifla, Cei-Rigotti, mange bruker ulike Mondragoner, Selbstlader, og av og til blir jeg drept av en M1907. Det samme gjelder i andre klasser. Og det brukes også mange ulike typer av samme våpen. Jeg liker Automatico 1918 Trench, men ser at både MP18 Trench og Optical er populære, og på visse baner er ikke hagler rent sjeldne å se heller.

 

Personlig synes jeg det virker ganske balansert, egentlig. 

 

Ja det er veldig balansert. I BF4 og 3 forsåvidt så var man langt bak hvis man ikke brukte visse type våpen, men da var alt mye verre i tillegg som hitbox og damage system. Her føler jeg at uansett våpen jeg plukker opp så gjør jeg lett skade med. Hagle f.eks er det jeg bruker mest, utrolig effektivt. Varierer mellom 3-4 ulike våpen bare på Assault, enda flere som Scout. 

Lenke til kommentar

Var ikke litt av vitsen med BF1 sitt våpensystem at alle våpen hadde sine rekkevidder de var 'best' i? Hvis du møter en assault rundt et hjørne med Hellriegel og du selv har en MG eller semi automatisk rifle så er det bare flask om du kommer levende ut av det. Mens i en setting der distansen er på 30m eller lengre bør utfallet være omvendt igjen.

 

Det er ikke som i BF4 hvor du kunne plukke folk uansett omstendighet med stort sett alle våpen..

For å kverulere litt så var det vel close/mid og longrange der og... :p

Lenke til kommentar

 

Var ikke litt av vitsen med BF1 sitt våpensystem at alle våpen hadde sine rekkevidder de var 'best' i? Hvis du møter en assault rundt et hjørne med Hellriegel og du selv har en MG eller semi automatisk rifle så er det bare flask om du kommer levende ut av det. Mens i en setting der distansen er på 30m eller lengre bør utfallet være omvendt igjen.

 

Det er ikke som i BF4 hvor du kunne plukke folk uansett omstendighet med stort sett alle våpen..

For å kverulere litt så var det vel close/mid og longrange der og... :p

Ja men det funket vel ikke til sin hensikt. Medicvåpnene regjerte jo uansett situasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...