Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

 

Hvordan scaler det hos dere som kjører SLI ?

 

Med 2x1080 her ligger det kun på rundt 50% pr kort :hmm:

85-95% hos meg etter at jeg tok å avinstallerte nvidiadriveren med DDU, og installerte den nyeste driveren. Kjører på 3440x1440 ultrasettings.

Og skru av gsync. Får betydelig mindre FPS med det på - ihvertfall jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 100FPS med Gsync/Vsync på i Nvidia Kontrollpanel, kjører også 3440x1440 @ 100 Hz
Kjører da alt på ultra med 120% scaling.

 

Men hadde det utnyttet begge kortene tilnærmet 100% kunne jeg lett skrudd opp scaling enda mer!

 

Tror ikke Gsync påvirker scaling?

 

EDIT: 100Hz

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

Er det noen andre som har merket buggen med at primary weapon ikke fungerer etter revive? Skjedde ofte i går at etter jeg ble revivet så måtte jeg bytte til secondary for så over til primary igjen for å kunne skyte! 

 

Jævlig irriterende i og med at man ofte blir revivet i kampens hete og ikke har mulighet for å forsvare seg :( 

Lenke til kommentar

Noen andre som synes det er litt rart at de har valgt å legge inn mørkhudet tysk soldat? Spilte en runde på kartet Kaiserschlacht, som ble utkjempet i Belgia/Frankrike i 1918. Det var ingen mørkhudete tyske soldater i det slaget, men DICE legger dem likevel inn, 

 

La meg presisere at jeg selvsagt ikke har noe problem med ulike hudfarger i spill. Det er bare pluss. Det blir imidlertid litt pinlig politisk korrekt å legge inn mørkhudete i tysk uniform i Frankrike (ja, jeg vet at Tyskland brukte noen soldater fra koloniene på den afrikanske slagmarken). Skal DICE ha mørkhudete i tysk uniform i ww2-spill også?

Ser ut til at det er populært å hive inn mørkhudede folk i store titler for tiden. 

 

Se til det siste mafia spillet, star wars, og no BF1. 

 

Alt som har med rase idag er populære greier.. 

Lenke til kommentar

Teit spørsmål fra en som ikke har vært hissig på pcspilling siden bf 3 launch.

 

Jeg spiller på en 1440p skjerm (ikke ultrawide) med ett 1070 kort, hva skal den resolution scale slideren stå på? default sto den på 50% så jeg lot den være der... bare lurte på om det var riktig for å spille i native oppløsning.

 

kyss og klems og sånn

Lenke til kommentar

50% resolution scale? Det er jo katastrofe. Føler du ikke teksturene er ræva? Du kjører da i realiteten i 50% oppløsning, så om du har 2560x1440 skjerm så kjører du 1280x720, må jo se temmelig forferdelig ut.

 

For de fleste så vil det være 100% som er riktig, du har andre måter for AA med FXAA Low, High og TAA som jeg anbefaler å testet ut før man forsøker seg på super sampling, altså å skru resolution scale over 100%.

Lenke til kommentar

50% resolution scale? Det er jo katastrofe. Føler du ikke teksturene er ræva? Du kjører da i realiteten i 50% oppløsning, så om du har 2560x1440 skjerm så kjører du 1280x720, må jo se temmelig forferdelig ut.

 

For de fleste så vil det være 100% som er riktig, du har andre måter for AA med FXAA Low, High og TAA som jeg anbefaler å testet ut før man forsøker seg på super sampling, altså å skru resolution scale over 100%.

Mulig jeg bare har blingset og det står på 100% jeg har ihvertfall ikke endret noe etter optimalisering gjennom geforce xperience. skal dobbeltsjekke når jeg kommer hjem. ingenting ser ræva ut, men så var jo den forrige maskinen min bygget for age of conan launch, og utstyrt deretter.

Lenke til kommentar

Annet performance tips:

 

Slå av shadowplay

Slå av Xbox HDR greie, recording ting.

Slå av vsync, gsync under nvidia controlpanel (sier dette da dette er rapport av flere brukere at det hjelper, usikker om det er SLI setup dem kjører eller hva men uansett, verdt et forsøk)

 

Ser at AMD har kommet med nye drivere idag, mulig nVidia er rundt svingen?

 

edit: never mind, var visst noe fra nvidia fra igår 

http://www.geforce.com/drivers/results/109253

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Noen som har problemer med Order of Hippocrates? Jeg har slakta 5folk+ på et liv, men får ikke achievment. Har seff medaljen på og kjører medic. Skøt med m1907 (eller hva den heter)

 

De har endret måten man får progress på medaljer. Punktene må gjøres prosedyrisk, ikke vilkårlig. Dvs. at for å ta den medaljen må du først få 20 kills, deretter 100 heals osv. Du kan ikke fullføre neste punkt før du har fullført det forrige.

 

Edit:

 

Hvordan kan man tracke en medalje som ikke dukker opp blant de 5 "forhåndsdefinerte"? Jeg har ikke sett denne medaljen valgbar noe sted ingame.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke spillet i postkassen i dag, men det gjorde fruen. Det førte til at jeg nesten hoppet av glede da jeg så hvitt papir, ble litt usikker da pakken føltes unaturlig myk, og ble meget skuffet da jeg innså at dette var en veske, ikke et spill.

 

Fikk en melding i går med kollinummer så jeg kunne følge pakken, og på postens nettside står det at pakken har ankommet terminalen og er sendt ut i dag morges. Siden jeg ikke fikk pakken i postkassen, går jeg utifra at jeg er nødt til å spasere ned til butikken for å hente det der. Så nå sitter jeg her og tvinner tomler og venter på å få en melding om at pakken har ankommet butikken...

Endret av Curumo
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke spillet i postkassen i dag, men det gjorde fruen. Det førte til at jeg nesten hoppet av glede da jeg så hvitt papir, ble litt usikker da pakken føltes unaturlig myk, og ble meget skuffet da jeg innså at dette var en veske, ikke et spill.

 

Fikk en melding i går med kollinummer så jeg kunne følge pakken, og på postens nettside står det at pakken har ankommet terminalen og er sendt ut i dag morges. Siden jeg ikke fikk pakken i postkassen, går jeg utifra at jeg er nødt til å spasere ned til butikken for å hente det der. Så nå sitter jeg her og tvinner tomler og venter på å få en melding om at pakken har ankommet butikken...

 

Dette var tragisk. Du kan jo ta vesken til fruen og legge ut på finn.no. Bytte mot battlefield :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke spillet i postkassen i dag, men det gjorde fruen. Det førte til at jeg nesten hoppet av glede da jeg så hvitt papir, ble litt usikker da pakken føltes unaturlig myk, og ble meget skuffet da jeg innså at dette var en veske, ikke et spill.

 

Fikk en melding i går med kollinummer så jeg kunne følge pakken, og på postens nettside står det at pakken har ankommet terminalen og er sendt ut i dag morges. Siden jeg ikke fikk pakken i postkassen, går jeg utifra at jeg er nødt til å spasere ned til butikken for å hente det der. Så nå sitter jeg her og tvinner tomler og venter på å få en melding om at pakken har ankommet butikken...

Cool story.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke spillet i postkassen i dag, men det gjorde fruen. Det førte til at jeg nesten hoppet av glede da jeg så hvitt papir, ble litt usikker da pakken føltes unaturlig myk, og ble meget skuffet da jeg innså at dette var en veske, ikke et spill.

 

Fikk en melding i går med kollinummer så jeg kunne følge pakken, og på postens nettside står det at pakken har ankommet terminalen og er sendt ut i dag morges. Siden jeg ikke fikk pakken i postkassen, går jeg utifra at jeg er nødt til å spasere ned til butikken for å hente det der. Så nå sitter jeg her og tvinner tomler og venter på å få en melding om at pakken har ankommet butikken...

Og derfor kjøper man aldri fysiske spill. Selv her på bondelandet med 15 mb/s laster jeg ned spill som BF1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...