Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

 

Liker hestene jeg, særdeles lette sniper mål. Men plagsomt med smg da jeg som regel blir overkjørt og drept av hesten etter jeg allerede har knertet rytteren.

Mulig jeg hadde en usedvanlig god runde, aldri prøvd hesten før, men slapp liksom alltid unna med noen hp igjen så lenge jeg ikke ble oppdaget på veldig lang avstand. Føles litt sleipt å ri i sirkel rundt et fjellparti å jakte, men var igrunn litt tilfredstillende og :p

 

Sniper folk på hest relativt kjapt, de er litt mer forutsigbare enn fotsoldater. Men den rifla du får ved å ri hest er utrolig fet, bruker ofte å hoppe av den fordømte hesten å gå full rambo på 'C'. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Liker hestene jeg, særdeles lette sniper mål. Men plagsomt med smg da jeg som regel blir overkjørt og drept av hesten etter jeg allerede har knertet rytteren.

Mulig jeg hadde en usedvanlig god runde, aldri prøvd hesten før, men slapp liksom alltid unna med noen hp igjen så lenge jeg ikke ble oppdaget på veldig lang avstand. Føles litt sleipt å ri i sirkel rundt et fjellparti å jakte, men var igrunn litt tilfredstillende og :p

 

Sniper folk på hest relativt kjapt, de er litt mer forutsigbare enn fotsoldater. Men den rifla du får ved å ri hest er utrolig fet, bruker ofte å hoppe av den fordømte hesten å gå full rambo på 'C'. 

 

Takk for tipset, får huske det til neste gjennomspilling. Var flere som prøvde å snipe meg, men et av spawnpunktene har en stor klippe jeg kunne ri i sirkel rundt så tror folk slet med å få oversikt og sikte lenge nok. 

Lenke til kommentar

Spilte litt Rush i går. Ikke fan av denne modusen. Kanskje kartet er dårlig egnet?

 

Først og fremst er Rush en gave til snipere. Angripende lag må over en smal front angripe kupert terreng. Som forsvarer er man oppfordret til å ligge på en klippe og snipe i vei.

 

Aller verst er A-punktet på siste forsvarslinje. Basen ligger i bunnen av en dal. Som forsvarer kjørte jeg en stridsvogn opp på fjellet via steinbroen på andre siden av fjellet. Jeg kjørte forsiktig rundt hele fjellet, på fjellhyllen, og kunne sikte ned mot basen jeg skulle beskytte. Jeg gjentar: På en liten fjellhylle var jeg i en stridsvogn og skjøt alle som forsøkte å aktivere bomben. Noen forsøkte å klatre opp fjellsiden samme vei jeg kom opp (og dermed angripe meg bakfra), men uten mulighet til å løpe rundt meg ble de lette mål. Tårnet på stridsvognen kan også dreie 360 grader, så jeg behøver ikke plass til å manøvrere på fjellhyllen.

 

På toppen av det hele kunne jeg reparere min egen dtridsvogn når jeg ville!

 

Altså:

 

1:Rush virker å være en «rushet» spillmodus.

2: Stridsvogner kan klatre som fjellgeiter.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får ta fatt på en siste runde i kveld før betaen stenger. Generelt er jeg veldig fornøyd med spillet, og gleder meg skikkelig til å få det i hus! Dette er et friskt pust både i fps-sjangeren og Battlefield-serien samtidig som det bevarer "Battlefeelen". Grafikk, våpen, lyd, balanse, flyene og hestene er helt rått. Sinai er en ok map, men tror ikke den kommer til å bli favoritten. Er en del ting jeg håper blir fiksa:

 

- Spawningen er litt kjip, f.eks. spawner man i ofte midt ute i åpent terreng på D og er et enkelt mål for spawnkills. Kunne med fordel hatt et ekstra hus eller noen steiner i nærheten av D

 

- Man setter seg for lett fast i ting, og noen lave kanter er irriterende vanskelig å hoppe over (spesielt ved D)

 

- Deploy-systemet er ikke helt perfekt. Man har en timer, men den er nesten usynlig

 

- Gass er litt "underwhelming"? Tenker det med fordel kunne blitt en litt større sky som varer litt lenger

 

- Bombene fra attack plane og bombeflyet er litt for lite kraftige, spesielt sistnevnte

 

- Bombeflyet burde tåle litt mer, da de er et altfor lett mål å plukke ned for de andre flyene

 

- Fiendtlige tanks burde lage mer lyd. Man hører dem nesten ikke, selv om de i virkeligheten bråker som et uvær

 

- Sandstormen varer kanskje i overkant lenge

 

- Når det skjer mye action, kan lyden bli støyete, hakkete eller forsvinne helt i en kort tidsperiode

 

- Hestene har for stor hitbox med sverdet sitt

 

- Pausemenyen lagger noe jævlig

 

- Såvidt jeg har sett kan man ikke counterattacke hvis noen charger mot deg. Det burde vært mulig når man blir angrepet forfra

 

- Venn/fiende-markeringene er litt for lite synlige spesielt på fly

 

- Spotting er nærmest umulig når det er halvveis dårlig vær, selv om man enkelt kan se en fiende blir det umulig å spotte

 

- Vanskelig for medic å se hvem man kan revive. Symbolet må bli mer tydelig

 

- Squad join? Mulig det kommer i fullversjonen

 

- Når man bytter våpen i fly, bytter også kamera fra tredje- til førsteperson. Burde være uavhengige av hverandre som før

 

- Man burde måtte gå ut av tanksen før man kan reparere den. Ville blitt litt mer balansert

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i nesten alt du skriver. kan også legge til:

 

- AT rakettkastern bugger noe jævlig om man bruker bipoden sittende eller stående. altså i typ vinduskarmer, sandsekker etc etc.

 

- Bayonette charge kunne godt vært en egen knapp. mange ganger når jeg egentlig vil bruke melee så ender det opp i en charge fordi trykkene er for nære hverandre i kampens hete.

Lenke til kommentar

Tanks er latterlig OP akkurat nå. Ingen problem å knuse bortimot alt med tanks. Det at man kan reparere fra innsiden er direkte ødeleggende siden man på 0,2 sekunder bytter om fra reparasjon til å drepe motspilleren som kommer mot det med granat.

 

Enig i begge over også. Gleder meg til release.

Lenke til kommentar

Tanks er digg. Elsker shotgun som man kan skyte!

Herlig med runder der man kroner toppen av resultatlista.

 

Nettopp unlocka AT som jeg skal prøve. Rush er meget gøy, men har du et dårlig lag går alt til pisas. Har opplevd å vinne både som defender og attacker flere ganger. Men er et mekka for snipere ja, men da er det digg å knerte alle de selv for å så ta objective :)

 

Hest, det er skumle saker. Noen ganger vil den ikke bevege seg og poff, dau ...

Lenke til kommentar

Tanks er latterlig OP akkurat nå. Ingen problem å knuse bortimot alt med tanks. Det at man kan reparere fra innsiden er direkte ødeleggende siden man på 0,2 sekunder bytter om fra reparasjon til å drepe motspilleren som kommer mot det med granat.

 

Enig i begge over også. Gleder meg til release.

Tanks er bare OP fordi ingen gidder å ta de ut. Assault klassen er litt i svakeste laget så "alle" som normalt liker assault spiller medic. Dette fører til at det er lite AT guns og anti tank nades.

 

Men man kan som medic bruke noobtube med HE og light anti tank nades og nesten ta ut en tank alene. Det er nok bare få som er klar over det i beta.

 

Forsåvidt enig at så lenge man kan reparere fra innsiden så burde det være en penalty f.eks at det tar et par sekunder å avbryte rep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Battlefield 1 har mye potensiale, rimelig fornøyd med betaen. Kartet vi fikk spille på er ikke det optimale for noe annet enn snipere og tanks, men det var nå gøy å prøve det ut. Det meste angpende balanse i spillet er sagt allerede, men det er en ting jeg virkelig erger meg over. Det er Dice sin voldsomme interesse over tilfeldig skudd spredning. Alle som har spilt det har nok opplevd det, du skyter på en person noen meter fra deg, gjerne med ryggen til, du er helt sikker på at du har den personen i siktet, men du bommer.

Dette er noe de begynte med i stor grad når de gjorde noen siste forbedringer på Battlefield 4, gjorde enda mer synlig i Battlefront og nå har i Battlefield 1. De som blir mest påvirket av dette er LMGene og DMRene til support og medic respektivt. 

Jeg ser hvorfor de gjør det, det tvinger deg til å bruke våpenet der de mener du bør bruke det. Maskingeværene kan du kun bruke når du har nede tofoten, halvauto riflene kan du ikke skyte fort med. Høres bra ut, men det fører til en stor ulempe, de tar vekk fokuset på skyteevner og belønner bra posisjonering. I BF4 kunne du gjøre det greit med ett dårlig våpen hvis du var god nok, I BF1 går det ikke. Du må bare håpe på at du treffer hvis du er utenfor den optimale sonen, det har nesten ingenting med hvor god du er til å sikte eller kontrollere rekylen lenger, det handler om du bruker våpenet nøyaktig slik Dice vil at du skal bruke det.

 

Men ellers så er det et gøyt spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...