Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alternativ til golf 4?

Anbefalte innlegg

Ser etter ny bil. Ønsker den skal bruke lite DIESEL, ca. like lite som ein golf 4. Og vil helst det ska vere tysk merke, men om nokon overbeviser meg om noke anna går det med and. Må vere ein bil som holder greitt, som ikkje detter frå kvarandre med en gang.

Prisen må ligge på under 20 000,- men kan strekke meg til 30 000 om bilen er bra.

Er ute etter hva jeg bør søke på finn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under 20k, holdbar og drivstoffgjerrig... Der tror jeg du kan kun velge én, maks 2 om du er heldig.

Greier du deg med en nyere småfjert av en bil så støtter jeg forslaget om å punge ut litt mer og gå for det.

Lenke til kommentar

Under 20k, holdbar og drivstoffgjerrig... Der tror jeg du kan kun velge én, maks 2 om du er heldig.

Greier du deg med en nyere småfjert av en bil så støtter jeg forslaget om å punge ut litt mer og gå for det.

Hva er de 1 eller 2 da?

Lenke til kommentar

At du greier å finne bil under 20k, men den er neppe særlig holdbar eller drivstoffgjerring. Er du heldig så holder den en stund, men neppe en dieselbil som har gått 8 ganger rundt ekvator. Det meste under 20k er uansett over 10-15 år gammelt, dermed må du regne med spontan påkost.

Lenke til kommentar

Er student. Så har ikke råd til dyr bil... å har ikke lyst til å ta opp billån helt ennå

Som student ville jeg ha tenkt veldig nøye gjennom om jeg egentlig trenger bil, en bil er et pengesluk som i hvert fall ikke hadde passet inn i mitt budsjett som student. Husk at det er utgifter til forsikring, og hvis du er nødt til å ha bilen i drift må du også ha råd til uforutsette utgifter.

Hvis man bor noenlunde sentralt ift. studiested, og ikke har spesielle behov (f.eks. barn som må leveres i barnehage et stykke unna), er min påstand at de aller fleste studenter klarer seg uten bil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Finn en som er godt holdt iallefall. Ville først og fremst prøvd å finne en Ford Focus MK1. Gode kjøreegenskaper,relativt stille i kupeen som er moderne for alderen, lite feil og deler/rep er relativt billig.

Ford Focus MK1: 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78366014

Opel Astra G:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78404575

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...