Gå til innhold

Skjold i Morrowind?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå spilt Morrowind temmelig lenge, og alltid gått med skjold, i den tro at det vil beskytte meg i kamp. Men jeg har ofte undret meg over at skjoldet blir borte i det man trekker våpen. Og det blir heller aldri brukt mot andres angrep.

Er det noen måte å "blocke" med skjoldet manuelt, eller fungerer skjoldet på samme måte som en normal del av rustningen din?

Dette har irritert meg lenge! :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det må nesten være "two-handed" siden du skal alltid se en liten bit av skjoldet med "one-handed" våpner.. Men hvordan er det dere tjener penger, sliter alltid med det..? Og Hvilke "guilds" er dere medlemmer av, (f.eks i Balmora) Hadde bare vært litt morro og vite

Siden jeg er thief så har jeg anskaffet mesteparten av min "formue" ved å stjele, fant først en soulgem i øverste etasje i Balmora Mage Guild verdt ca 60 000(hvis jeg husker riktig), deretter var det bare å plyndre de respektive husenes skattekamre i Vivec.

Når det gjelder guilds så er jeg medlem i Thief guild, Fighters guild(obs, oppdragene i Thief og Fighters guild kræsjer med hverandre), Imperial, Mage guild og House Hlaalu.

Lenke til kommentar

Aah, da skjønner jeg. Bruker øks jeg! En knallgod en...er det bare å kaste skjoldet da? Eller hjelper det fortsatt på?:ermm:

Jeg tjener som oftest penger ved å stjele, eller simpelthen ved å gjøre oppdrag. Er fighter. Medlem av Imperial Legion og Fighters Guild.

Har egentlig aldri hatt så stort behov for større summer penger i Morrowind jeg...flyr rundt med fem-seks tusen i lomma, og trenger egentlig ikke mer enn det.

btw, kommer masse tøffe smileyer her nå, ser jeg. Tøft! :thumbs:

Lenke til kommentar
Ja, det må nesten være "two-handed" siden du skal alltid se en liten bit av skjoldet med "one-handed" våpner.. Men hvordan er det dere tjener penger, sliter alltid med det..? Og Hvilke "guilds" er dere medlemmer av, (f.eks i Balmora) Hadde bare vært litt morro og vite

Veeel---- det har å gjøre med noe som heter sneak og noe som heter lockpick å gjøre ...

Fighter er bare FOR lett i morrowind... wacker uansett dagoth ur på 3 slag jo

Lenke til kommentar

Veeel---- det har å gjøre med noe som heter sneak og noe som heter lockpick å gjøre ...

Prøv å ta Almanexia (var det ikke noe sånt hu het?) i Tribunal på 3 slag. Der holdt jeg på lenge med min stakkars selvlagde thief/assassin/mage lignende character. Alt annet var drit lett, mens bossen var hard as hell.

Lenke til kommentar

Forholdsvis enig. Snart ferdig med alt som heter fighter-opplegg rundt omkring. Mangler bare hovedquesten og Tribunal da. Tar det helt til sist. Hovedquesten vanskelig som fighter eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...