Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny pc, ting fungerer ikke helt som jeg forventet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja den burde fungere - jeg bare stusset på hvorfor det er overspesifisert at dette er for Mac?!

Jeg er ikke så glad i adaptere - Det blir liksom bare enda et dinglete ledd.

Hva med en "ren" kabel

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabler-og-adaptere/DisplayPort/Mini-Displayport-HDMI/DisplayPort-kabel-mini-DP-HDMI-1m-Sort-med-lyd135878-p0000125393

Jo, det fungerer det også, men da må jeg bestille også må jeg vente osv, det er så stress med sånt

Lenke til kommentar

Ligner litt på et problem jeg nylig hadde. Problemet mitt var at cpu kjøleren ikke var koblet riktig, så cpu ble overopphetet og throtlet ned og pcen oppførte seg som du sier "en potet" i spill.

hmm, jeg vet ikke helt hvordan den er koblet til, jeg fikk en annen til å bygge pcen fordi jeg ikke hadde peiling på det

Lenke til kommentar

Ja den burde fungere - jeg bare stusset på hvorfor det er overspesifisert at dette er for Mac?!

Hva med en "ren" kabel

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabler-og-adaptere/DisplayPort/Mini-Displayport-HDMI/DisplayPort-kabel-mini-DP-HDMI-1m-Sort-med-lyd135878-p0000125393

Jo, det fungerer det også, men da må jeg bestille også må jeg vente osv, det er så stress med sånt

Bodde ikke du i oslo? Sjappa ligger jo like ved youngstorget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med en "ren" kabel

Åja, det var det stedet du ville jeg skulle ringe til først? så det på navnet til siden nå, da går det jo greit, da kan jeg jo bare ta turen innom

Lenke til kommentar

Hva med en "ren" kabel

Nå har jeg kjøpt MiniDP - HDMI kabel, også har jeg formatert, eneste jeg har kjørt nå er Windows update, den installerte faktisk Nvidia exp osv, burde jeg ha gjort det?

Lenke til kommentar

Ligner litt på et problem jeg nylig hadde. Problemet mitt var at cpu kjøleren ikke var koblet riktig, så cpu ble overopphetet og throtlet ned og pcen oppførte seg som du sier "en potet" i spill.

hmm, jeg vet ikke helt hvordan den er koblet til, jeg fikk en annen til å bygge pcen fordi jeg ikke hadde peiling på det
Hvis du har null peiling er det litt vanskelig å forklare, men viften (eller pumpen i mitt tilfelle) skal kobles til en 3/4 pin connector på hovedkortet. Jeg hadde satt den i feil connector, så punpen stod stille. Jeg bytta bare plass og den funka som den skulle.

Ta å åpne kabinettet å se om cpu kjølerer går som den skal når du slår på pcen. Hvis den ikke gjør det er jeg ganske sikker på at det er problemet

Endret av Mashux
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg lurer jo også på hva som ble enden på visa her. 

Jo nå skal du høre her, det hele var egentlig en ren bagatell, men det var den Evga uv +39 som var problemet, siden pciex1_1 var valgt som hoved "skjerm" i bios, så kranglet skjermene om hvem som var "sjefen", så derfor klikket det når den ene skjermen var i skjermkortet og den andre i evga som gikk i hovedkortet. Nå fungerer alt som det skal og jeg kjører endelig mellom 550 - 650 fps i cs :)

takk for alle svar og hjelpen jeg fikk her inne :)

Lenke til kommentar

Gode ting.

Ja den evga greia ble jo poengtert mange ganger at den måtte vekk :)

Godt det ordnet seg. Og du fikk koblet opp begge monitorene også nå, med nye kabler?

Ja, det er sant det, men uansett så er det bra det fungerer nå :)

Ja, monitorene er koblet med HDMI-MINIHDMI og HDMI-DP kabel i skjermkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...