Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Ny pris! Max 200 000. Bruktbiltips: God 4x4, lite feil, og mest mulig for pengene.

Anbefalte innlegg

Etter prisøkningen har jeg funnet fram til noen biler jeg kunne tenke meg i området jeg bor.

Jeg ser mer og mer at jeg ønsker en litt høyere bil med de fordelene jeg mener medfølger, bedre oversikt over trafikkbildet, bedre oversikt over brøytekanter og i svingene ned fra huset når det kan komme biler i full fart oppover på vinterføret er det greit å se dem komme over brøytekanten. Det er også behagelig å sette seg inn i en høy bil, og deilig med oversikt.

Derfor tror jeg at jeg ønsker en høyere bil.

Motorvarmer og kupevarmer er en fordel, dog ikke en avgjørende faktor.

Tenker ellers at om noen år blir det kanskje campingvogn.

Jeg har hørt mye bra om forester og outlander og har funnet fram til noen, flott om dere kan se og vurdere dem.

Forester, 2009 modell 2.0D classic.

Forester, 2010, premium, 2.0D.

Outlander 2007 modell, gått lite, er det verdt prisen? Lagt ute en stund ser det ut til på bildene med snø på.

Outlander 2007 modell, godt utstyrt.

Outlander 2010, instlyle+ 170 hk, 2.4l, bensin dyrere, verdt det? Automat er deilig.

Outlander 2010 Intense 2.0, diesel, motorvarmer, kupevarmer.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sidebn du tydeligvis stort sett ser på dieselbiler, har dere mye småkjøring? Småkjøring dreper rett og slett partikkelfilter mm.

Subaru sin dieselmotor frem til en gang i 2010 var vel å regne som relativt dårlig, fra en gang i 2010 ble den visstnok bedre sier ryktene.

En tidligere kollega sin Subaru Outback måtte ellers bytte svinghjul ganske tidlig, og nå er det vel på gang igjen tror jeg.. Mener å huske at den er en 2010-modell.

Lenke til kommentar

Ok, takk for tipset! Man kan jo løse det ved å innimellom kjøre litt ekstra og gasse litt på.

Sett bort ifra dirsel eller bensin. Hva tror dere ellers om de bilene jeg har linket til? Noen brukbare?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Snylter: Kan du gi meg noen eksempler eller si meg hva du ville kjøpt i min situasjon?

Budsjett 200 000.

Tror foresten jeg vil prøve meg på bensin.

Vurderer å sende brodern for å se på 2010 modellen av Outlande4 med bensin og automat.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Hvis det er viktigere hvor bilen er enn hva bilen gir deg får du hente råd hos noen andre.

Det finnes transportmidler for å få bilen fra hvor du vil til hvor du vil, og det finnes muligheter for tester både fra NAF og diverse verksteder.

For eget vedkommende kjører jeg heller 200-300 mil for å finne riktig bil enn å ende opp med en bil som ikke er optimal..

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen folkens!

Det ble en Subaru forester på meg. Service og Eu kontroll blir gjort og alt reparert før overtagelse, det som vi vet helt sikkert skulle bli skiftet er bremseklosser og skive, og noe i hjulopphenget bak.

Prisen ble på 175 000, de var desperat etter å få innfridd lånet pga. huskjøp så fikk den billigere, jeg sier meg fornøyd =)

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72688818

Lenke til kommentar

Med det kjøremønsteret bør du styre godt unna alt av dieselmotorer.

Moderne dieselmotorer tåler rett og slett ikke utstrakt småkjøring uten minst en tur ukentlig med skikkelig lengde..

Tåler de ikke?

Har ikke merket noe på min jeg - sjeldent langturer. Var endel før, men lite i de siste årene. Men kanskje min Avensis 2006 ikke kommer under 'moderne' lengre heller da :)

Lenke til kommentar

Moderne dieselmotorer tåler rett og slett ikke utstrakt småkjøring uten minst en tur ukentlig med skikkelig lengde..

Tåler de ikke?

Har ikke merket noe på min jeg - sjeldent langturer. Var endel før, men lite i de siste årene. Men kanskje min Avensis 2006 ikke kommer under 'moderne' lengre heller da :)

Den har vel ikke partikkelfilter, så da er småkjøring ikke ett så stort problem lengre.

Lenke til kommentar

Tåler de ikke?

Først fra 2008 ble det vel påbudt med partikkelfilter, jeg tipper Toyota da unngikk slikt på bilen din i 2006.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...