Gå til innhold

Nikon Coolpix 2100 problemer

Anbefalte innlegg

Var i butikken igjen idag, de testet kameraet med andre batterier osv. men de fant ikke ut hva som var feilen. Ringte også til leverandør av Nikon, de hadde ikke vært borte i det problemet før.

Antok at feilen lå med minnekortet, siden det fungerte før den ble satt inn.

Men det er kjempe god kundeservice hos Foto Video Nett AS, beklaget problemet og jeg fikk Nikon 3500 kamera istedet.

Så alt i alt så er jeg fornøyd og håper problemet er ute av verden :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var i butikken igjen idag, de testet kameraet med andre batterier osv. men de fant ikke ut hva som var feilen. Ringte også til leverandør av Nikon, de hadde ikke vært borte i det problemet før.

Antok at feilen lå med minnekortet, siden det fungerte før den ble satt inn.

Men det er kjempe god kundeservice hos Foto Video Nett AS, beklaget problemet og jeg fikk Nikon 3500 kamera istedet.

Så alt i alt så er jeg fornøyd og håper problemet er ute av verden :yes:

Har du ikke lest mine svar? Har du prøvd å file på batteripolene? Kunne i det minste tipset butikken om det, så de blir informert om det. Rart at de ikke har snappet opp løsningen på dette problemet, når det virker som alle andre butikker har det.

Jaja, du fikk nå ett annet kamera, riktig nok eldre og mindre moderne, men er sikkert like bra i bildekvalitet. Mister litt av funksjonene du hadde med det andre kameraet, og det er vel også litt tregere på avtrekkeren? Men pytt pytt... det har ihvertfall bedre batterikapasitet uten at du trenger å file på batteriet.

Lenke til kommentar

Joda jeg har lest dine svar :yes:

Jeg nevnte det ikke godt nok i forrige innlegg, men de var klar over batteriproblemet og de filte på det uten at det hjalp noe. Kameraet var like dødt. Noe mer om grunnen til det aner jeg ikke...?

Nå har jeg testet 3500 kameraet jeg fikk og sitter igjen med litt blandede følelser. Er ikke helt fornøyd.

De hadde ikke flere 2100 på lager og snakket om at det var bedre pga. 3.2Mpix vs 2Mpix. Jeg var dritlei der jeg stod og hadde vel sagt ja til alt. Men angrer litt.

- Design og utseende på det er ikke helt på topp..

- Litt dumt at en bare kan se på LCD skjermen før man tar bildet, savner et vanlig "kikkehull" (eller hva man kaller det...)

- 2100 modellen syns jeg var mye mer lettvin å bruke.

- Også andre små detaljer...

Så du har nok rett med at det er eldre og mindre moderne...

Men det skal vel forhåpentligvis overleve mitt bruk, kommer bare til å bli brukt 2-3 ganger i året kan jeg tenke meg.

Men allikelvel så savner jeg litt av den gode og fornøyde følelsen jeg forventet å få etter å ha brukt opp usle student sparepenger på noe jeg har ønsket meg en stund.

Endret av Rep
Lenke til kommentar

Har du spurt butikken om å heve kjøpet? Rart at de ikke hadde flere 2100 på lager... vi har flere titalls på vårt (fikk for litt siden, så jeg tror ikke det er leveringsproblemer hos Interfoto... Nikons importør i Norge). Prøvde du foresten oppladbare av ett annet merke? En kunde ba oss om ett annet merke batterier, fordi hun hadde mistet "troen" på Nikons, som hun sa. Hun ble fornøyd med disse. Så jeg vil tro at batteriene du fikk, faktisk hadde en ytterligere defekt enn den som alle har.

3 megapixler vs. 2 har kun sin nytte om du skal lage utskrifter/forstørrelser i A4 eller større, og har ingenting å si på skarphet i bildet på vanlige fotostørrelser (10x15, 13x18).

Skjønner godt at du savner søker ("kikkehull" :-) ), for det er veldig greit å ha, spesielt i sterkt lys/dagslys ute. Skjønner ikke hvorfor Nikon har laget så mange kamera uten søker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...