Yob tvaya mat' Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Dette irriterer meg grønn!! Jeg har en pioneer spiller 1-din, hvor jeg har koblet frontsett fra biltema på en 400w forsterker, greit det, funker bra. Så har jeg en biltema 12" sub koblet på en biltema 1000w forsterker (sluttrinn 1699,-) og det har fungert bra, men igår synes jeg det var litt dårlig bass, så gikk bak og rikket litt på plusskabelen ut fra forsterkern, da gikk hovedsikringen > så satt jeg i ny sikring, og da jeg koblet strømmen på igjen røyk sikringene på selve forsterkeren 3x 40A. Og ingen ledninger gnisser inntil hverandre her heller, hva kan være galt? Skjønner ikke noe og klikker snart for meg altså, haha. Noen audiofile her som har noen tips å gi meg? Jordingen fra forsterkeren er koblet til minuspolen på batteriet. Takk for svar! Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Tviler litt på at det har noe med saken å gjøre, men hvorfor har du lagt opp jording frem til batteri? I utgangspunktet ønsker man seg så kort som mulig jordingskabel. Samtidig er det faktisk mer viktig at denne er tykk nok, enn +kabelen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Huff da, kablene skal selvfølgelig være like tykke, eller "tykke nok" både til pluss og jord. I en bil så går strømmen i sirkel fra pluss til minus osv, så pluss og minus må være "tykke nok" til det de skal brukes til. Når det gjelder det trådstarter sliter med, så har han gjort en amatørfeil som så mange gjør, man skal aldri koble (fikle med ledninger) uten å koble fra batteriet først. Også bruker man egnede kabelsko, isolasjon osv når man kobler opp, så man unngår at ting kan gnisse sammen. Prøv å koble alt på nytt, og vær nøye så du er sikker på at ingenting kan kortslutte, så prøver du igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå