Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

 

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?

 

Tja, kanskje det. Dagens rådende verdier er grådighet og egoisme i et samfunn hvor løgn skaper grunnlag for en stor del av aktivitetene og folk er forvirret og misinformert om virkeligheten i samfunnet. Vi har heller ingen mål og mening og søker makt ved at vårt samfunn dreper andre. Dobbelmoral og hykleri er ikke noe å skamme seg over i vårt samfunn, det er heller en del av normalen.

 

Det hadde kanskje vært en fordel om folk flest var Kristne i dagens samfunn.

 

Isåfall så hadde jo løgn blitt fundamentet i samfunnet igjen. Mennesker ville drepe hverandre i høyere tempo og grådigheten som kirken er det ypperste eksempelet på ville nådd gamle høyder. Hykleriet og dobbeltmoralen trives godt med kristendommen.

 

Da hadde det kanskje vært en katastrofe om folk flest ble kristne igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Har dere kristne noe i mot å dele evigheten med jøder og muslimer?

 

Dere Kristne? Har jeg sagt noe om min personlige tro eller at jeg er Kristen?

 

Det har jeg ikke.

Skjønner at du begynner å få kalde føtter og trekker deg unna når du må dele paradis med de andre. Klokt valg :)

Hva vet du om det? Det kan like gjerne hende jeg er kristen eller hindu for alt du vet.

Ja det er endel guder å velge mellom. Hadde du levd et par tusen år før vår tidsregning. Så hadde sikkert guden din vert Osiris eller noe sånt :) merklig det der.

 

De som trodde på Osiris hadde jo ikke hørt om jesus, så de har vist fribilett til den nåværende himmelen. Fint system hvertfall

Endret av eplerOGappelsiner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det kan jeg selvsagt ikke si. Jeg kan dog si at jeg kjenner til forskjellen mellom godt og ondt og at jeg var en skikkelig "synder" i mine yngre år, men at jeg nå har lagt det fra meg og lever etter et sett moralske lover, som inkluderer det aller meste i de ti bud. Så jeg vil si at jeg er et bra menneske som IKKE bedriver ondskap.

 

Det er iallefall noe jeg selv er fornøyd med. Hadde alle fulgt mitt eksempel tror jeg faktisk verden kunne blitt et langt bedre sted. Jeg har iallefall bidratt personlig med det jeg kan gjøre for det bidraget. Har du?

Du er ikke noe godt menneske om du følger de ti bud.

 

Jeg vet godt forskjellen på godt og ondt, og jeg vet at det ikke er noe ondt med synder. Konseptet synd er ondskap som har sin kilde i bibelen. Bibelen er ikke noe godt utgangspunkt for moral.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bibelen er ikke noe godt utgangspunkt for moral.

Definitivt ikke!!!!

 

God moral går ut på å ta vare på de som faktisk befolker denne planeten, ikke innbilde fantasi guder... Og relgion er ALT på å tekkes en innbilt fantasi gud... Som ikke finnes og som aldri har gjort noe som helst...

 

 

Som jeg sa til ei venninne som ville ha med til å like en FB side som ville be for Istanbul... Hvor pokker er logikken i å be til en gud som ikke gjorde en dritt for å stoppe den hodeløse drepingen? Å be til en sånn gud må kun være for å sette to steker under hvor totalt udugelige og unyttig en sånn gud ville vært om den guden faktisk var virkelig... Snakk om hjernedød tenking, overskygget at religiøst visvas...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

God moral går ut på å ta vare på de som faktisk befolker denne planeten, ikke innbilde fantasi guder... Og relgion er ALT på å tekkes en innbilt fantasi gud... Som ikke finnes og som aldri har gjort noe som helst...

Hadde det bare vært så vel, men det er ingen som bryr seg om de som behøver hjelp på denne planeten, minst av alle de som har best mulighet til å hjelpe, altså vestlige samfunn.

 

Så, ja, det er viktig å ta vare på de som faktik befolker denne planeten, men dessverre så gjør vi ikke det, sannsynligvis fordi vårt samfunn er så moralsk degradert at vi ikke bryr oss, kanskje fordi vi er så herdet i egoisme og fordi grådighet er så normalisert.

 

Hadde det ikke vært for de Kristne, hadde vi ikke engang bidratt med den knøttlille og inneffektive hjelpen vi idag bidrar med i verden.

 

 

 

Som jeg sa til ei venninne som ville ha med til å like en FB side som ville be for Istanbul... Hvor pokker er logikken i å be til en gud som ikke gjorde en dritt for å stoppe den hodeløse drepingen? Å be til en sånn gud må kun være for å sette to steker under hvor totalt udugelige og unyttig en sånn gud ville vært om den guden faktisk var virkelig... Snakk om hjernedød tenking, overskygget at religiøst visvas...

Hun gjorde da iallefall noe. Hva gjorde du for Istanbul? Hvis du skal se det religiøst, hvorfor spør du om "gud som ikke gjorde en dritt for å stoppe den hodeløse drepingen"? Du tror jo ikke engang på noe annet enn det du ser her i verden. Hvem er det egentlig som dreper? Jo, de som går imot det vi kan kalle Guds logikk, altså hovedsaklig da de ti bud kan nevnes i første rekke f.eks. Det er jo det som er hjernedød tenkning.

 

At uskyldige mennesker i Norge eller andre plasser tror på Gud er aldeldes ikke visvas eller hjernedød tenkning, det er faktisk meget viktig. Disse bidrar til å løfte den allmenne moral og etikk.

Lenke til kommentar

 

 

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?

 

Tja, kanskje det. Dagens rådende verdier er grådighet og egoisme i et samfunn hvor løgn skaper grunnlag for en stor del av aktivitetene og folk er forvirret og misinformert om virkeligheten i samfunnet. Vi har heller ingen mål og mening og søker makt ved at vårt samfunn dreper andre. Dobbelmoral og hykleri er ikke noe å skamme seg over i vårt samfunn, det er heller en del av normalen.

 

Det hadde kanskje vært en fordel om folk flest var Kristne i dagens samfunn.

 

Isåfall så hadde jo løgn blitt fundamentet i samfunnet igjen. Mennesker ville drepe hverandre i høyere tempo og grådigheten som kirken er det ypperste eksempelet på ville nådd gamle høyder. Hykleriet og dobbeltmoralen trives godt med kristendommen.

 

Da hadde det kanskje vært en katastrofe om folk flest ble kristne igjen.

 

En katastrofe for hvem? De onde, de jævlige, løgnerne, drapsmennene osv som styrer våre samfunn? Er det de det hadde vært en katastrofe for? Folk med spesiell agenda, hvor det ikke passer at folk har egen moral og etikk som ikke kan formes av politikere carte blanche?

Lenke til kommentar

 

God moral går ut på å ta vare på de som faktisk befolker denne planeten, ikke innbilde fantasi guder... Og relgion er ALT på å tekkes en innbilt fantasi gud... Som ikke finnes og som aldri har gjort noe som helst...

Hadde det bare vært så vel, men det er ingen som bryr seg om de som behøver hjelp på denne planeten, minst av alle de som har best mulighet til å hjelpe, altså vestlige samfunn.

 

Så, ja, det er viktig å ta vare på de som faktik befolker denne planeten, men dessverre så gjør vi ikke det, sannsynligvis fordi vårt samfunn er så moralsk degradert at vi ikke bryr oss, kanskje fordi vi er så herdet i egoisme og fordi grådighet er så normalisert.

 

Hadde det ikke vært for de Kristne, hadde vi ikke engang bidratt med den knøttlille og inneffektive hjelpen vi idag bidrar med i verden.

 

 

 

Snakker du om Den norske kirke nå. Er jo ikke verre nedsyltere av penger enn slike organisasjoner. Hvor mange promille eventuellt prosent av overskuddet går faktisk til ting som f.eks. bistandsarbeid egentlig?

 

Hvor mange milliarder har vel ikke den organisasjonen allerede på bok!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Isåfall så hadde jo løgn blitt fundamentet i samfunnet igjen. Mennesker ville drepe hverandre i høyere tempo og grådigheten som kirken er det ypperste eksempelet på ville nådd gamle høyder. Hykleriet og dobbeltmoralen trives godt med kristendommen.

 

Da hadde det kanskje vært en katastrofe om folk flest ble kristne igjen.

 

En katastrofe for hvem? De onde, de jævlige, løgnerne, drapsmennene osv som styrer våre samfunn? Er det de det hadde vært en katastrofe for? Folk med spesiell agenda, hvor det ikke passer at folk har egen moral og etikk som ikke kan formes av politikere carte blanche?

 

 

Du skisserer et enten eller oppsett. Alle ledere er ikke automatisk med i den onde båsen din. La oss ta inspektør for kjernefysikk Hans Blix:

 

Vil du kalle han ond fordi han er med på å hindre at teknologien skal brukes til krigsformål framfor fredelige formål?

 

Jeg tenker at slike som "deg" vil at det skal bli et helvetes armageddon, slik at dere skal få se disse lovede jødiske sentra reise seg igjen. Altså at Jerusalem blir det nye riket. Det er kun det som er viktig for dere? Alt det andre skjiter dere i?

 

Så å lage fred og ha det godt her og nå, det vil dere egentlig ikke. Fordi da vil jo ikke jerusalemet komme som lovet.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde det ikke vært for de Kristne, hadde vi ikke engang bidratt med den knøttlille og inneffektive hjelpen vi idag bidrar med i verden.

 

 

 

Da tror jeg du bør sjekke dette opp litt mer grundig enn at du "tror", for dedt er LANGT flere sekulære hjlpe organisasjoner enn kristne på verdens basis.

 

Og klart vi kunne hjulpet langt flere, men her er, igjen (sukk) religion som setter en stopper...

 

 

Hun gjorde da iallefall noe. Hva gjorde du for Istanbul? Hvis du skal se det religiøst, hvorfor spør du om "gud som ikke gjorde en dritt for å stoppe den hodeløse drepingen"? Du tror jo ikke engang på noe annet enn det du ser her i verden.

 

HVA gjorde hun? Vi VET at bønn ikke virker, så forklar meg igjen hva hun gjorde? Jepp, nettopp, bortsett fra å innbilde seg at hun gjorde noe så gjorde hun over hodet ingenting.... Min person var ikke tema her, så den stråmannen kan du plukke ned...

 

 

Hvem er det egentlig som dreper? Jo, de som går imot det vi kan kalle Guds logikk, altså hovedsaklig da de ti bud kan nevnes i første rekke f.eks. Det er jo det som er hjernedød tenkning.

 

Hvem som dreper? Jo det er mennesker som er like sikre at deres religiøse visvas er sannhet som kristne, hinduer, ateister er det... Forskjellen mellom religiøse og de fleste ateister er at ateister prøver å forholde seg til hva som er sant på basis av fakta og viten... Det gjør dessverre ikke religiøse, de tror jernalder visvaset er sant og virkelig og vi har det vi har på grunn av det...

 

 

 

At uskyldige mennesker i Norge eller andre plasser tror på Gud er aldeldes ikke visvas eller hjernedød tenkning, det er faktisk meget viktig. Disse bidrar til å løfte den allmenne moral og etikk.

Nei. Noen moral kan ikke hverken kristendom eller islam påberope seg. Folk hadde moral før disse jernalder mytene så dagens lys og det skribentene gjorde var å skrive ned noen gode ting som var moralsk riktig og noen ting som overhodet ikke var moralsk riktig, ihvertfall ikke sett med våre øyne. Men du syntes kanskje at steining av utro kvinner (menn går selvsagt fri), asteining av kvinner som bruker flere stoff enn et i klærne sine (menn går med hva de vil selvsagt...), steining av de som bryter sabbaten.. (sykehus personell, politi, brannvesen etc...) ville vært en positiv faktor for den allmene moral og etikken? Er du virkelig så moralsk avstumpet at du tror det så er det jammen godt vi har sekulære lover her i landet, for stakkars oss om du hadde begynt å praktisere det du i din avstumpethet og totalt mangel på menneskelighet og empati kaller "allmenn moral og etikk". Du kan jo ikke vær ehelt riktig klok om du tror biblen er rettesnor for moral og etikk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Isåfall så hadde jo løgn blitt fundamentet i samfunnet igjen. Mennesker ville drepe hverandre i høyere tempo og grådigheten som kirken er det ypperste eksempelet på ville nådd gamle høyder. Hykleriet og dobbeltmoralen trives godt med kristendommen.

 

Da hadde det kanskje vært en katastrofe om folk flest ble kristne igjen.

En katastrofe for hvem? De onde, de jævlige, løgnerne, drapsmennene osv som styrer våre samfunn? Er det de det hadde vært en katastrofe for? Folk med spesiell agenda, hvor det ikke passer at folk har egen moral og etikk som ikke kan formes av politikere carte blanche?

 

 

Du skisserer et enten eller oppsett. Alle ledere er ikke automatisk med i den onde båsen din. La oss ta inspektør for kjernefysikk Hans Blix:

 

Vil du kalle han ond fordi han er med på å hindre at teknologien skal brukes til krigsformål framfor fredelige formål?

 

Jeg tenker at slike som "deg" vil at det skal bli et helvetes armageddon, slik at dere skal få se disse lovede jødiske sentra reise seg igjen. Altså at Jerusalem blir det nye riket. Det er kun det som er viktig for dere? Alt det andre skjiter dere i?

 

Så å lage fred og ha det godt her og nå, det vil dere egentlig ikke. Fordi da vil jo ikke jerusalemet komme som lovet.

 

Nei, det handler vel heller om å hindre et armageddon som klart og tydelig er på vei og kan komme på en av mange måter.

 

Dere? Hvem snakker du om?

 

Å lage fred og ro her nå? Hvem lager fred og ro? Hans Blix? Eller mener du alle løgnerne i vestlige myndigheter på deres krigseventyr i midt-østen og nord-afrika? Er det fred og ro med et samfunn i kaos hvor gjenger herjer og hvor militante er overalt og driver grove brudd på alt av menneskerett og lov.. Er det den freden og roen du snakker om?

 

Vi er styrt av groteske monstre som ønsker seg globalt diktatur og ikke vil la seg stoppe av millioner døde eller selv ikke hundrevis av millioner døde. Så skal vi hisse opp til atomkrig med Russland i tillegg og starte krig med Kina også? Hvem er det som er aggressiv her? Er det Russland og Kina som har sine militære rundt omkring i hele verden eller er det USA? Hvem er det som snakker om seg selv som eksepsjonelle akkurat som NAZI Tyskerne gjorde, jo, det er ikke Kina, ikke Russland, det er USA. Hvem er det som styrer mediene og sier at det ikke er ok om andre meninger kommer ut? Er det Kina, Russland? Nei, det er USA.

 

USA er nye NAZI Tyskland, og dess tidligere folk innser det, dess tidligere kan vi unngå en katastrofe og sikre at våre samfunn blir frie og fredelige igjen. Så kan Europa ta mer ansvar når vi blir uavhengige av USA også. Vi er ikke så onde som USA, faktisk langtifra. Jeg tror Europa kan gjøre verden til et langt bedre sted for alle. Sammarbeider vi med Kina kan vi oppnå det enda fortere.

 

Men nei... Folk som deg vil ikke at folk skal se andre muligheter. USA er et onde i dagens verden, et onde vi i Europa bør fordømme slik at verden kan få fred fra USA sin egoisme, autoritære holdning, grådighet, løgn/propaganda, krig/drap og normaliseringen av vold og syke ting som dyrkes i dagens samfunn.

 

Det finnes mange andre måter å leve på. En positiv måte f.eks.

Lenke til kommentar

 

 

God moral går ut på å ta vare på de som faktisk befolker denne planeten, ikke innbilde fantasi guder... Og relgion er ALT på å tekkes en innbilt fantasi gud... Som ikke finnes og som aldri har gjort noe som helst...

Hadde det bare vært så vel, men det er ingen som bryr seg om de som behøver hjelp på denne planeten, minst av alle de som har best mulighet til å hjelpe, altså vestlige samfunn.

 

Så, ja, det er viktig å ta vare på de som faktik befolker denne planeten, men dessverre så gjør vi ikke det, sannsynligvis fordi vårt samfunn er så moralsk degradert at vi ikke bryr oss, kanskje fordi vi er så herdet i egoisme og fordi grådighet er så normalisert.

 

Hadde det ikke vært for de Kristne, hadde vi ikke engang bidratt med den knøttlille og inneffektive hjelpen vi idag bidrar med i verden.

 

 

 

Snakker du om Den norske kirke nå. Er jo ikke verre nedsyltere av penger enn slike organisasjoner. Hvor mange promille eventuellt prosent av overskuddet går faktisk til ting som f.eks. bistandsarbeid egentlig?

 

Hvor mange milliarder har vel ikke den organisasjonen allerede på bok!

 

 

Langt mindre enn organisasjonene du dyrker og kjøper fra.

 

Jeg har ikke oversikt over den Norske kirke sitt budsjett. Jeg bryr meg heller ikke, så lenge den kan driftes videre på en sikker måte.

Lenke til kommentar

 

Hadde det ikke vært for de Kristne, hadde vi ikke engang bidratt med den knøttlille og inneffektive hjelpen vi idag bidrar med i verden.

Da tror jeg du bør sjekke dette opp litt mer grundig enn at du "tror", for dedt er LANGT flere sekulære hjlpe organisasjoner enn kristne på verdens basis.

 

Og klart vi kunne hjulpet langt flere, men her er, igjen (sukk) religion som setter en stopper...

 

Og hvem er deltagende i disse organisasjonene? Hva slags mennesker er det? Jeg vil si kristne sannsynligvis er meget overrepresentert i slike hjelpeorganisasjoner. Dessuten har en stor del av de opphav fra Kristne tradisjoner og organisasjoner.

 

Hva mener du med at religion setter en stopper for videre hjelp? Snakker du da om alle religioner eller spesifikke? Jeg kan ikke se hvordan Kristendommen setter stopper for videre hjelp.

 

 

 

Hun gjorde da iallefall noe. Hva gjorde du for Istanbul? Hvis du skal se det religiøst, hvorfor spør du om "gud som ikke gjorde en dritt for å stoppe den hodeløse drepingen"? Du tror jo ikke engang på noe annet enn det du ser her i verden.

HVA gjorde hun? Vi VET at bønn ikke virker, så forklar meg igjen hva hun gjorde? Jepp, nettopp, bortsett fra å innbilde seg at hun gjorde noe så gjorde hun over hodet ingenting.... Min person var ikke tema her, så den stråmannen kan du plukke ned...

 

Jaha, har du bevis for det? I verste fall gjorde hun seg selv bevisst på situasjonen i Istanbul, ønsket folk vel der osv. Det kan igjen føre til at hun blir mer bevisst på problemstillingen og velger å drive hjelpearbeid i den retningen for å unngå at slikt forekommer i fremtiden, og at det indirekte kan skyldes bønnen..

 

 

 

Hvem er det egentlig som dreper? Jo, de som går imot det vi kan kalle Guds logikk, altså hovedsaklig da de ti bud kan nevnes i første rekke f.eks. Det er jo det som er hjernedød tenkning.

Hvem som dreper? Jo det er mennesker som er like sikre at deres religiøse visvas er sannhet som kristne, hinduer, ateister er det... Forskjellen mellom religiøse og de fleste ateister er at ateister prøver å forholde seg til hva som er sant på basis av fakta og viten... Det gjør dessverre ikke religiøse, de tror jernalder visvaset er sant og virkelig og vi har det vi har på grunn av det...

 

For noe tull. Det finnes millioner av Kristne vitenskapsmenn og kvinner. I tillegg har jo også de Kristne deltatt i den normalen skolen, med naturvitenskap osv. Det er ingenting som motsier at Kristne kan holde på med slikt.

 

Faktisk er jo den jødiske verden ledende på akkurat det med vitenskap, og deres tro er enda mer rigid.

 

Så at det er noen motsetning mellom religion og vitenskap, den må du nok lenger ut på landet med.

 

 

At uskyldige mennesker i Norge eller andre plasser tror på Gud er aldeldes ikke visvas eller hjernedød tenkning, det er faktisk meget viktig. Disse bidrar til å løfte den allmenne moral og etikk.

Nei. Noen moral kan ikke hverken kristendom eller islam påberope seg. Folk hadde moral før disse jernalder mytene så dagens lys og det skribentene gjorde var å skrive ned noen gode ting som var moralsk riktig og noen ting som overhodet ikke var moralsk riktig, ihvertfall ikke sett med våre øyne. Men du syntes kanskje at steining av utro kvinner (menn går selvsagt fri), asteining av kvinner som bruker flere stoff enn et i klærne sine (menn går med hva de vil selvsagt...), steining av de som bryter sabbaten.. (sykehus personell, politi, brannvesen etc...) ville vært en positiv faktor for den allmene moral og etikken? Er du virkelig så moralsk avstumpet at du tror det så er det jammen godt vi har sekulære lover her i landet, for stakkars oss om du hadde begynt å praktisere det du i din avstumpethet og totalt mangel på menneskelighet og empati kaller "allmenn moral og etikk". Du kan jo ikke vær ehelt riktig klok om du tror biblen er rettesnor for moral og etikk...

 

Det du skriver her er bare bittert og surt fjas. Jeg kjenner en hel del kristne mennesker og de er blant de aller trivligste menneskene jeg kjenner og gjør alle bidrag ikke bare i arbeidsliv osv, men også til folk rundt seg. De gjør samfunnet til et bedre sted for andre. Flotte mennesker.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Snakker du om Den norske kirke nå. Er jo ikke verre nedsyltere av penger enn slike organisasjoner. Hvor mange promille eventuellt prosent av overskuddet går faktisk til ting som f.eks. bistandsarbeid egentlig?

 

Hvor mange milliarder har vel ikke den organisasjonen allerede på bok!

 

 

Langt mindre enn organisasjonene du dyrker og kjøper fra.

 

Jeg har ikke oversikt over den Norske kirke sitt budsjett. Jeg bryr meg heller ikke, så lenge den kan driftes videre på en sikker måte.

 

 

 

Er ikke vanskelig å finne i det hele tatt. Bare å søke etter OVF (opplysningstjenestens fond) det, så ser du hvor mange milliarder som er syltet ned:

 

http://ovf.no/content/download/14780/101314/file/%C3%85rsrapporten%202015.pdf

 

(årsrapport 2015)

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Isåfall så hadde jo løgn blitt fundamentet i samfunnet igjen. Mennesker ville drepe hverandre i høyere tempo og grådigheten som kirken er det ypperste eksempelet på ville nådd gamle høyder. Hykleriet og dobbeltmoralen trives godt med kristendommen.

 

Da hadde det kanskje vært en katastrofe om folk flest ble kristne igjen.

En katastrofe for hvem? De onde, de jævlige, løgnerne, drapsmennene osv som styrer våre samfunn? Er det de det hadde vært en katastrofe for? Folk med spesiell agenda, hvor det ikke passer at folk har egen moral og etikk som ikke kan formes av politikere carte blanche?

 

 

Du skisserer et enten eller oppsett. Alle ledere er ikke automatisk med i den onde båsen din. La oss ta inspektør for kjernefysikk Hans Blix:

 

Vil du kalle han ond fordi han er med på å hindre at teknologien skal brukes til krigsformål framfor fredelige formål?

 

Jeg tenker at slike som "deg" vil at det skal bli et helvetes armageddon, slik at dere skal få se disse lovede jødiske sentra reise seg igjen. Altså at Jerusalem blir det nye riket. Det er kun det som er viktig for dere? Alt det andre skjiter dere i?

 

Så å lage fred og ha det godt her og nå, det vil dere egentlig ikke. Fordi da vil jo ikke jerusalemet komme som lovet.

 

Nei, det handler vel heller om å hindre et armageddon som klart og tydelig er på vei og kan komme på en av mange måter.

 

Dere? Hvem snakker du om?

 

Å lage fred og ro her nå? Hvem lager fred og ro? Hans Blix? Eller mener du alle løgnerne i vestlige myndigheter på deres krigseventyr i midt-østen og nord-afrika? Er det fred og ro med et samfunn i kaos hvor gjenger herjer og hvor militante er overalt og driver grove brudd på alt av menneskerett og lov.. Er det den freden og roen du snakker om? <snip>

 

Hans Blix er kanskje et redskap, men han jobbet oppriktig for fred. Selv om en del nasjoner har agendaer utenom det Blix jobbet for. Man kan ikke klandre Blix for å har gjort en så god jobb som mulig, under de forutsetninger og mandater som han hadde.

 

Ingen har sagt at verden er fredfull, og historien er full av kriger og uro. Mange av disse historiske krigene var det flere rendyrkede religionskriger også, ikke glemme det !!

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært så vel, men det er ingen som bryr seg om de som behøver hjelp på denne planeten, minst av alle de som har best mulighet til å hjelpe, altså vestlige samfunn.

 

Så, ja, det er viktig å ta vare på de som faktik befolker denne planeten, men dessverre så gjør vi ikke det, sannsynligvis fordi vårt samfunn er så moralsk degradert at vi ikke bryr oss, kanskje fordi vi er så herdet i egoisme og fordi grådighet er så normalisert.

 

Hadde det ikke vært for de Kristne, hadde vi ikke engang bidratt med den knøttlille og inneffektive hjelpen vi idag bidrar med i verden.

Som vanlig farer du med løgn. Det er mange som bryr seg om de som behøver hjelp på denne planenet, særlig de som har muligheten til å hjelpe, særlig vestlige samfunn.

 

Grådigheten har sakte men sikkert forsvunnet i takt med kirkens makt. Hadde det ikke vært for at kristendommen mistet taket på samfunnet, så hadde vi vært like grådige og umoralske som før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun gjorde da iallefall noe. Hva gjorde du for Istanbul? Hvis du skal se det religiøst, hvorfor spør du om "gud som ikke gjorde en dritt for å stoppe den hodeløse drepingen"? Du tror jo ikke engang på noe annet enn det du ser her i verden. Hvem er det egentlig som dreper? Jo, de som går imot det vi kan kalle Guds logikk, altså hovedsaklig da de ti bud kan nevnes i første rekke f.eks. Det er jo det som er hjernedød tenkning.

 

At uskyldige mennesker i Norge eller andre plasser tror på Gud er aldeldes ikke visvas eller hjernedød tenkning, det er faktisk meget viktig. Disse bidrar til å løfte den allmenne moral og etikk.

De som dreper er de som følger guds logikk. Skal vi ramse opp religiøse bud og lover som forteller at alle som tror noe annet skal drepes? Alle som ikke følger de religiøse lover skal dø? Det har vi mer enn nok eksempler på.

 

Uskyldige mennesker blir hver eneste dag torturert, undertrykket og drept fordi de ikke følger disse lovene og denne "logikken" og denne "moralen" du snakker om. Heldgvis skjer ikke dette i Norge lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hun gjorde da iallefall noe. Hva gjorde du for Istanbul? Hvis du skal se det religiøst, hvorfor spør du om "gud som ikke gjorde en dritt for å stoppe den hodeløse drepingen"? Du tror jo ikke engang på noe annet enn det du ser her i verden. Hvem er det egentlig som dreper? Jo, de som går imot det vi kan kalle Guds logikk, altså hovedsaklig da de ti bud kan nevnes i første rekke f.eks. Det er jo det som er hjernedød tenkning.

 

At uskyldige mennesker i Norge eller andre plasser tror på Gud er aldeldes ikke visvas eller hjernedød tenkning, det er faktisk meget viktig. Disse bidrar til å løfte den allmenne moral og etikk.

De som dreper er de som følger guds logikk. Skal vi ramse opp religiøse bud og lover som forteller at alle som tror noe annet skal drepes? Alle som ikke følger de religiøse lover skal dø? Det har vi mer enn nok eksempler på.

 

Uskyldige mennesker blir hver eneste dag torturert, undertrykket og drept fordi de ikke følger disse lovene og denne "logikken" og denne "moralen" du snakker om. Heldgvis skjer ikke dette i Norge lenger.

 

 

De som dreper følger ikke engang sin egen region og er dårlige Kristne f.eks.

 

Det andre du skriver er bare tull. De tingene skjer fordi noen i verden oppsøker å ha makt og noen samfunn søker å undertrykke andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...