Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?

Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Logikken din og begrepsbruken din er litt på tur, tror jeg.

De som kaller seg selv satanister er ikke (automatisk) onde.

Få (om noen) onde kaller seg selv satanister.

Som vi har snakket om før: din virkelighetsforståelse er ekstremt polarisert. Lite av det du kaller onde handlinger vil nødvendigvis være noe vi kan kalle objektivt onde handlinger. Uten å gå helt relativistisk til verks finnes det som regel alltid perspektiv og nyanser, og forskjellige intensjoner.

Er ikke det å drepe en baby med kniv foran moren og faren en ond ting?

Er det ikke en god ting å hjelpe en eldre dame over gaten?

Gode og onde ting er universelle i menneskers eksistens. Selvsagt finnes det nyanser av gode og onde ting. Perspektiv er irrelevant. Selv om den som dreper babyen med kniv foran moren og faren tror det er en god handling, så er det ikke det.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderatormelding

Sitatpyramide/pyramider er fjernet for en ryddigere tråd. Vennligst begrens sitering til helst ett eller maks to ledd bakover, noe mer er unødvendig. Dersom man siterer lange innlegg anbefales det å bruke spoilerfunksjonen. Innleggene er ikke redigert utover dette.

Reaksjoner på moderering tas på PM eller i tråd for tilbakemeldinger, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Hvis Gud drukner mennesker, tramper på mennesker så blodet spruter, forgifter, forpester og ødelegger for mennesker.

Hvorfor er da Satan så ille? Hva har Satan gjort som er så galt?

Det er Satan som gjør alt det. Igjen beviser du at du ikke har forstått forskjellen på godt og ondt.

Alle som bedriver slike ting er Satans tjenere, ergo, satanister. IS er f.eks en satanistisk organisasjon.

Om Gud fjerner Satans tjenere er jo det en god ting forresten.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Åja, det var satan som gikk under navnet "gud", "jehova" og "herren"?

Da har jeg misforstått alt... Isåfall er vi helt enige: Jehova/Herren/Gud ifølge bibelen (og Satan som du kaller det) er selve inkarnasjonen av ondskap.

Det står svart på hvitt at gud tramper på mennesker så blodet spruter. Ingen steder står det at gud er satan, men du har kanskje rett likevel?

Kanskje barna som ble drept av gud var små satanister. Det er greit å drukne barn så lenge de ikke tilber Jahve.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det står svart på hvitt at gud tramper på mennesker så blodet spruter. Ingen steder står det at gud er satan, men du har kanskje rett likevel?

Nei, igjen beviser du at du ikke vet hva du prater om, du vrenger, kverrulerer og forsøker å manipulere (deg selv). Regelen er så enkel. Gud er god, og Satan er ond. Om du dreper en ond fyr eller om Gud fjerner en ond fyr er to helt forskjellige ting. Guds vei er uransaklig sies det.

Men jeg forstår godt at du er frustrert nå som verden domineres av Satan og han har klart å lure til seg folk flest og eier de som styrer samfunnet. Den ondskapen er frustrerende ja. Du kan godt skylde på Gud for det om du ønsker, men selv er jeg mer i retning at jeg spør meg selv: "hvorfor er det slik?".

Er livet et valg? Kan man følge Guds vei eller Satans vei? Hva sier isåfall det om mennesker generelt sett og om dagens samfunn? Et samfunn fullt av fristelser. En annen spør seg: er det kun 144.000 mennesker i verden som kommer til himmelen? Da lurer jeg egentlig mest på, hvor mange er det som egentlig fortjener å komme til himmelen? Såvidt meg inneforstått er ikke dumhet en unnskyldning for ondskap, og såvidt jeg har forstått er Gud nådig, så hvis man endrer seg, så kan det jo være at det teller mest. Hvis himmelen/paradis etc er slik som det fortelles, vil du da anse deg selv som verdig til å komme dit?

Men jeg får spørre deg igjen, side du ikke klarer å oppfatte eller regne på enkel logikk. Hvis Gud er god, og Satan er ond, er man ikke da satanist om man driver med det som er ondt?

Lenke til kommentar

Regelen er så enkel. Gud er god, og Satan er ond. Om du dreper en ond fyr eller om Gud fjerner en ond fyr er to helt forskjellige ting. Guds vei er uransaklig sies det.

Så når gud dreper er han god mens når Satan dreper er han ond og når gud dreper uskyldige mennesker er han uransakelig.

Er det sånn og forstå?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Regelen er så enkel. Gud er god, og Satan er ond. Om du dreper en ond fyr eller om Gud fjerner en ond fyr er to helt forskjellige ting. Guds vei er uransaklig sies det.

Så når gud dreper er han god mens når Satan dreper er han ond og når gud dreper uskyldige mennesker er han uransakelig.

Er det sånn og forstå?

Hvem har sagt Gud dreper uskyldige mennesker?

Hvis en ond person dør, bllir du lei deg da? Er det ondt? F.eks en massedrapsmann eller en som har stjålet fra en stor gruppe mennesker og ødelagt livene deres? Er det en ond ting for verden om denne personen fjernes/dør, eller er det en god ting?

Således, er det ikke sørgelig om en god person dør, en person som har stått fremi samfunnet og hjulpet mange, en person som mange respekterer og elsker for deres positive bidrag til verden. Er ikke det en ond ting for verden om denne personen dør?

Samme kan sies om hver enkelt person vil jeg tro. Er det ikke bra for verden om de onde ikke lenger er her? Er det ikke ondt for verden om de gode ikke lenger er her?

Lenke til kommentar

Zeebra: du svarte tidligere slik "har jeg sagt at jeg er kristen" Er du muslim? Jeg er egentlig ganske forvirret.

Hvis jeg sier at alle Muslimer bør konvertere til Kristendom, tror du da jeg er Muslim?

Nei, jeg er ikke Muslim.

Men når du svarer tidligere "har jeg sagt jeg er kristen" ????

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bare fått forståelsen at man måtte tro på gud for å komme til himmelen og å tro på gud er å være en kristen eller muslim, men her er det mye jeg ikke har forstått skjønner jeg.

Jeg er ingen ekspert. Men la oss anta himmelen er slik den beskrives, så må man vel være verdig å komme dit?

Om Gud er konge i himmelen, så er det vel litt vanskelig om en ikke tror? Rent filosofisk sett, hvis universet osv er noe annerledes enn det folk antar, så kan det være troen er sentral i hva som skjer?

Lenke til kommentar

Bibelen er full av historier om gud som dreper uskyldige uvitende mennesker.

Egypts førstefødte, alle som en.

Vannflommen uten å diskriminere onde som gode.

Jerriko med menn, kvinner, barn og husdyr.

Sodoma og Gomorra teppebombes.

Mon tro om det fantes barn der?

Så ja gud dreper uskyldige.

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men du er heller ikke kristen altså selv om du taler de kristnes sak?

Har jeg sagt jeg ikke er Kristen?

Hvorfor må alt handle om merkelapper?

Fordi spesielt du er veldig glad i merkelapper der du putter merkelapper på alt fra handlinger til mennesker og nasjoner.

Du har sågar laget din egen læresetning for å sette folk å handlinger i bås.

Merkelapper som god, ond og satanist der du er kjapp og putte alt og alle i de riktige båsene sirlig merket med lapper.

Omtrent alle her inne har gitt seg selv en lapp der de viser hvem de er mens du som argumenterer som en inbitt kristen påstår du ikke er en virker litt merkelig og trollaktig.

Så ja merkelapper er viktig for å sette ting i perspektiv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Bibelen er full av historier om gud som dreper uskyldige uvitende mennesker.

Egypts førstefødte, alle som en.

Vannflommen uten å diskriminere onde som gode.

Jerriko med menn, kvinner, barn og husdyr.

Sodoma og Gomorra teppebombes.

Mon tro om det fantes barn der?

Så ja gud dreper uskyldige.

Jaha, hvor står de tingene?

Lenke til kommentar

Men du er heller ikke kristen altså selv om du taler de kristnes sak?

Har jeg sagt jeg ikke er Kristen?

Hvorfor må alt handle om merkelapper?

Fordi spesielt du er veldig glad i merkelapper der du putter merkelapper på alt fra handlinger til mennesker og nasjoner.

Du har sågar laget din egen læresetning for å sette folk å handlinger i bås.

Merkelapper som god, ond og satanist der du er kjapp og putte alt og alle i de riktige båsene sirlig merket med lapper.

Omtrent alle her inne har gitt seg selv en lapp der de viser hvem de er mens du som argumenterer som en inbitt kristen påstår du ikke er en virker litt merkelig og trollaktig.

Så ja merkelapper er viktig for å sette ting i perspektiv.

Jeg setter ikke merkelapper på folk. Jeg snakker om merkelapp for handlinger. Om man er ond og handler on, tilsier jo logikk at man da tjener satan, ergo, er satanist.

Å kle seg i svart og vifte med hendene har ingenting med å være satanist å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...