marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Da lurer jeg på hvem du har drept? ALT kan tilgis bortsett fra en ting, og det står nevnt der. Selv drapsmenn kan tilgis.Drap er ikke noe problem for å tilgitt av gud. Gud har jo selv drept alle mennesker på hele jorda bortsett fra en familie. Gud har om og om igjen begått etnisk rensning og massemord mot de menneskene som ikke tror på ham eller bøyer seg for ham. Jeg har ifølge bibelen gjort noe som er mye verre enn massemord. Vel, du er enda i live og fri til å spotte Gud så mye du klarer. Kjenner jeg Gud rett betyr det at det enda er håp for deg. En av anklagene jeg har fått, er jo at de kristne ofte har mye fæl bakgrunn. Jeg var jo selv tilknyttet svært voldelige tunge kriminelle miljøer i min tid. Men som det står i bibelen: "Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål og ikke mange med makt eller av fornem slekt. 27 Men det som i verdens øyne er dårskap, det utvalgte Gud for å gjøre de vise til skamme, og det som i verdens øyne er svakt, det utvalgte Gud for å gjøre det sterke til skamme. 28 Ja, det som i verdens øyne står lavt, det som blir foraktet, det som ikke er noe, det utvalgte Gud for å gjøre til intet det som er noe, 29 for at ingen mennesker skal ha noe å være stolt av overfor Gud. 30 Dere er hans verk i Kristus Jesus, han som er blitt vår visdom fra Gud, vår rettferdighet, helliggjørelse og forløsning, 31 for at den som er stolt, skal være stolt av Herren,slik det står skrevet." Endret 25. september 2016 av marius77 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Jaha, hva da?Fornektet det hellige spøkelse. Vel, å gjøre narr av den Hellige Ånd er jo å gjøre narr av den som skal vitne for deg for Gud, den dagen livet ditt på jorda er over. Jeg har lest flere tolkninger på hva det konkret betyr og jeg vet som sagt ikke helt hvordan dette her fungerer, men jeg forholder meg til det som står i skriftene. Du må se litt stort på dette her tror jeg. Å gjøre deg til fiende med Gud er ikke smart, jeg har gjort det og det var vel derfor det gikk som det gikk, jeg havnet i djevelens klør istedet og det angrer jeg på. Samtidig var det vel Guds måte å gi meg en sjangse på, for jeg hadde neppe blitt kristen om jeg ikke hadde sett hva den "andre siden" hadde å by på. Endret 25. september 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Vel, du er enda i live og fri til å spotte Gud så mye du klarer. Kjenner jeg Gud rett betyr det at det enda er håp for deg. En av anklagene jeg har fått, er jo at de kristne ofte har mye fæl bakgrunn. Jeg var jo selv tilknyttet svært voldelige tunge kriminelle miljøer i min tid. Men som det står i bibelen:Jeg har ingen voldelig bakgrunn med tunge kriminelle miljøer. Jeg har stort sett kjørt det tradisjonelle løpet, førstegangstjeneste, utdanning, jobb osv. Du har kanskje brukt tiden din på kriminalitet mens jeg har brukt tiden min på å lære om kristendom og bibelen. Hvis du mener det enda er håp for meg kjenner du ikke bibelen. Og hvis du ikke kjenner bibelen, hvilken gud er det da du kjenner? 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Finnes ingen sannheter i bøker, uannsett hvor godt man liker teksten Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Å gjøre deg til fiende med Gud er ikke smart, jeg har gjort det og det var vel derfor det gikk som det gikk, jeg havnet i djevelens klør istedet og det angrer jeg på. Samtidig var det vel Guds måte å gi meg en sjangse på, for jeg hadde neppe blitt kristen om jeg ikke hadde sett hva den "andre siden" hadde å by på.Skal en krminiell junkie fortelle meg hva som er smart eller ikke? Evig er krigen mot hvitekrist. Jeg havnet i djevelens klør og det er det beste som har skjedd meg. Det var min sjangse til å komme meg videre i livet. Det ga meg en mastergrad med høye karakterer innen teknisk vitenskap, det ga meg en kjæreste og stabilt forhold over 10 år, det ga meg et fast sted å bo og det ga meg jobb. Hva har den "andre siden" å by på? Gull og grønne skoger? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Å gjøre deg til fiende med Gud er ikke smart, jeg har gjort det og det var vel derfor det gikk som det gikk, jeg havnet i djevelens klør istedet og det angrer jeg på. Samtidig var det vel Guds måte å gi meg en sjangse på, for jeg hadde neppe blitt kristen om jeg ikke hadde sett hva den "andre siden" hadde å by på.Skal en krminiell junkie fortelle meg hva som er smart eller ikke? Evig er krigen mot hvitekrist. Jeg havnet i djevelens klør og det er det beste som har skjedd meg. Det var min sjangse til å komme meg videre i livet. Det ga meg en mastergrad med høye karakterer innen teknisk vitenskap, det ga meg en kjæreste og stabilt forhold over 10 år, det ga meg et fast sted å bo og det ga meg jobb. Hva har den "andre siden" å by på? Gull og grønne skoger? sannheten, og i motsetning til deg så selger ikke jeg sjela mi til djevelen for sånne ting, det varer uansett bare noen få år, og om ikke lenge er du gammel Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Llivet varer bare noen få år før det er over så da er drt lurt å gjøre det beste ut av det mens du enda har det. 4 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Llivet varer bare noen få år før det er over så da er drt lurt å gjøre det beste ut av det mens du enda har det. og det er akkuratt hva jeg gjør. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Synes den passer her. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Synes den passer her. Vel, en egenskap jeg har fått er at jeg ikke klarer å leve med meg selv hvis det jeg tror på er en løgn, og jeg var innom alt mulig før jeg ble kristen men avviste det også fram til jeg kom til kristendommen som på en måte var en "oppsummering" av alt jeg var igjennom før jeg kom dit, og ga en forklaring på alt jeg hadde opplevd og sett, det er også egenopplevde merkelige ting, så jeg vet det er sant. Aigor fortalte oss jo at djevelen ga ham alt han ville ha når han solgte sjela si til ham. Sånn er ikke jeg. Det gir meg mening og glede i livet å vite at det jeg står for er sannheten, å bytte en løgn mot en 4 etasjes villa i bærum og direktørjobb hadde jeg aldri klart. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Tviler sterkt på at Abigor har solgt sjela si til djevelen men at han mener det mere billedlig i forhold til kristne for å provosete kristne. Men jeg kan selvsagt ta feil og at han tror på djevelen men da må han også tro at gud eksisteter, for ingen djevel uten gud. Husk djevelen er noe som hører kristne trosretninger til mens for ateister eksistere hverken gud eller djevelen. Litt historie om djevelen. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Tviler sterkt på at Abigor har solgt sjela si til djevelen men at han mener det mere billedlig i forhold til kristne for å provosete kristne. Men jeg kan selvsagt ta feil og at han tror på djevelen men da må han også tro at gud eksisteter, for ingen djevel uten gud. Husk djevelen er noe som hører kristne trosretninger til mens for ateister eksistere hverken gud eller djevelen. Litt historie om djevelen. vel, djevelen er virkelig, det er egenopplevd som jeg har nevnt før, og det var akkuratt pga det jeg også visste at Gud fantes. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hvordan ''opplevde'' du han? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Det er 2 ting som gjør at jeg sliter med å tro på historier om folk som har vært besatt av djevelen eller hans demoner. 1- Rent logisk så virker dte helt meningsløst at denne værdens gud skulle besette noen som helst om han skulle eksisterer. I den trosretningen jeg kommer fra (JV) er djevelen i tillegg til å være ond også slu og meget smart. Hvilken hensikt skulle det tjene å besette en person som i utgangspunktet hverken tror på gud eller djeveken. På meg virker dette ganske kontraintuitivt ettersom nå vil personen forstå at djevelen finnes og vil gjøre de riktige grep for å bli kvitt denne besettelsen. Sansynligheten for at denne personen blir kristen er jo meget stor. Samme tankerekke vil jeg følge om en kristen skulle bli besatt, denne personen ville jo bare enda mere få bekreftet sin tro og gjøre alt som måtte til for å bli kvitt besettelsen så også her totalt meningsløst. 2- Hjernen vår, en klump av fett og andre ingredienser som befinner seg inni kraniet vårt, selve kontrollsenteret for kroppen og gjør oss til den vi er. Hjernen tar i mot signaler i fra alle sanseorganene vi har og gjør dem om til informasjon vi kan tolke og forstå. Denne bestemmer også vår personlighet og kan også bli syk eller ha andre defekter. Psykiske lidelser er ikke så uvanlig og jeg har mere tro på at personer som påstår har vært besatt heller har vært utsatt for en psykisk lidelse en noe annet. Litt om hva det kunne ha vært. https://sml.snl.no/dissosiativ_lidelse Endret 25. september 2016 av perpyro 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) og det er akkuratt hva jeg gjør. Virker som du har brukt tiden din på kriminalitet. Jeg har brukt tiden min på familie, utdanning, forhold, venner og jobb. Å si at du har sannhet fordi du er plutselig er blitt kristen er som å si at du har blitt avholds på spritcruise i middelhavet. Din tro er bygget på et fjell av løgn. Endret 25. september 2016 av Abigor 3 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hvordan ''opplevde'' du han? det er en lang historie og ikke noe vits å gå inn på her, som vanlig kommer anklagene om psykiske lidelser opp noe som er tøv fra ende til annen. mentale lidelser kan f.eks ikke gjøre deg ikke istand til å se konkrete ting som vil skje i fremtiden og få ting du tenker til å matrialisere seg i det virkelige liv, hvis det er tilfelle burde mentalt syke bli ansatt som forvaltere av statens oljefond. hvis du er genuint nysjerrig har jeg nevnt noe av det tidligere her, ta heller å bla igjennom trådene mine. du kan også søke på hva folk i okkulte miljøer har hatt av opplevelser, det er millioner av merkelige historier der ute. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 (endret) og det er akkuratt hva jeg gjør. Virker som du har brukt tiden din på kriminalitet. Jeg har brukt tiden min på familie, utdanning, forhold, venner og jobb. Å si at du har sannhet fordi du er plutselig er blitt kristen er som å si at du har blitt avholds på spritcruise i middelhavet. Din tro er bygget på et fjell av løgn. hva jeg har vært igjennom og grunnene til at jeg gikk igjennom det jeg gjorde, har du ingen forutsetninger for å vite eller mene noe som helst om. er jeg stolt av det? Nei... er jeg en annen person i dag enn jeg var da, takket være at jeg ble kristen? Ja, det er jeg definitivt, som nevnt tidligere. Så hva klager du egentlig over? Endret 25. september 2016 av marius77 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hvordan ''opplevde'' du han? du kan også søke på hva folk i okkulte miljøer har hatt av opplevelser, det er millioner av merkelige historier der ute. Det er millioner av merkelige historier innen tusenvis av forskjellige religioner opp gjennom historien. I tillegg er det millioner (milliarder?) av merkelige historier som ikke har noe med religion å gjøre. På hvilken måte bekrefter dette kristendommen? 3 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hvordan ''opplevde'' du han? du kan også søke på hva folk i okkulte miljøer har hatt av opplevelser, det er millioner av merkelige historier der ute. Det er millioner av merkelige historier innen tusenvis av forskjellige religioner opp gjennom historien. I tillegg er det millioner (milliarder?) av merkelige historier som ikke har noe med religion å gjøre. På hvilken måte bekrefter dette kristendommen? Jeg går utifra det jeg har opplevd, og det er på bakgrunn av det jeg ble kristen. Kristendommen var det eneste som fikk brikkene til å falle på plass og er også det eneste som har hjulpet meg. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 25. september 2016 Del Skrevet 25. september 2016 Hvordan ''opplevde'' du han? du kan også søke på hva folk i okkulte miljøer har hatt av opplevelser, det er millioner av merkelige historier der ute. Det er millioner av merkelige historier innen tusenvis av forskjellige religioner opp gjennom historien. I tillegg er det millioner (milliarder?) av merkelige historier som ikke har noe med religion å gjøre. På hvilken måte bekrefter dette kristendommen? Jeg går utifra det jeg har opplevd, og det er på bakgrunn av det jeg ble kristen. Kristendommen var det eneste som fikk brikkene til å falle på plass og er også det eneste som har hjulpet meg. Så merkverdig at det nettopp var den religionen, óg trosretningen, du har vokst opp med i samfunnet og kulturen din som fikk brikkene til å falle på plass. Har du prøvd islam? Hinduisme? Jainisme? Shinto? Buddhisme? Druidisme? Bahai'i? Jødedommen? Jehovas Vitner? Mormonismen? Zoroastrinismen? Scientologi? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå