perpyro Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Zeebra. Så flott, da er vi enige i at gud er ond som tillot slavehold blandt sitt folk, fikk dem til å drepe menn, kvinner, barn og husdyr og David lot soldatene beholde kvinnelige krigsslaver til å gjøre hva de ville med om de var jomfruer. Alt etter ordre fra gud. Endret 23. september 2016 av perpyro 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Helt riktig det. Det finnes som sagt nyanser som kan diskuteres, men de fleste ting er helt klart gode eller onde. Uten tvil og udiskutabelt. Det som ikke er hvitt er svart. Noen ganger har vi noen gråtoner, men svart/hvitt inndelingen er fortsatt ensrådende. 3 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Helt riktig det. Det finnes som sagt nyanser som kan diskuteres, men de fleste ting er helt klart gode eller onde. Uten tvil og udiskutabelt. Det som ikke er hvitt er svart. Noen ganger har vi noen gråtoner, men svart/hvitt inndelingen er fortsatt ensrådende. Jo, hvis en seriemorder kommer å dreper konen og barna dine uten grunn er det svart og hvitt. Hvis noen hjelper deg i nøden er det svart og hvitt. Det finnes nyanser av alt, og de er mer diskutable, men det finnes helt klart ting som ER ondt eller godt og som er udiskutable. Straffesystemet vårt er forøvrig enig. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) http://www.itv.com/news/2016-09-22/dalai-lama-refugees-should-aspire-to-return-home/ ''But despite the ongoing wars and bloodshed, the Dalai Lama said the world is still a "better place" today than in the past.'' Bare noe som fikk meg til å tenke på dere alle her <3 Bra poeng.. Vil også sitere set som står aller først i artikkelen: The Dalai Lama has said refugees should seek to go home and rebuild their country. Selv sier jeg alltid. Bare fordi en plass er bedre en en annen, betyr det ikke at den plassen som er bedre enn den andre ikke kan bli bedre. Eller med andre ord, bare fordi en plass er bedre enn før, betyr det ikke at den ikke kan bli bedre. Endret 23. september 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Nei, det eneste det beviser er at vårt samfunn er i endring, som det har vært siden jorden ble til vil jeg tro. Dette skjer med jevne mellomrom. Don't worry, fantasifiguren folk ber til har ingenting med saken å gjøre. Kom igjen her nå, voks litt opp! Jeg blir ganske provosert av folk som skal kritisere andre sin tro på denne måten. Helt greit at du ikke tror, men ta nå å legg drittpratet en annen plass. Gjelder selvsagt ikke bare deg! Endret 23. september 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Det er ganske typisk at "ikke troende" skal komme inn her å skrive aggressivt til alle som tror på Gud. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Nei, det eneste det beviser er at vårt samfunn er i endring, som det har vært siden jorden ble til vil jeg tro. Dette skjer med jevne mellomrom. Don't worry, fantasifiguren folk ber til har ingenting med saken å gjøre. Kom igjen her nå, voks litt opp! Jeg blir ganske provosert av folk som skal kritisere andre sin tro på denne måten. Helt greit at du ikke tror, men ta nå å legg drittpratet en annen plass. Gjelder selvsagt ikke bare deg! Gjelder sikkert meg også... Hvorfor skal vi legge drittpraten om overtro og vrangforestillinger til side? Ser ikke ut til at religiøse forstår hva folk mener om vrangforestillingene om man bare dikker med dem. Men vi skal vel respektere disse fantasiene i religiøse vrangforestillinger også tenker jeg, selv om det ikke er noe der å respektere.. 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Det er ganske typisk at "ikke troende" skal komme inn her å skrive aggressivt til alle som tror på Gud. Det er ganske typisk at "troende" skal komme inn her og skrive aggressivt til alle som ikke tror på Gud. 3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Det er ganske typisk at "ikke troende" skal komme inn her å skrive aggressivt til alle som tror på Gud. Og det skal de vel egentlig være glad for tenker jeg, etter flere hundre år med kristne som forfulgte, torturerte og drepte alle de som ikke trodde på vrangforestillingene deres... Den behandlingen kristne har gitt oppover skal de være glade at de ikke får når deres vrangforestillinger er i mindretall... De skal være glad det bare er sinte skriblerier på et forum... Det tar faktisk ikke livet av dem.. 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Nei, det eneste det beviser er at vårt samfunn er i endring, som det har vært siden jorden ble til vil jeg tro. Dette skjer med jevne mellomrom. Don't worry, fantasifiguren folk ber til har ingenting med saken å gjøre. Kom igjen her nå, voks litt opp! Jeg blir ganske provosert av folk som skal kritisere andre sin tro på denne måten. Helt greit at du ikke tror, men ta nå å legg drittpratet en annen plass. Gjelder selvsagt ikke bare deg! Gjelder sikkert meg også... Hvorfor skal vi legge drittpraten om overtro og vrangforestillinger til side? Ser ikke ut til at religiøse forstår hva folk mener om vrangforestillingene om man bare dikker med dem. Men vi skal vel respektere disse fantasiene i religiøse vrangforestillinger også tenker jeg, selv om det ikke er noe der å respektere.. Det finnes nok av vrangforestillinger i samfunnet vårt uten at jeg ser du kritiserer de. Faktisk forsvarer du en del av de. Hva synes du om USA f.eks? Økonomien? Bærekraften til samfunnet? Forbruksmønster? Resursbruk? Boligpriser? osv osv. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Nei, det eneste det beviser er at vårt samfunn er i endring, som det har vært siden jorden ble til vil jeg tro. Dette skjer med jevne mellomrom. Don't worry, fantasifiguren folk ber til har ingenting med saken å gjøre. Kom igjen her nå, voks litt opp! Jeg blir ganske provosert av folk som skal kritisere andre sin tro på denne måten. Helt greit at du ikke tror, men ta nå å legg drittpratet en annen plass. Gjelder selvsagt ikke bare deg! Wow, du er ikke veldig flink til å debattere skal jeg si deg, kanskje ta rådet ditt selv og ikke klikke i vinkler fordi noen sier noe du ikke vil høre, eller bare unngå debatten helt isteden for? Du er den eneste som har klaget over det så langt.. Endret 23. september 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Det er ganske typisk at "ikke troende" skal komme inn her å skrive aggressivt til alle som tror på Gud. Det er ganske typisk at "troende" skal komme inn her og skrive aggressivt til alle som ikke tror på Gud. Jeg har ikke sett noen som forsvarer religion her som virker aggressive. Faktisk virker de rimelig rolige i forhold til all trakasseringen og mobbingen. Det er vel helst de som taler imot religion som virker aggressive, nesten rabiske. De virker bitre, sure, aggressive og fordomsfulle. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Det er ganske typisk at "ikke troende" skal komme inn her å skrive aggressivt til alle som tror på Gud. Og det skal de vel egentlig være glad for tenker jeg, etter flere hundre år med kristne som forfulgte, torturerte og drepte alle de som ikke trodde på vrangforestillingene deres... Den behandlingen kristne har gitt oppover skal de være glade at de ikke får når deres vrangforestillinger er i mindretall... De skal være glad det bare er sinte skriblerier på et forum... Det tar faktisk ikke livet av dem.. 100 år med tilfeldige mennesker, som var indoktrinerte av usunne kirker som søkte maksimal profitt og makt. Det høres mer ut som en politisk organisasjon enn en Kristen organisasjon. En Kristen kan jo f.eks ikke drepe på den måten du beskriver, det er anti.Kristen oppførsel. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Oh goodie, jump on that band wagon! Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Nei, det eneste det beviser er at vårt samfunn er i endring, som det har vært siden jorden ble til vil jeg tro. Dette skjer med jevne mellomrom. Don't worry, fantasifiguren folk ber til har ingenting med saken å gjøre. Kom igjen her nå, voks litt opp! Jeg blir ganske provosert av folk som skal kritisere andre sin tro på denne måten. Helt greit at du ikke tror, men ta nå å legg drittpratet en annen plass. Gjelder selvsagt ikke bare deg! Wow, du er ikke veldig flink til å debattere skal jeg si deg, kanskje ta rådet ditt selv og ikke klikke i vinkler fordi noen sier noe du ikke vil høre, eller bare unngå debatten helt isteden for? Du er den eneste som har klaget over det så langt.. Jeg skjønner ikke hvorfor du er så sint og aggressiv heller. Du fremstår veldig aggressiv her på forumet. Du er jo ung og har hele fremtiden foran deg, så hvorfor ikke bare ta det med ro, live and let live, blåse litt av noen ting og sette pris på det som er å sette pris på? Jeg skjønner godt at et forum som dette kan gjøre folk irriterte og sine, og har selv kjent den effekten. Men da er det kanskje på tide med en tenkepause? Slappe av litt og la være å snakke med folk som provoserer? Eller rett og slett bare endre holdningen slik at du slipper å bli sint og irritert.. Selv har jeg sluttet å la meg provosere av folk som er utrolig provoserende og idioter som kommer med tåpelige barnehageutsagn. Det hjelper iallefall meg. Jeg føler meg aldri sint lenger, selv når jeg har god grunn til å være sint. Endret 23. september 2016 av zeebra Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Pass på zeebra dette avslørte deg nesten som ett troll, spesielt når du hopper så fort over noe som kan få dine motdebattere stilt inn i ett dårligere lys ved å gå på personangrep isteden for å fortsette å diskutere saklig.Edit : sint og aggressiv? JEG? HAHAHA! Så morsom du er! Endret 23. september 2016 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Det er ganske typisk at "ikke troende" skal komme inn her å skrive aggressivt til alle som tror på Gud. Det er ganske typisk at "troende" skal komme inn her og skrive aggressivt til alle som ikke tror på Gud. Jeg har ikke sett noen som forsvarer religion her som virker aggressive. Faktisk virker de rimelig rolige i forhold til all trakasseringen og mobbingen. Det er vel helst de som taler imot religion som virker aggressive, nesten rabiske. De virker bitre, sure, aggressive og fordomsfulle. Helt enig med deg! Ikke hør på BuffyAnneSummers. Hun kritiserer alt som er uenig med henne. Min oppfatning er også at de som taler for religion er relativt rolige, mens ateistene slenger ut stygge ord gang på gang. Er det virkelig noe vits å kritisere så inni helsike bare fordi noen tror på religion? Ingen sitter og sier at religion ikke har gjort sine feilsteg. Men det er ganske teit at det skal bli så mye bjeffing og surking over at folk tror... 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Ingen sitter og sier at religion ikke har gjort sine feilsteg. Ikke..? 100 år med tilfeldige mennesker, som var indoktrinerte av usunne kirker som søkte maksimal profitt og makt. Det høres mer ut som en politisk organisasjon enn en Kristen organisasjon. En Kristen kan jo f.eks ikke drepe på den måten du beskriver, det er anti.Kristen oppførsel. Ingen? Er du sikker? 1 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Ingen sitter og sier at religion ikke har gjort sine feilsteg. Ikke..? 100 år med tilfeldige mennesker, som var indoktrinerte av usunne kirker som søkte maksimal profitt og makt. Det høres mer ut som en politisk organisasjon enn en Kristen organisasjon. En Kristen kan jo f.eks ikke drepe på den måten du beskriver, det er anti.Kristen oppførsel. Ingen? Er du sikker? Nvm, jeg leste feil xP Ingen var selvsagt å ta litt i, men jeg selv som kristen mener selvsagt at kristendommen har tatt mange feilvenninger. For meg er det troen på Gud som er viktig. Kristendommen er jo på langt nær det den var før, idag. Endret 23. september 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Det er ganske typisk at "ikke troende" skal komme inn her å skrive aggressivt til alle som tror på Gud.Aggressivt? Hva med anklager om at samfunnet er i forfall? Fordi folk ikke lenger tror på ørkenmyter fra jernalderen? På tide å åpne øynene! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå