Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?

Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Huff ja. Jeg tror det hadde vært sunt for samfunnet om vi hadde hatt litt mer kristlige verdier på TV og litt mindre hor, vold, løgn og søppel. Når Abigor snakker om Kristen propaganda på TV har han åpenbart ikke fått med seg at den har en særs liten plass og at det største og verste i forhold til propaganda er politisk søppel som serveres av løgnere for å lure folket.

Virker ikke som nrk tar hensyn til kreasjonister og konspirasjonsteoretikere i programmet sitt.

Når du sier at evolusjonsteori er kvasi-vitenskap og at USA er styrt av satanister veier det ikke så tungt hva du mener er "søppel".

Det eneste positive konsekvensen av at nrk hadde sendt mer kristenpropaganda hadde vært at flere kirker ville blitt brent. Kirkebrenning er tross alt like gammel tradisjon som kirkebygging i landether.

Dine etterkommere vil si "det hadde vært sunt for samfunnet om vi hadde hatt litt mer muslimske verdier på TV".

Er det en ting samfunnet ikke trenger mer av, så er det asiatisk ørkenmytologi.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff ja. Jeg tror det hadde vært sunt for samfunnet om vi hadde hatt litt mer kristlige verdier på TV og litt mindre hor, vold, løgn og søppel. Når Abigor snakker om Kristen propaganda på TV har han åpenbart ikke fått med seg at den har en særs liten plass og at det største og verste i forhold til propaganda er politisk søppel som serveres av løgnere for å lure folket.

Virker ikke som nrk tar hensyn til kreasjonister og konspirasjonsteoretikere i programmet sitt.

Når du sier at evolusjonsteori er kvasi-vitenskap og at USA er styrt av satanister veier det ikke så tungt hva du mener er "søppel".

Det eneste positive konsekvensen av at nrk hadde sendt mer kristenpropaganda hadde vært at flere kirker ville blitt brent. Kirkebrenning er tross alt like gammel tradisjon som kirkebygging i landether.

Dine etterkommere vil si "det hadde vært sunt for samfunnet om vi hadde hatt litt mer muslimske verdier på TV".

Er det en ting samfunnet ikke trenger mer av, så er det asiatisk ørkenmytologi.

Jeg har sagt at det kan virker som USA er styrt av satanister. Det kan fremstå slik ja. Satanist har jeg da hovedsaklig brukt symbolsk.

Evolusjonsteorien er selvfølgelig en teori, og noe du står fritt til å tro på. Som sagt har vi religionsfrihet her i landet, enn så lenge.

Muslimske verdier er overhode ikke sunne, så det kommer iallefall ikke mine etterkommere til å si. Om noe, så er jo det muligens en satanistisk religion. Da passer de jo egentlig godt som allierte med USA. USA er jo ansvarlig for ISIL og støtter opp om muslimske terrorister, drapsmenn og statsødeleggere. Det er jo en relativt åpenbar passende allianse.

Når jeg sier satanister og slike ting, mener jeg "den mest avskyelige og fæleste ondskap", altså, de som da bokstavelig talt støtter satan om noe slik patetisk og ufyselig eksisterer. Det er noe helt annet enn de som proklamerer seg satanister idag, som egentlig ikke er annet en en gruppe musikkfan, og rimelig uskyldige folk i forhold til de dypt onde menneskene jeg snakker om. Som f.eks de som har drevet USA ut i en verdenskrig. Type Hitler folk og slike avskum.

Lenke til kommentar

Det kan virke som USA primært er styrt av kristne, noe det faktisk er.

Evolusjonsteorien er vitenskap, det handler ikke om tro men om viten. Vi tror ikke at jorda er rund, vi vet det. På tross av at vi har en ganske lang diskusjon på forumet med kristne med bibelen i hånden som sier noe annet. Gravitasjonsteori, er det noe vi vet, eller noe vi tror på?

Kristne verdier er overhode ikke sunne sa dine forfedre. Og her er du og ønsker deg mer av det i samfunnet. Dine etterkommere vil være like vinglete og ønske seg islamske verdier.

Islam er alt annet enn satanistisk. Kan du lage ett innlegg der du ikke spyr ut sludder som alle vet er feil?

Slutt å bruk ordet satanisme for noe satanisme ikke er. Dersom satanisme er "den mest avskyelige og fæleste ondskap" så blir jo plutselig nazisme, kommunisme, islam, og mye annet satanisme. Gir deg mening for deg? Det gir ikke mening for meg.

Med din definisjon så vil jo selv kristendom være satanisme.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

for samfunnet om vi hadde hatt litt mer kristlige verdier på 

Kan du på en grei måte oppsummere de verdiene du mener du må være kristen for å inneha? Klarer du det så klarer du mer enn lederen i KRF klarer...

Lykke til med å forklare at den ENESTE verdien som man har ekstra som kristen er hykleriet... Der man på alvor innbiller seg at ting som IKKE er straffbart, eller forvolder andre skade, er livsfarlige og skulle vært straffet med urimelige straffer... Og omvendt. Pluss at man må tro at man må være syk resten av livet for å bli frisk etter døden da, uten garantier selvsagt, som alt annet i blind grunnløs tro.

Når du i tillegg er så nedsnødd at du tror at en vitenskapelig teori er det samme som at nabo kjærringa har en teori om liktær så sier det seg selv at kristne verdier også medfører nedsnøddhet... uten spade.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, de har enda en ørliten sendetid som ser ut til å krympe mer og mer etterhvert som tiden går. Det som virkelig har "sendetid" idag er ting som overhodet ikke har noe med kristen tro og verdier å gjøre. Det har det bare blitt mindre og mindre av.

Det kan virke som om du ikke er noen stor fan av en sekulær stat.

Lott og løye på andres bekostning, materialisme, glamour og showbiz med fokus på kropp, promiskuitet, pompøse kjendiser, fronting av et naturalistisk verdenssyn, stolte "fariseere" som hyller seg selv, negativ fremstilling av kristne. Det er sjelden du ser en suksessrik og samtidig ydmyk mann på TV idag.

For ikke å nevne Folkeopplysningen, ymse dokumentarer...

Det finnes idag omtrent ikke en eneste ordentlig konservativ avis igjen i hele Norges land - utrolig! Dagen er det eneste jeg kan komme på.

Bra!

Jeg har da ikke anklaget Arbeiderpartiet for å være kommunister idag, men blodrøde er de, og mange av dem tåler ikke konservativ kristendom (som kristendommen stort sett var her til lands til tja.. 70-tallet en gang?).

Med konservative, mener du de som ønsker å presse sin religion på andre? Jeg har fint liten tålmodighet med disse sjøl.

Ting som abortsyn,

Kraftig forbedret, som implisitt har gitt kvinner større frihet.

kjønnsnøytral ekteskapslov,

Good stuff!

motstand mot reservasjonsrett for fastleger,

Motstand mot leger som ikke gjør jobben sin.

svekking av kristendommens plass i grunnlov og skoleverk,

Meget passende for en sekulær stat.

en liberal bioteknologilov,

Yey!

motstand mot kontantstøtte,

Vent, hæ? Tenker du på den siste utviklinga, hvor noen fronter en reduksjon i kontantstøtte hvor motivasjonen er å påvirke integreringen? Her er vi kanskje ikke uenige.

og for politisk innblanding i kirkens indre liv (DNK er jo omtrent = AP),

Vel, for å øke toleransen og minke diskrimineringen i kirken? Det er jo bra.

og inntil nylig ville de ikke ta avstand fra burka og niqab.

En relativt komplisert issue, som for å være ærlig, jeg ikke har satt meg skikkelig inn i.

De har største delen av ansvaret for en rekke problemer mtp kultur- og religions- inkompabiliteten som finnes pga en altfor naiv innvandringspolitikk gjennom årevis, naiv toleranse, og nedsabling av alle som har vært kritiske.

Hva er så disse problemene egentlig? Jeg sier ikke at vi ikke har noen problemer med integrering, men er nysgjerrig på hva du tenker på.

If you believe what you like in the Gospel, and reject what you don't like, it is not the Gospel you believe, but yourself

- St. Augustin

Heh. Akkurat det var faktisk et godt sitat.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hei Zebra,

Jeg syntes jeg så du skrive noe til meg her igår som jeg var nokså enig i..vet ikke hvor det ble av.. var før trett til å svare deg igår, så tenkte jeg fikk gjøre det idag, men nå er det vekk..

Det jeg ihvertfall hadde lysst å si var at å fylle seg med den slags, ja søppel som du kalte det, er overhodet ikke bra for noen.. det skjønner alle hvis de vil. Det som er ille er at du blir slengt det midt i ansiktet overalt.. du kommer ikke unna.. men jeg har noen tips til deg. Jeg har gjort det slik at jeg abonnerer på aviser fra andre land, i tillegg til enkelte Norske. Dermed får jeg informasjon som jeg sjelden eller aldri får i Norske medier.. og da ser man hvor ille det faktisk står til.. Mange gode kristne nettsteder også som selvsagt gir mye kristendomslære og tenkning, men som også gir andre tips som henger sammen med kristne verdier.. Jeg har sluttet å se på TV, vi har sagt opp hele TV, og har nå kun Apple TV, Netflix og TV2 Zebra. Dermed kan jeg bestemme selv hva jeg vil se på, og fylle meg med. Jeg har også blitt mer selektiv når jeg ser Youtube f.eks. Jeg prøver å fylle meg med gode ting, vakker musikk etc..  Jeg kjenner på hele kroppen at det er godt, jeg har vært sliten en stund, og dette forumet har bidratt til det.. Jeg orker ikke mer av dette forumet heller.. det går nesten ikke an å ha en god diskusjon i en noenlunde normal tone.. Jeg (og folk rundt meg) har merket forskjellen på meg når jeg har vært borte fra dette forumet, og når jeg ikke har vært det. Jeg må derfor trekke meg helt ut herfra tror jeg.. Jeg har andre enn meg selv også å tenke på. Ha en fin dag fylt med godhet og kjærlighet! Ønsker deg alt godt!:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan virke som om du ikke er noen stor fan av en sekulær stat.

Ikke en fullstendig sekulær stat nei, slikt finnes ikke fordi mennesker ikke kan være annet enn seg selv, og tar med seg sine verdier i alle sammenhenger. Men at man skal sitere Bibelen f.eks. i politikken er jeg ikke for.

For ikke å nevne Folkeopplysningen, ymse dokumentarer...

Det finnes selvsagt fremdeles gode programmer, dokumentarer etc.. Jeg ser mye slikt, men jeg merker meg også at det ofte er fremming av naturalistiske verdenssyn som sitter i førersetet.

Det finnes idag omtrent ikke en eneste ordentlig konservativ avis igjen i hele Norges land - utrolig! Dagen er det eneste jeg kan komme på.

Bra!

Overhodet ikke! Selv om jeg ikke alltid er enig i konservative ting og tang, så er det alltid bra med balansert informasjon fra flere hold. Det er blitt mangelvare! Det virker som de som engang var mer konservative har bukket for mye under for politisk korrekthet.

Med konservative, mener du de som ønsker å presse sin religion på andre? Jeg har fint liten tålmodighet med disse sjøl.

Jeg mener gode, seriøse konservative synspunkter i alle mulige spørsmål. Ikke bare kristendom.

Kraftig forbedret, som implisitt har gitt kvinner større frihet.

Nei, faktisk værre enn terrorisme vil jeg si, det er en skam! Abortlovgivningen er idag ansvarlig for flere liv enn terrorisme. Unge kvinner/jenter trenger overhodet ikke mer frihet (selv om jeg ikke er for å forby ting), de trenger bedre verdier.

Motstand mot leger som ikke gjør jobben sin.

Utvalget som gikk igjennom denne saken kom nylig frem til at det er legenes samvittighetsfrihet som bør veie tyngst.

Meget passende for en sekulær stat.

Norge er ikke en totalt sekulær stat, og takk og lov for det. Det finnes gode og mindre gode verdier i alle livssyn, og Norge må selvsagt bygge på noen verdier.

Vel, for å øke toleransen og minke diskrimineringen i kirken? Det er jo bra.

Diskriminering forekommer overalt, og må forekomme. Det er noe fullstendig galt i diskrimineringstankegangen idag. Her er ett eksempel.

En relativt komplisert issue, som for å være ærlig, jeg ikke har satt meg skikkelig inn i.

Jeg forstår ikke hvordan ateister og venstrejusterte svært ofte skal forsvare slike ekstreme konservativite og kvinneundertrykkende ting, men angripe enhver middels-konservativ kristen tanke. Det henger ikke på greip! De må ha vondt i sjela 

Hva er så disse problemene egentlig? Jeg sier ikke at vi ikke har noen problemer med integrering, men er nysgjerrig på hva du tenker på.

Har ikke tid eller energi til å gå i dybden, men det går på at man ikke kan ta inn mer enn man klarer å integrere. Det går også på at man helt fint kan hjelpe folk mer der de er, og ikke åpne alle sluser. Sylvi Listhaug (og andre) forklarer det fint. 

Du får ha det godt Imlekk, jeg kommer til å trekke meg bort fra dette forumet nå. Takk for noen fine diskusjoner (dog litt unødvendig tone innimellom..). Jeg ønsker deg og alle andre jeg har pratet med her alt godt! :-)

Lenke til kommentar

Om noe, så er jo det muligens en satanistisk religion. 

Hvorfor er alle andre religioner kun et produkt av ondskap fra kristen fantasi? Og hvorfor er ikke kristendom satanisme, hvordan vet de det, gitt at historien til kristendom har vært ultrablodig, intolerant og undertrykkende...?

Satanister av i dag bruker vitenskap, kunnskap og fakta som styrende, de oppfordrer faktisk til det, kontra kristendom og islam, som ber deg om å hive fornuften ut av vinduet og stole blindt på intolerante og hatefulle skrifter.... Hva er best av disse mon tro? Den som oppfordrer å bruke viten og kunnsklap og ta vare på mennesker eller de som driter i mennesker så lenge en fantasi gud kan få "viljen" sin? 

Jeg orker ikke mer av dette forumet heller.. det går nesten ikke an å ha en god diskusjon i en noenlunde normal tone..

Noen gang tenk over at dette kan være at du har dårlige argumenter og en elendig base for noen diskusjon? Du påstår og påstår og påstår uten å komme med et eneste argument som holder vann og hvordan kan man diskutere med sånt?

OG igjen, hva er kristne verdier? Hvorfor må man være kristen for å ha gode verdier?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fustasje, selvfølgelig føler du deg bedre når du fjerner kilder til kognitiv dissonans. Det er sikkert behagelig. Ikke spesielt intellektuelt hederlig, men det får da være grenser!

Det er ikke det jeg gjør Imlekk. Jeg leser fremdeles også Norske aviser, og andre seriøse kilder, men klarer ikke mer av all aggressiviteten, volden, nakenheten, hat mot andre som ikke mener det samme som en selv etc etc.. Og jeg forsøker å få balansert informasjon, noe jeg ikke får i Norske medier lengre.

Lenke til kommentar

Å holde fast i det vakre og skyve fra seg det uskjønne tyder på at man egentlig hater eksistensen

Hater er et litt for hardt ord, men jeg har fått for mye, og må derfor gjøre noe med det, ellers bukker jeg under. Virker sikkert svakt... men det får så være, sånn er det.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Fustasje, selvfølgelig føler du deg bedre når du fjerner kilder til kognitiv dissonans. Det er sikkert behagelig. Ikke spesielt intellektuelt hederlig, men det får da være grenser!

Det er ikke det jeg gjør Imlekk. Jeg leser fremdeles også Norske aviser, og andre seriøse kilder, men klarer ikke mer av all aggressiviteten, volden, nakenheten, hat mot andre som ikke mener det samme som en selv etc etc.. Og jeg forsøker å få balansert informasjon, noe jeg ikke får i Norske medier lengre.

Du må SERIØST slutte å tro at du kan bestemme over hva andre mennesker kan gjøre og ikke... Det eter deg opp innenifra tydeligvis. La folk få holde på meg hva pokker de vil så lenge dette ikke skader andre og/eller deg, men som kristen klarer du vel ikke dette, nettopp fordi du tror det som står i bibelen er sannheten og derfor plager det deg at andre ikke ser den sannheten... Som ikke er noen sannhet for alt og alle. Slutt å tro det!

Hvis du ikke liker abort så tar du ikke abort, hvis du ikke liker nakenhet beholder du klærne på, hvis du ikke liker homofile aktiviteter så holder du ikke på med homofile aktiviteter, det er faktisk SÅ enkelt!!! Du får rett og slett magesår av at du ikke kan diktere andre til å følge de såkalte kristne "verdiene" fordi du er ignorant nok til å tro de gjenspeiler noe godt eller noe sant, men slik er det ikke. Verden er ikke sort/hvit selv om du gjerne vil ha den sort hvitt... Så slutt å tro at du kan diktere andre til din sort hvitt fremvisning er du snill, da gjør du ikke bare deg selv en tjeneste, men alle rundt deg også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du var ikke tolreant i din omtale av underholdning som ikke deler ditt religiøse syn.

Jeg forsøker å få balansert informasjon, noe kristendom og bibel aldri har gitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å holde fast i det vakre og skyve fra seg det uskjønne tyder på at man egentlig hater eksistensen

Hater er et litt for hardt ord, men jeg har fått for mye, og må derfor gjøre noe med det, ellers bukker jeg under. Virker sikkert svakt... men det får så være, sånn er det.

Kjenner også til den følelsen, og den kommer ofte når man har vært litt slepphendt med å passe på hvilke distraksjoner man "henger seg på".

Lenke til kommentar

Det kan virke som USA primært er styrt av kristne, noe det faktisk er.

Nei, USA er styrt av en elite som utnytter Kristne. Langt ifra alle Kristne er virkelige Kristne heller, mange er anti-Kristne, som ikke lever etter sin egen lære.

Islam er alt annet enn satanistisk. Kan du lage ett innlegg der du ikke spyr ut sludder som alle vet er feil?

Islam sprer jo egentlig kun død og lidelse i disse dager. Jeg vet ikke hvordan noe kan være mer "satatnistisk" enn det.

Dersom satanisme er "den mest avskyelige og fæleste ondskap" så blir jo plutselig nazisme, kommunisme, islam, og mye annet satanisme. Gir deg mening for deg? Det gir ikke mening for meg.

Bingo! Du har endelig forstått det. Ondkapens tjenere = satanister.

Lenke til kommentar

Å ha en drage som avatar er jo passende for din del, du bare spyr ut flammer.

Jeg håper du er stolt av deg selv.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Daburde vi umiddelbart flytte gud fra god til satanist da han har mange millioner liv på samvittigheten.

Kanskje egentlig gud er satan mens satan er den virkelige gud og hele bibelen bare er propaganda for å skjule satans godhet.

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Daburde vi umiddelbart flytte gud fra god til satanist da han har mange millioner liv på samvittigheten.

Kanskje egentlig gud er satan mens satan er den virkelige gud og hele bibelen bare er propaganda for å skjule satans godhet.

det står jo som nevnt i bibelen at satan er gud i denne verden...

• Liker 1
Lenke til kommentar

det står jo som nevnt i bibelen at satan er gud i denne verden...

Joda men det impliserer ikke at satan er skaperen eller god for de kristne, bare at han skal herske over jorden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...