Gå til innhold

Er vestens forfall et bevis på at Kristendommen kanskje var riktig å følge?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

 

Ildsint,

 

Er du virkelig en 96 år gammel tidligere nazist fra Hitlers nærmeste partikrets..?

Nei, en mann fra østerrike og melde frivillig som tysk elitestyrkene som har skrevet om her. Han ble såret i Frankrike og ble sendt tilbake til Tyskland, hvor han ble innlagt på sykehus. Da han var blitt bra, ble han overført til å gjøre tjeneste i utkanten av konsentrasjonsleiren Buchenwald. Det var jøder med gul davidstjernen på jakken, politiske fanger med sin røde trekant, kriminelle med sitt svarte merke og Jehovas vitner med sin fiolette trekant.
Så egentlig bare limte du inn et langt forkynnende brev skrevet av noen andre, som var helt totalt irrelevant for diskusjonen? Endret av afterall
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, en mann fra østerrike og melde frivillig som tysk elitestyrkene som har skrevet om her. Han ble såret i Frankrike og ble sendt tilbake til Tyskland, hvor han ble innlagt på sykehus. Da han var blitt bra, ble han overført til å gjøre tjeneste i utkanten av konsentrasjonsleiren Buchenwald. Det var jøder med gul davidstjernen på jakken, politiske fanger med sin røde trekant, kriminelle med sitt svarte merke og Jehovas vitner med sin fiolette trekant.

Det er høyst uærlig å bruke tekster skrevet av andre eller skildret av andre uten å kreditere opphavet.

 

Er dette en utbredt uærlighet blant jehovas vitne? Har sett det flere ganger på diskusjonsforum.

Lenke til kommentar

 

Er dette en utbredt uærlighet blant jehovas vitne? Har sett det flere ganger på diskusjonsforum.

 

Da burde du lese parti blekka til JV, vakttårnet.... De juger så de tror det selv faktisk... Artig blad, ler så jeg griner når jeg leser side opp og side ned med kvasi "vitenskap", religiøse løgner og rene påstander som ikke har hold i virkeligheten i det hele tatt... En løgn blir sannhet i de kretsene vet du, ikke at de tørr å mukke på all løgnen de blir servert, men ærlige er de så langt i fra... Løgn løgn og mere løgn er hva JV er, ikke at de skiller seg nevneverdig ut fra andre religiøse grener da, er løgn der også... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Er dette en utbredt uærlighet blant jehovas vitne? Har sett det flere ganger på diskusjonsforum.

 

Da burde du lese parti blekka til JV, vakttårnet.... De juger så de tror det selv faktisk... Artig blad, ler så jeg griner når jeg leser side opp og side ned med kvasi "vitenskap", religiøse løgner og rene påstander som ikke har hold i virkeligheten i det hele tatt... En løgn blir sannhet i de kretsene vet du, ikke at de tørr å mukke på all løgnen de blir servert, men ærlige er de så langt i fra... Løgn løgn og mere løgn er hva JV er, ikke at de skiller seg nevneverdig ut fra andre religiøse grener da, er løgn der også... 

 

 

Mener du at Hitler finns ikke ?

Lenke til kommentar

 

 

 

Er dette en utbredt uærlighet blant jehovas vitne? Har sett det flere ganger på diskusjonsforum.

 

Da burde du lese parti blekka til JV, vakttårnet.... De juger så de tror det selv faktisk... Artig blad, ler så jeg griner når jeg leser side opp og side ned med kvasi "vitenskap", religiøse løgner og rene påstander som ikke har hold i virkeligheten i det hele tatt... En løgn blir sannhet i de kretsene vet du, ikke at de tørr å mukke på all løgnen de blir servert, men ærlige er de så langt i fra... Løgn løgn og mere løgn er hva JV er, ikke at de skiller seg nevneverdig ut fra andre religiøse grener da, er løgn der også... 

 

 

Mener du at Hitler finns ikke ?

 

 

 

:confused::wallbash::nei:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://randomtextgenerator.com

 

Er vel like mye vettugt å hente der.

 

Ildsint sin "taktikk" er tydelig å lese her. Den består i å vingle fra zombie- til papegøyemodus. Zombiemodusen er når man bare lirer av seg masse intetsigende svada helt uten relasjon til annet enn et eller annet oppe i hodet sitt. Papegøyemodusen er når man bare gjentar de samme argumentene/påstandene selv om disse er tilbakevist ørtenhundreogfjærten ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne begivenheten nærmer seg med raske skritt og det får de selviske og redde til å slutte seg sammen og gjemme seg i menneskelige organisasjoner for å bli beskyttet. Det vil ikke gagne dem det minste. ( åp 6:15-17 ) De har en forutfølelse av at slutten er nær og de jamrer seg av frykt for å miste den begunstige stillingen de har i verden og det de har ervervet seg på urett vis. Den enste mulighet for å oppnå sikkerhet er å ta imot den foraktede konge og hans rike. Jesus gav oss denne advarsel: Men våk hver tid og stund og be, så I kan være i stand til å unnfly alt dette som skal komme og til å bli stående for menneskesønnen.

 

I dag tar rettsindige mennesker fra alle nasjoner standpunkt for teokratiet. Den store skare av Herrens andre får hilser den nye konge velkommen ved å ta del i forkynnelsen av Riket, akkurat som folkemengden hilste Jesus velkommen da han dro inn i Jerusalem. Fariseerne ville at mengden skulle bli irettesatt den gangen og på samme måten prøver de religiøse lederne i vår tid å undertrykke budskapet og få vitnene brakt til taushet. Deres anstrengelser har slått feil og kommer fortsatt til å slå feil.

 

Kristus kommer før sin uforstyrrede tusenårige regjering for å legge alle sine fiender under sine føtter. Han griper den ganle Slange, djevelen og binder ham for tusen år. Ved sitt første komme beviste han seg verdig til å få kongemakten og nå viser han at han har den, ved å rense ut religionen, gjenopprette Guds herredømme over jorden. Han blir den nye verdens dommer og en fyrste og hersker over folkeslag. Han største glede er å forsvare og opphøye sin Faders navn ( Jehova ) og herredømme og det er det også for alle dem som ikke skammer seg over hans nærvær.

Lenke til kommentar

 

 

Kristus kommer før sin uforstyrrede tusenårige regjering for å legge alle sine fiender under sine føtter. Han griper den ganle Slange, djevelen og binder ham for tusen år. Ved sitt første komme beviste han seg verdig til å få kongemakten og nå viser han at han har den, ved å rense ut religionen, gjenopprette Guds herredømme over jorden. Han blir den nye verdens dommer og en fyrste og hersker over folkeslag. Han største glede er å forsvare og opphøye sin Faders navn ( Jehova ) og herredømme og det er det også for alle dem som ikke skammer seg over hans nærvær.

Sitter og flirer her, for jeg finner det utrolig morsomt at voksne og i utgangspunktet fornuftige mennesker tror på slikt sludder som dette... At det går an... 

 

Alle guder vi mennesker har trodd på har brukt den samme taktikken, nemlig tro... Man skal bare tro... Ingen gud har noensinne latt oss VITE (Den guden som gjorde det ville jo selvsagt hatt alle mennesker som følgere, for da var det ingenting å krangle om...) og det har jo forårsaket mer krig og elendighet enn noe annet her på jorden, men dette og alt det andre negative som slik blind tro fører med seg evner ikke religiøse å se... De tror faktisk at de fremmer noe godt når de fremmer disse gudene sine som dommere, konger, fyrster og driter i om disse gude påstandene går på bekostning av menneskers ve og vel... Nei, der har det alltid vært hill gud og drit i mennesker, til tross for at det er mennesker, ikke guder, som befolker denne planeten...

 

Jeg lurer på hvordan verden hadde vært om ikke kristendom, jødedom og islam var funnet opp jeg... Da ville vi mest sannsynlig ha reist til månen allerede på 1700 tallet og vi hadde befolket mars... Men på grunn av stupide og ødeleggende påstander så har vi heller syslet med å slå andre ihjel for innbilte fantasi guder og plyndret, drept og voldtatt hundrevis av andre kulturer for å kjøre jødeliket opp i ræva til folk som klarte seg helt utmerket uten dette stinkende jødeliket og moralismen som fulgte i kjølevannet av kristendom... 

 

 

Er nesten så jeg blir trist når jeg tenker på hvor mye religion har ødelagt for oss... Og dette løper det voksne mennesker rundt å tror på den dag i dag, til tross for at vi har 90% av all menneskelig viten på telefonene våre, viten som burde slått ihjel disse idiotiske jernalder mytene for godt... Synd vi ikke kan tvinge folk til å være ærlige, for hadde folk vært ærlige ville det ikke ha fantes noen religiøse... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så herlig med folk som bader i dommedagsfryd.

Ja, ikke sant? Enkelte av dem er så jævelige at de gleder seg til at andre skal pines til og med... 

 

Personlig ville jeg vantrivdes om jeg satt i himmelen og visste at noen jeg kjente ble pint og torturert, men slike små "bagateller" tørr ikke kristne å tenke seg... 

 

Godt at denne guden ikke eksisterer, for ellers hadde vi vært i skikkelige problemer.. Så dum som den kristne guden er fremstilt mener jeg... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dommens dag er et av de emner motstanderen har klart å bringe fullstendig forvirring i og gjøre menneskene i alminnelighet helt blinde for. Mange velmenende og oppriktige mennesker ser fram til dommens dag med stor frykt og engstelse på grunn av det de tror skal hende dem selv og deres kjære når den dagen kommer og

 

dette trass i den kjensgjerning at Bibelen taler om det som en meget gledelig hendelse : Si blant nasjonene: Jehova regjerer, verden står fast, så den ikke kan rokkes, han vil dømme folkene med rettferdighet. La himlene glede seg og la jorden fryde seg, la havet bruse og alt det som fyller det. Marken fryde seg og alt som er på den. Da skal alle skogens trær synge av glede av Jehovas åsyn, for han kommer, han kommer for å dømme jorden, han vil dømme verden med rettferdighet og folkene med din sannhet. ( Salme 96: 10-13 )

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

dette trass i den kjensgjerning at Bibelen taler om det som en meget gledelig hendelse

 

Du sier dette som om det har noen form for autoritet, uten at det faktisk har det. Og det er vel der mye av problemet ligger, i tillegg til skadefryden som ligger i at du på et vis gleder deg til verdens såkalte undergang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...