SailorMoon Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Jeg har fått meg to nye jobber som ringevikar begge to. I den ene jobben er på et dagsenter for utviklingshemmede. Jeg har ingen erfaring fra før med dette. Og jeg har ikke fått noe opplæring. Jeg skal liksom bare være med der å henge meg på å gjøre det som jeg kan gjøre. Føles ukomfortabel hele situasjon. Jeg føler at jeg blir å være "ny" der lenge.. Noen som har tips til å finne seg raskere til rette? De andre som jobber der er grei, men jeg er veldig sjenert når jeg er på jobb.. Endret 29. juni 2016 av SailorMoon Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Hei, Først grattis med jobb(er) Det er lov å være ny i jobb og ikke vite hvordan arbeidsoppgavene skal gjøres. Ang. sjenertheten så er folk forskjellige, takk og lov for det. Men hvis det er som du sier ikke noe opplæringsprogram/opplegg så ville jeg nok forsøkt å finne en kollega som virker hyggelig og spurt om hun/han kunne gitt deg noen tips/vist deg litt. Dette fikser du!! Lykke til Endret 29. juni 2016 av €tt@n 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Vandligvis er det en mer eller mindre offesiell "fadder løsning" på plass så du har noen å kontakte når du har spørsmål, du finner nok fort ut hvem den personen er. For den jobben på dagsenter for utviklingshemmede er nok det mest å være hyggelig og sundt folkevett, noe du sannsynligvis viste under intervjuet da du fikk jobben. Jeg har hatt flere forskjellige jobber som jeg har startet i uten erfaring eller opplæring, og det har alltids gått seg til og jeg har alltid funnet en "mentor/fadder" selv om han ikke offisielt har hatt oppgaven. Uansett arbeidsoppgaver vil du finne at det viktigste er bare å vise innsatsvilje så ordner det meste seg. Vær glad at du ikke har en jobb som involverer kjøretøy på flere tonn og maskiner som kan klemme av armer/bein for den som er uforsiktig og masse som er så varm at du brenner av huden hvis du kommer innat et sekund, det var tilfelle i min forrige jobb selv om jeg hadde ingen erfaring eller opplæring. Men det gikk seg da til det også med bare ett par brannsår. Glad jeg er tilbake i IT-bransjen nå hvor papirkutt er den største helsefaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå