Gå til innhold

Er du eier av et nytt Amd RX 480 kort eller skal du kjøpet et?

Malvado

Kommer du til å kjøpe deg et Amd RX 480 skjermkort?  

83 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe deg et Amd RX 480 skjermkort eller eier du et?

• Ja. Skal kjøpe referansekortet.
      5
    • Ja. Skal kjøpe så fort det kommer et kort med bedre kjøleløsning
      34
    • Nei.
      44
  2. 2. Innfrir Amd sitt kort forventningene dine?

• Ja.
      22
    • Nei.
      20
    • Delvis
      41
  3. 3. Er overklokking av kortet viktig for deg?

• Ja
      32
    • Nei
      24
    • Delvis
      27

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte referanse fra msi. Ikke overklokket. Litt coilwhine i psu etter at jeg satt inn kortet, men den begynner å bli gammel og må snart skiftes uansett.

Oppgraderte fra gtx 560ti. Må si at jeg er fornøyd med ytelsen i 1080p 60 fps. Hører ikke kortet over kabinettviftene (nye i år)

Skal innrømme at jeg sikler på asus sin strix versjon av kortet.

Lenke til kommentar

Coilwhine fra psu? Da er rådet mitt klart, se om du kan gjøre noe med clock på hovedkort eller skjermkort ( juster ned ) og se om det kan endre på Coilwhine.

Min erfaring er at dette kan hjelpe i noen få tilfeller, utrolig gøy når det funker og ikke medfører noe annet enn litt lavere spenning på et ellers stabilt system.

Lenke til kommentar

Det finnes alltid en fiks, men så var det det å gidde da.

Lurer på om han hadde returnert et geforce kort det sekundet en driver ikke lot seg installere.

Uten tvil. 

Den retningen du prøver å dra tråden i nå kan du bare droppe. Du aner ingenting om hvilken hardware jeg har hatt tidligere, eller mine preferanser for hardware. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Greide ikke vente på AIB kort.  :ninja: 

Nice, grattis :) 

Tror nok du blir positivt overrasket over stock-kjøler!

Meget fornøyd så langt, trodde kortet skulle bråke mer men var ikke ille selv om jeg har det utenfor kabinett.

Bare prøvd rocket league så langt, men var deilig med stabil 144fps@1440p.

Lenke til kommentar

Ser frem til custom-kortene kommer, regner med å kjøpe da (eller vente litt hvis prisene er for høye). Har også lyst til å kjøpe en (rimelig) FreeSync-skjerm (1080p, 22-24"), noen som har noen gode forslag? Trenger ikke mer enn 60 Hz, og det er viktig for meg at skjermen er OK til annet bruk enn spilling (TN står ikke øverst på ønskelista). Noen som har testet Samsung C24F390, for eksempel?

Lenke til kommentar

Greide ikke vente på AIB kort.  :ninja: 

Nice, grattis :) 

Tror nok du blir positivt overrasket over stock-kjøler!

Meget fornøyd så langt, trodde kortet skulle bråke mer men var ikke ille selv om jeg har det utenfor kabinett.

Min anbefaling er å ikke overklokke med mindre du kan få på plass en bedre kjøleløsning og selv da... Meh du vet kortet burde ha en bedre strømtilkobling.

Uansett litt risiko vil det trolig være ved å overklokke , men kan du  leve med det hadde jeg anbefalt å prøve med undervolting først og så mild overklokking. Da kan det være at du får holdt strømforbruket nede mens ytelsen øker og dette på stock kjøler.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Ja kortet er overraskende stillegående på lav last. Om jeg spiller lette spill så hører jeg det ikke over 120mm kabinettvifter som kjører på 900rpm.

Det høres i 3dmark da, men fortsatt ikke noen løvblåser slik R9 290X f.eks.

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke så stort behov for tredjepartskort, utenom mulighet for mer enn 6-pins strøm, og da evt bedre kjøling hvis det fører til bedre muligheter for overklokking.

Var en som overklokket med vannkjøling, nådde ikke mer enn 1480 hvis jeg ikke husker feil. Gav ikke akkurat store forskjeller i FPS.

XFX sitt Black som jeg tester kjører 1328mhz ut av eske, med stock kjøler. Helt stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...