lawiet Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 hei jeg og noen kollegaer har fått noe nytt utsyr på jobben som vi kan leke med, i en viss tid...... Vi prøver å koble en ultralyd med en PR indikator, og prøver å innstille releet på PR'en slik at ved , la oss si 10% væske i tanken så skal releet slå inn . releet er selvfølgelig inne bygd i PR'en. Jeg er litt nervøs for å ødelegge nye ting her så beklager hvis jeg spør for mye, men jeg har lyst å lære dette. Jeg lurer på om det er her jeg må koble ultralyden? Dok for ultralyd (Det er bare + og - kobling og andre innganger, men det er for en skjerm): http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwi4pfa5-M3NAhVG_iwKHRyCBPAQFggcMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.skifcorp.com.ua%2Fcatalogue%2F07%2Fvegaultraeng.pdf&usg=AFQjCNF2R-qaFkwg3gkANa_W9UicsHY7SA&sig2=hvL29Q_e81HOO2YWvYZvug Dok for PR: http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjjz8Cp7c3NAhUC2CwKHW9GA74QFggcMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.prelectronics.com%2Fmedia%2F947911%2F5514V.pdf&usg=AFQjCNEIulMC7jnONoM0hSolqMDGRJC9Sg&sig2=WjSwmhsd0J54Vl08uMWf1w Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 29. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2016 Jeg tror jeg har koblet riktig, men håper ikke at utstyret blir ødelagt Lenke til kommentar
V_B Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Ut ifra målesignalene som er forventet på inngangen så ville jeg trodd denne skulle være en indikator til en temperaturmåling? Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 Ut ifra målesignalene som er forventet på inngangen så ville jeg trodd denne skulle være en indikator til en temperaturmåling? Ja det er vanlighvis det PR brukes til, men det skal gå and å måle nivå også, men jeg er usikker på om det er der jeg skal koble. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 The 5514 A1 with temperature input can measure signals from standard Pt100 and thermocouple sensors, and mV signals. The 5514 A2 with current and voltage input can be programmed in ranges of max. 100 mA and 250 VDC and contains a transmitter supply. Har du den øverste modellen? Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 J The 5514 A1 with temperature input can measure signals from standard Pt100 and thermocouple sensors, and mV signals. The 5514 A2 with current and voltage input can be programmed in ranges of max. 100 mA and 250 VDC and contains a transmitter supply. Har du den øverste modellen? Jeg antar det, men vi kan jo de på begge og se hvor de skal kobles. men har jeg rett om koblingen? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Hvis jeg skulle gjettet så tror jeg at du vil få et problem med målingen din. I første omgang vil jeg tro at du mangler en spenning som kan drive måleinstrumentet fra utgangen til PR. Dersom du kobler inn en spenningsforsyning til å drive instrumentet, så vil jeg tro at sløyfespenningen blir langt over skalaen til hvilket som helst TC element. Endret 1. juli 2016 av Salt_Skin Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 Salt_Skin, den 01 Jul 2016 - 12:08, sa:Hvis jeg skulle gjettet så tror jeg at du vil få et problem med målingen din. I første omgang vil jeg tro at du mangler en spenning som kan drive måleinstrumentet fra utgangen til PR. Dersom du kobler inn en spenningsforsyning til å drive instrumentet, så vil jeg tro at sløyfespenningen blir langt over skalaen til hvilket som helst TC element. skjønner ikke helt hva du mente der nå. kan du demonstrere dette med en tegning? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Salt_skin har så vidt jeg kan se rett i alt han skriver over. For å koble rett så må man vite 100% sikkert om det er denne 5514 A1 eller denne 5514 A2 man har. Kobler man feil så kan man ødelegge inngangen på PR indikatoren. Prinsipper blir som for den tidligere tråden med oppkobling av reglator. (Forutsatt at det dreier seg om A2 modellen med 4-20 mA strøm ingang.) Der det står DP celle skal det stå "ultralydsensor". Der det står regulator skal det stå "PR indikator". Hvis PR indikatoren er av type A2 med miliampereinngang, så skal reistansen ikke være med. Prinsipper med oppkobling av målesensor, spenningskilde og "bruker" av målesignalet er "generelt" og brukes i en "hel haug" med sammenhenger. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Stryk "DP-Celle" og skriv "ultralydmåler". Stryk "regulator" og skriv "PR Indikator" Ta vekk motstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå