Sylt E. Agurk Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Hei hei Siden jeg opplever at laptopen min begynner å streike virker det som en perfekt anledning til å bygge min første pc. Den skal bygges til høsten siden jeg begynner som student i Trondheim, men jeg har null erfaring med pc bortsett fra noen intense økter med research jeg hadde i dag. Jeg er interessert i en grei gaming pc til omtrent 6 eller 7.000 og trenger hjelp med å velge delene, siden jeg er usikker hva som funker ilag, og hva som gjør en maskin som funker. hvis noen har eller er keen på å mekke en slags liste hadde det vært toppers. Jeg driver også med musikk. Tåler en såpass billig stasjonær pc enten cubase/protools eller andre program? Jeg håper på å kunne bygge en pc som drar til å med de nye utgivelsene uten lag på ihvertfall "high" (hvis dette i det hele tatt er mulig). Jeg håper ikke at mitt ønske er for urimelig. Det andre alternativet er selvsagt å prøve å snipe noe på finn.no takk i forkant Sylt E. Agurk Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Skal du ha med skjerm, mus, tastatur og Windowslisens i prisen? Er det til høsten så kan du egentlig vente og se hva AMD byr på innen den tid og bumpe tråden da Lenke til kommentar
Sylt E. Agurk Skrevet 29. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2016 Skal du ha med skjerm, mus, tastatur og Windowslisens i prisen? Er det til høsten så kan du egentlig vente og se hva AMD byr på innen den tid og bumpe tråden da tenkte å bruke omtrent 6-7000 bare på selve maskinen. Siden det er omtrent 2mnd til jeg har tenkt å bygge den kan jeg vel egentlig vente og se hva som kommer av nye ting Lenke til kommentar
epletull Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Om du ikke har noe hast med å bygge så kan du sjekke stickies om et par måneder. Ligger en veldig fin der "the corporal" som er i din prisklasse. Mulig den vil være ennu mer bang for the buck om et par måneder. Evt kan det jo hende komplett o.l. kjører noe slags kampanjer nå studietiden nærmer seg. PS: Velkommen til Trondheim, veldig flott by å være student i Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Per dag dato gjelder f.eks: i5 6600 (Ikke overklokking) 8 GB ram RX 480 minst 600 watt PSU 250 GB SSD (samsung 850 evo) Harddisk? Cooler master 212 evo. Hovedkort lga 1151. Men skal lite til budsjettet sprekker her, så du bør vurdere salg\brukt på de delene du kan. Om du vil ha ATX\ITX må bli opp til deg eller om du vurder crossfire X senere. Ellers får du nok mere for pengene å kjøpe brukt. Da er f.eks lga 1155\1366 eller am3+ (FX8350) aktuelle. Vi alle håper AMD Zen skal dukke opp i løp av året, ellers blir det lite å vente på. Endret 1. juli 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå