Gå til innhold

Starte opp eget klesmerke - tips til produsenter, printing etc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt lenge på å starte opp eget klesmerke som jeg kan tjene penger på. Dette blir ikke noe ekstremt fancy greier med egenproduksjon av produktene, i alle fall ikke i starten. Tenker i hovedsak å lage t-skjorter og caps i starten, med mitt merke/budskap på. Så det jeg da lurer på er om noen har tips til hvem som kan produsere artiklene for meg, hvem som kan printe på trykket/designet mitt og slike ting. Tar i mot alt som kan være av hjelp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Profitten er vel mest avhengig av hvordan du klarer å profilere merket ditt. Man kan kjøpe T-skjorter for 4 kroner pr. stk. fra Kina og selge de for 1000,- i Norge hvis man har en "merkevare". 

Nå var det ikke jeg som administrerte siden og jeg har ingen anelse om profitten i vårt tilfelle, men det var i alle fall ingen kostnader forbundet med det slik at fortjenesten for alt som ble solgt i alle fall var 100% ;-)

 

Lenke til kommentar

Tror egentlig, skal jeg være ærlig, at dette ikke er noe for deg dessverre! ;-) Det du snakker om er hardt arbeid og innovasjon, hvilket du ikke får gratis.
 

Hvis du noensinne kommer dit at noen faktisk ønsker å kjøpe dine produkter fordi du har klart å lage din egen "merkevare" kan du sende en E-post til et par av firmaene i listen over og be om pris på 5000 T-skjorter med ditt design, og det vil overraske meg mye om du ikke får et godt tilbud.

Hvis du er ute etter å bli "rik i en fei" uten å gjøre noe som helst vil det mest sannsynlig IKKE funke! ;-)

Lenke til kommentar

Er fullstendig klar over at det er hardt arbeid og innovasjon, og at det ikke bare er å bestille opp noen t-skjorter å forvente og bli rik på dagen. Har nok kommet litt lengre med ideen enn det kanskje virker som, men takk for tipsene. Tar gjerne i mot hvis andre har noen innspill også :)

Lenke til kommentar

Nå var det ikke jeg som administrerte siden og jeg har ingen anelse om profitten i vårt tilfelle, men det var i alle fall ingen kostnader forbundet med det slik at fortjenesten for alt som ble solgt i alle fall var 100% ;-)

 

 

Profitt på 100% er nok enhver selgers våte drøm. Du må trekke fra kostnad på t-skjorte, print, salgsapparat, kostnad for webløsning, porto ved utsendelse (med mindre dette dekkes av kunde), mobil, bredbånd, annet utstyr og ikke minst personalkostnad for å nevne noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Produksjonsfasiliteter for storskala trykk må du nok reise ned til kina for å finne. Klesbransjen er ekstremt saturert, og å skille seg ut i mengden krever enten et veldig budsjett, virale videoer(helt håpløst å planlegge), eller et svært godt nettverk.

 

Ideen din er dog spennende; håper du får det til.

Lenke til kommentar

 

Nå var det ikke jeg som administrerte siden og jeg har ingen anelse om profitten i vårt tilfelle, men det var i alle fall ingen kostnader forbundet med det slik at fortjenesten for alt som ble solgt i alle fall var 100% ;-)

 

 

Profitt på 100% er nok enhver selgers våte drøm. Du må trekke fra kostnad på t-skjorte, print, salgsapparat, kostnad for webløsning, porto ved utsendelse (med mindre dette dekkes av kunde), mobil, bredbånd, annet utstyr og ikke minst personalkostnad for å nevne noe.

 

 

Poenget mitt var at det kostet ingen ting for oss å sette opp nettbutikken. Det ble bare laget noen design og vi la inn fortjenesten vi ønsket oss. F.eks. dersom en kaffekopp med vårt design kostet oss 100,- så bestemte vi oss for å ta 120,- for den og hver gang noen kjøpte en sånn tjente vi 20 kroner med 0,- investert da alt det andre ble ordnet av nettbutikken.

 

Blir vel egentlig mer enn 100% det, fra 0? ;-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...