panyagua Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Hei Har tenkt lenge på å starte opp eget klesmerke som jeg kan tjene penger på. Dette blir ikke noe ekstremt fancy greier med egenproduksjon av produktene, i alle fall ikke i starten. Tenker i hovedsak å lage t-skjorter og caps i starten, med mitt merke/budskap på. Så det jeg da lurer på er om noen har tips til hvem som kan produsere artiklene for meg, hvem som kan printe på trykket/designet mitt og slike ting. Tar i mot alt som kan være av hjelp. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Vi brukte denne siden for noen år siden. Du kan lage dine design og til og med sette opp din egen webshop :-) https://www.spreadshirt.no/ Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Her er forresten den websjappa jeg var med å starte opp for mange år siden! Ser ut til at den er oppegående enda! ;-)http://norway.spreadshirt.net/ Lenke til kommentar
panyagua Skrevet 29. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2016 Hvordan ble profitten på det da? Usikker på hva som lønner seg mest med den type løsning du linker til (har sett flere sånne sider) eller å få bestilt opp et litt større parti fra en annen produsent og styre med utlevering og sånt selv. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Profitten er vel mest avhengig av hvordan du klarer å profilere merket ditt. Man kan kjøpe T-skjorter for 4 kroner pr. stk. fra Kina og selge de for 1000,- i Norge hvis man har en "merkevare". Nå var det ikke jeg som administrerte siden og jeg har ingen anelse om profitten i vårt tilfelle, men det var i alle fall ingen kostnader forbundet med det slik at fortjenesten for alt som ble solgt i alle fall var 100% ;-) Lenke til kommentar
panyagua Skrevet 29. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2016 Ja, sant. Tror ''merkevaren'' skal være brukbar. Og har en god plan for markedsføringen. Mangler bare å finne en god løsning på produksjonen. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 I så tilfelle er en slik løsning en rimelig inngangsbillett for å bygge det opp. Når man har et design som selger kan man ta det videre for å tjene mer. Lenke til kommentar
panyagua Skrevet 29. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2016 Og med å ta det videre innebærer hva? Og de t-skjortene fra Kina til 4kr, hvor får man tak i de? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Ok. 15 kroner da ;-) http://www.globalsources.com/GeneralManager?action=ReMap&where=GoSearchProduct&query=Promotional+T+shirts&items_per_page=60&keywords=promotional%20t-shirts%20suppliers&matchtype=b&device=c&WT.mc_id=1001007&WT.srch=1&gclid=Cj0KEQjw4827BRDJvpbVuKvx-rIBEiQA2_CzsFWTka12gYvdLD-TfOT1p3mKjiI1iDWUNXylsYEUh60aAh5u8P8HAQ&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar
panyagua Skrevet 29. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2016 Hehe Men det der er vel ferdigdesignede? Jeg trenger noen helt plain t-skjorter, svarte og hvite, OG noen som kan printe på designet mitt. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Tror egentlig, skal jeg være ærlig, at dette ikke er noe for deg dessverre! ;-) Det du snakker om er hardt arbeid og innovasjon, hvilket du ikke får gratis. Hvis du noensinne kommer dit at noen faktisk ønsker å kjøpe dine produkter fordi du har klart å lage din egen "merkevare" kan du sende en E-post til et par av firmaene i listen over og be om pris på 5000 T-skjorter med ditt design, og det vil overraske meg mye om du ikke får et godt tilbud.Hvis du er ute etter å bli "rik i en fei" uten å gjøre noe som helst vil det mest sannsynlig IKKE funke! ;-) Lenke til kommentar
panyagua Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 Er fullstendig klar over at det er hardt arbeid og innovasjon, og at det ikke bare er å bestille opp noen t-skjorter å forvente og bli rik på dagen. Har nok kommet litt lengre med ideen enn det kanskje virker som, men takk for tipsene. Tar gjerne i mot hvis andre har noen innspill også Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Nå var det ikke jeg som administrerte siden og jeg har ingen anelse om profitten i vårt tilfelle, men det var i alle fall ingen kostnader forbundet med det slik at fortjenesten for alt som ble solgt i alle fall var 100% ;-) Profitt på 100% er nok enhver selgers våte drøm. Du må trekke fra kostnad på t-skjorte, print, salgsapparat, kostnad for webløsning, porto ved utsendelse (med mindre dette dekkes av kunde), mobil, bredbånd, annet utstyr og ikke minst personalkostnad for å nevne noe. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Produksjonsfasiliteter for storskala trykk må du nok reise ned til kina for å finne. Klesbransjen er ekstremt saturert, og å skille seg ut i mengden krever enten et veldig budsjett, virale videoer(helt håpløst å planlegge), eller et svært godt nettverk. Ideen din er dog spennende; håper du får det til. Lenke til kommentar
panyagua Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 http://www.tracker.no/ http://www.newwave.no Hva med slike norske produsenter av profileringstekstiler? Vil det bli vanskeligere å gå i pluss på et sånt prosjekt om man går via disse? Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Nå var det ikke jeg som administrerte siden og jeg har ingen anelse om profitten i vårt tilfelle, men det var i alle fall ingen kostnader forbundet med det slik at fortjenesten for alt som ble solgt i alle fall var 100% ;-) Profitt på 100% er nok enhver selgers våte drøm. Du må trekke fra kostnad på t-skjorte, print, salgsapparat, kostnad for webløsning, porto ved utsendelse (med mindre dette dekkes av kunde), mobil, bredbånd, annet utstyr og ikke minst personalkostnad for å nevne noe. Poenget mitt var at det kostet ingen ting for oss å sette opp nettbutikken. Det ble bare laget noen design og vi la inn fortjenesten vi ønsket oss. F.eks. dersom en kaffekopp med vårt design kostet oss 100,- så bestemte vi oss for å ta 120,- for den og hver gang noen kjøpte en sånn tjente vi 20 kroner med 0,- investert da alt det andre ble ordnet av nettbutikken. Blir vel egentlig mer enn 100% det, fra 0? ;-) Endret 1. juli 2016 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå