Gå til innhold

rx480 eller Gainward GTX970 til kr 2.499,-


Anbefalte innlegg

Nå har rx480 blitt lansert og det er priset mye høyere enn det mange forventet. Vil sikkert dette litt ned i pris, men blir nok ikke et veldig billig kort uansett.

 

Når gainward GTX970 var på kampanje hos komplett så bestilte jeg et, men har ikke hentet det enda. Prisen var da kr 2.499,-

 

Skal jeg kjøpe gainwarde GTX970 eller rx480?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les noen tester og ta et veloverveid valg selv :)

Vel, jeg er en far på 42 år og skal oppgradere pcen til en guttungen på 13 år. Begrenset budsjett samt at jeg innrømmer at kunnskapen ikke er så god å spørr heller på et forum enn å bruke kveld etter kveld på å oppdatere mine pc kunnskaper. 

 

Hvorfor være eller bli ekspert på alt når man kan spørre på forum hvor det allerede sitter folk med den rett kunnskapen? Og som uansett vil kunne mer enn meg selv om jeg leser noen tester...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Les noen tester og ta et veloverveid valg selv :)

Vel, jeg er en far på 42 år og skal oppgradere pcen til en guttungen på 13 år. Begrenset budsjett samt at jeg innrømmer at kunnskapen ikke er så god å spørr heller på et forum enn å bruke kveld etter kveld på å oppdatere mine pc kunnskaper.

 

+1 fra meg :) Så sender du en PM til han som Nizzen nevnte :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

I 1080p er GTX980 ca. 10% raskere enn RX480. Cdon.com selger RX480 for 2790,- Jeg vet ikke om jeg synes 2500Kr for et brukt GTX980 er noe røverkjøp da akkurat.

 

Med RX480 kan man få FreeSync skjermer helt ned i 1500Kr. Billigste G-Sync skjerm koster 3990Kr, samme modell med FreeSync koster ~2500Kr.

 

RX480 har også dobbelt så mye minne og siste versjon av DisplayPort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...