Peregrin Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei, er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har en 21" Sony G500-skjerm som jeg pleier å kjøre i 1600x1200 i 85Hz, noe skjermen som regel greier fint. Problemet er at av og til når jeg starter opp PC'n, så finner ikke XP skjermen. Jeg mener, når jeg velger display properties/advanced/monitor så står monitor definert som "Default Monitor" og ikke "Sony CPD-G500" som det vanligvis står. I tillegg (og det er dette som er selve problemet) ser oppdateringsfrekvensen ut til å være på omtrent 60Hz, selv om det står like under "Default Monitor" at den er på 85 Hz. Så prøver jeg å avistallere "default monitor"-driveren etter alle kunstens regler, for så og installere på nytt. Men da finner XP default monitor igjen, og sier at jeg ikke har noen grunn til å klage fordi alt ser ut til å fungere utmerket. Så, etter å ha avinstallert driveren og restartet for ørtende gang, så er plutselig "Sony CPD-G500" der igjen, og alt ser bra ut og går i 85Hz på ordentlig. Hva skal jeg gjøre for å få "default monitor" til å ligge unna, og la XP skjønne at det bare er "Sony CPD-G500" som duger? Skjermkortet mitt er et Saphhire Radeon 9600 Pro Vet at dette er et litt tåkete spørsmål, er litt forvirret selv. Men jeg vet altså ikke hva jeg skal gjøre. Hilsen Arnt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har du inst. skjerm drivere ? Lenke til kommentar
Peregrin Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Jeg kjøpte skjermen brukt, og det fulgte ikke med noen drivere. Men når alt går som normalt finner jo XP skjermen av seg selv, så jeg regner med at driverne følger med XP. Eller..? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Installererte senest i dag skjermdrivere på en maskin, du ser det i maskinvarebehandling hvis pcèn "bare" har plug and play Win. drivere, da kommer ikke skjermmodellen frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå