Gå til innhold

Xiaomi redmi note 2 vs note 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du velger note 3 pro. Enkelt og greit!

Da får du snapdragon 650 brikkesett som er langt kraftigere enn mediatek i de andre utgavene, OG bruker mindre strøm som gir bedre batteritid.

MiUI er en smakssak, er ikke alt jeg liker ved det, men det er jo også gøy med noe "annet" enn man har hatt før. Det finnes jo andre UI/skins å laste ned på google play også da.

Har hatt min Note 3 Pro siden lørdag, og er godt fornøyd så langt, spesielt med prisen tatt i betraktning! Ladet den natt til søndag, og nå er jeg på 38% etter 3 dagers bruk. Riktignok med lite skjermtid, da jeg ikke bruker telefonen mye i løpet av arbeidsdagen til annet enn å spille noe musikk over bluetooth til en ekstern høyttaler. Kameraet er greit nok (etter jeg fant ut at man kan stille kvaliteten opp til "high", den var stilt til medium som standard), men kan ikke måle seg med kameraene som sitter i toppmodellene til 5k+ kroner.

Jeg bestilte min telefon med global ROM og har allerede fått 2 oppdateringer automatisk.

Jeg bestilte modellen med 3Gb/32Gb minne (denne ligger på 170$+ avhengig av forhandler/farge), men jeg har aldri sett hele minnet oppbrukt, så 2Gb/16Gb utgaven (fra 137$ hos rimeligste forhandler) er nok et minst like godt kjøp så lenge man bruker minnekort.

Ting å huske på:

*Har ikke norsk språk (virker som dette kan komme når telefonen får oppdatering til android 6, det er ihvertfall i beta utgavene av android 6 MiUI utgavene). Men har så klart norsk tastatur (+ordbok om du trenger det), ellers finnes det jo hauger av tastatur apper å laste ned.

*Du må velge 2 sim kort eller sim + minnekort.

*Støtter ikke 4G på 800MHz som er det 4G nettet som brukes utfor byer. Klarer du deg med 3G på slike steder er ikke dette noe problem.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Takk for svaret. Og hva med Xiaomi mi5? Ja det er jo dyrere men tror at snap 820 er det beste man kan få nå til dags.

Har din note 3 dual window mode? Fordi at jeg ofte bruker 2 apper i ett strekk.

Lenke til kommentar

dual window mode har jeg ikke visst eksisterte på noen telefoner jeg har hatt :p Kan ikke finne noe slikt på note 3.

Mi5 er en fin telefon, men koster litt mer enn jeg tenkte å bruke. Den har bedre kamera og ytelse enn note 3. Men du mister støtte for minnekort. Ellers har den samme frekvens-støtte og du får ikke 800MHz 4G på den heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...