Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir jeg hacket? NØDSITUASJON

Anbefalte innlegg

Var på Twitch og noen sendte meg en link. Han sa at det var noe morsomt. Jeg var dum nok til å trykke på linken og kom til en side som het ******.byethost7.com. Siden var helt svart. Så sender han meg melding med Ip adressen min, stedet der internettet er og hvilket selskap det er (Altibox f eks).

Så sier han ikke mer.

Hva skjer nå? Blir jeg hacket? Ødelegger han internettet mitt? Kan han lese det jeg skriver nå? Han lagde den nettsiden kun for å få min info.

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All informasjonen du nevnte kan man få fra IP-adressen. Ikke noe mer, egentlig. Tviler på at du har blitt hacket, men det lønner seg naturligvis i ditt tilfelle å ha antivirusprogram og brannmur installert og oppdatert. 

Lenke til kommentar

Hver gang du går inn på en nettside så registreres din IP-adresse. Med denne så kan de se lokasjon, nettleverandør, nettleser, etc. Hvis du er redd for at du har blitt hacket så bør du, reinstallere Windows, sperre alle kontoer/ skifte passord, sperre kredittkort (pga CVC-kode), etc. Det er litt jobb, men det er de prevantive tiltakene jeg kommer på på sparket.

Lenke til kommentar

Gikk alarmen på modemet? Skal være en rød lampe der som blinker/lyser hvis du har blitt hacket. (ofte heter den (H)ACK)

Da er det best å ringe internettleverandøren og få byttet modemet.

Endret av uGn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Admin og moderatorer her på siden kan også fortelle deg din IP, sted og hvilken ISP du har. Besøker du min side, så kan jeg også fortelle deg det.

Hvis du har router, så vises som oftes din eksterne IP, ikke din interne - altså IP du har på enhet du er på nett med. Ip i seg selv er ikke farlig, men man kan med det prøve å sette opp ett angrep mot den IP'n for å finne hull/svakheter.

Betviler dog at han gjør det - eller er kapabel til det. Dette høres ut som en fersking som har funnet ut en ting - nettopp det han har vist deg nå.

Edit: for sikkerhetsskyld, så scan maskinen med onlinescan i sikker modus med nett, med f.eks http://housecall.trendmicro.com

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Hver gang du går inn på en nettside så registreres din IP-adresse. Med denne så kan de se lokasjon, nettleverandør, nettleser, etc. Hvis du er redd for at du har blitt hacket så bør du, reinstallere Windows, sperre alle kontoer/ skifte passord, sperre kredittkort (pga CVC-kode), etc. Det er litt jobb, men det er de prevantive tiltakene jeg kommer på på sparket.

Høres bra ut det... Men det er FAEN MEG 8 SOM BRUKER Internettet :'( er redd for å si det til dem :(

Lenke til kommentar

Ta det HELT med ro.

Du har IKKE blitt hacket.  Linken du klikket på var garantert til en webside han hadde kontrollen på, og dermed kunne registrere ip'en + info om nettleseren din osv. da du gikk inn på nettsiden.

Når han vet ip'en din, kan han enkelt slå opp hvem det er som eier denne (feks. Altibox).  Ofte kan man også se ca. lokasjon.

Dette er IKKE farlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...