Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom eller Kvalito ADSL?


Anbefalte innlegg

Har irritert meg grenseløst øver lignende poster selv :scared: men når det kommer til stykket så er det faktisk litt stress å bestemme seg :mad:

Men jeg skal uansett ha en 2048 linje av en av de nevnte aktørene da hverken NGT eller andre aktører som ikke baserer seg på Telenor nettet er tilgjengelig her jeg bor.

 

Så hva er deres personlige meninger da mener jeg helst de som har 2048 linje av enten Bluecom eller Kvalito?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bluecom.. Og jeg angrer ikke et sekund. Flott support, stabil linje (hatt en liten nedetur, men det var veivesenet som drepte fiberen til telenor ^^ ), og de leverer 1080 kB/s på 1024 linja. Burde sies å være akseptabelt :)

Hørt mye rart om Kvalito, begge veier. Alt jeg VET om kvalito er at de bruker for lang tid på å svare på mailene mine med spørsmål.

Valget av ISP er dog mye avhengig av hva slags tjenester du trenger. Kvalito kan være interesangt nettopp pga at de på enkelte av linjene sine gir deg høyere uplstream. Dog betaler du ekstra for dette, men det er sikkert et alternativ for mange som ikke kan få NGT, men trenger det ekstra.....sparket? :p

 

Min anbefaling er Bluecom. De er kanskje ikke de billigeste, men spørr du MEG, er det verdt hver eneste krone. De er tilogmed behjelpelige med betaling, hvis dete skulle bli nødvendig. :)

Lenke til kommentar

hold deg unna Bluecom!!!!!!

hadde de der jeg bodde før, ble et ****** surr, bestilte slik at jeg fikk faktura vær 3 mnd,men fikk første regnig først etter 7 mnd, etter at jeg hadde purret på de mange ganger, da kom jo den på 4970 kr, som jeg heldigvis fikk betalt.

så skulle jeg flytte, og jeg vet jeg ikke ville ha bindigstid da jeg bestillte, for jeg visste ikke hvor lenge jeg ble boende, men jaggu påsto de ikke at jeg hadde 1 års bindingstid der også :devil:

så da så jeg opp med en gang i protest.

så der jeg bor nå har jeg tiscali,og har ingen problemer med det, vet når regningen kommer og hva den er på

Lenke til kommentar

Har selv Kvalito 2048/256 .. på itavisen ligger jeg i snitt på 500-1000 kbits .. Har prøvd å sagt opp .. uten nytte.. de krever penger av meg som ikke står på prislista tilogmed for at jeg skal få avsluttet mitt kundeforhold der. :angry:

har skrevet 15-16 mailer med de der siste 2-3 dagene.. HELT ELENDIG kundeservice (tror ikke de vet hva det er).. de er kun ute etter å svindle deg.. kan ikke se noen annen grunn til at de driver på sånn.

 

Så er ting er sikkert.. gå for bluecom .. det skal jeg neste gang .. uten tvil..

 

(tipper jeg valser nedover til purken en tur på mandag for å få råd om hva jeg kan gjøre med saken.. forbrukerrådet kan ikke gjøre noe .. siden bredbånd går under teletjenester.. noe de ikke kan gjøre noe med ) :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har 2.3 Mbit sdsl fra kvalito. Det er den mest ræva linja jeg har hatt noen gang. Den er rett og slett ubrukelig. Detter ut av Ao med jevne intervaller og ping-tracer viser at noen har gjort en ubrukelig jobb på routing siden inne hos Kvalito.

 

Kim Og Kai, som er "sjefer" for Kvalito, er ubrukelige. Noe som gjenspeiles i stort sett hele bedriften. Supporten virker ikke og det er ingen som egentlig ikke har helt kontroll. kai og Kim, skyver manglende kompetanse og kontroll over på alle andre og skylder på dem som skulle finne på å ha noe med dem å gjøre.

Jeg bestilte linja mi 26 September. Fikk`n levert 2 desember. Jeg fikk`n levert etter å ha fått igang Telenor _selv_. Kvalito, klarte det ikke.

 

Ringte inn og ville ha leveringsbekreftelse. Fik Kai eller Kim på tråden. Husker ikke hvem av dem det var. Han lo av meg. Det var ikke mulig det. Det var med telenor vi hadde med å gjøre. Så en bekreftelse på iinstallasjonsdato kunne jeg bare glemme. Skjønner at Telenor har sitt å slit med, men om dette er det Kai, eller Kim mener er måten å takle kunder på, tviler jeg på at det er _disse_ menneskene som kommer til å trone på toppen. Ender vel heller i retten tenker jeg...

 

man får ikke svar på de mailer som sendes inn. Det er ingen oppfølgning av problemene dine. Det virker ikke som om det er noen som er i stand til å løse dem heller. Etter å ha snakket med Kai på telefonen sitter jeg igjen med et inntrykk av at mannen overhode ikke har forstand på hva det er hva holder på med. Dritt slenges om Telenor og Bravida og i hue og ræva. Det sitter løst. Men Kvalito er det ikke noe galt med. Det eneste jeg har hørt fra dem etter at linja har kommet opp med kun min hjelp. Er en faktura. Sendt på mail. som jeg aldri har bestilt.

 

 

Har fått høre at disse serverene som ble stjålet inne hos dem ble stjålet av en tidl. Ansatt. Fikk vite det av "supporten" på kvalito. Hva sier det om de som er ansatt der? Hvilke forhold er det inne på et av denne "Isp`s" større kontor?

En kompis av meg som sliter som et Ass med kvalito, var inne og henta nytt modem da den dritten han fikk ikke funka.. (de ville ha porto for det. Han _kjørte_ inn og henta det :) ) Etter det han kunne fortelle så det jævlig ut derinne.. Akkurat som har hadde trodd at det så ut inne på kontorene til en skikkelig kåbbåi-bedrift!

 

Kvalito er ikke ute etter å selge deg et godt produkt. De er ute etter å lure deg. Jeg angrer som en hund på at jeg klarte å rote meg borti Kai og Kim. Jeg angrer som en hund... Det værste jeg væit er å måtte ha med drittsekker å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har 2040/256 linje ifra Bluecom, har hatt dette siden 1 Aug. Fikk GDS pakken i posten en uke før lovet oppkoblingsdag. Oppkoblingsdagen var linjen oppe og gikk 100 %. Etter ca 14 dager sank hastigheten min til ca det halve og jeg ringte inn og klaget. De sa de skulle sende ut en kar til sentralen og sjekke. Gikk 14 dager så var hastigheten tilbake. Fikk da etter en henvendelse til bluecom 3 uker gratis adsl, som ble trukket ifra regningen. :D

 

Jeg er iallefall 100% fornøyd med de. Ingen vente tid på supporten har de heller.

:thumbs:

 

 

Prøv Bluecom du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...