Gå til innhold

G-Sync, verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kan du dele litt av inntrykkene du fikk når du først prøvde g-sync? :)

Gsync er en fin funksjon å ha, men er ganske overhyped og på ingen måte verdt prisen det koster.

Klarer du å opprettholde 100+ fps i spill på en vanlig 144hz skjerm, så merker du ikke noe særlig til g-sync. Ikke bla opp masse penger kun pga at du vil ha gsync. Det gjorde jeg, og det er på ingen måte verd å kjøpe 5-9K skjerm for.

Beholdt ikke gsync skjermen, for det er opphypet, og burde ikke kostet noe extra, slik som freesync.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Sitter med en Acer Predator X34A (21:9) med G-sync på et GTX 1080 (Zotac Amp Extreme) og må si jeg synes G-sync definitivt er verdt det for min del.

Freesync versjonen på X34 var noe billigere (måtte hatt et AMD kort for å få brukt det), men hadde også max refreshrate på 75Hz. X34A har jeg klokket opp til 100Hz og det virker knirkefritt.

Har ikke testet G-sync på en 144Hz skjerm, så akkurat der føler jeg ikke at jeg kan si noe.

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

Sitter med en Acer Predator X34A (21:9) med G-sync på et GTX 1080 (Zotac Amp Extreme) og må si jeg synes G-sync definitivt er verdt det for min del.

Freesync versjonen på X34 var noe billigere (måtte hatt et AMD kort for å få brukt det), men hadde også max refreshrate på 75Hz. X34A har jeg klokket opp til 100Hz og det virker knirkefritt.

Har ikke testet G-sync på en 144Hz skjerm, så akkurat der føler jeg ikke at jeg kan si noe.

Er du på 100hz eller lavere, så er det helt grusomt uten g-sync. Da river det fryktelig i bildet, og tearing er ganske merkbart. På 144hz føler ikke jeg meg plaget av det i det hele tatt.

Dersom man har spilt på en 144hz skjerm i noen år før man skaffer seg en 144hz g-sync skjerm, skjønner ikke jeg den store gamechangeren. Tror det er mer at man er psykelig innstilt på at g-sync er fagert og flott. Merket en liten forskjell, men fps drops og generell gameplay var fortsatt det samme over 100fps. Men en slike gamechanger som folk påstår det er(som mest sannsynlig kommer fra 60hz skjermer), synes jeg hvertfall ikke det var.

Blir litt som med Razer, alle ungene og enkelte voksne sier det er så digg og flott, men de fleste av oss vet at kvaliteten er dritt og at alle jalla lysene ikke er nødvendig.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...