grådiggrei Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 På lønnslippen min får jeg opp to ulike summer, og jeg er usikker på hvilken av de jeg skal benytte for å beregne skatt: Eksempel Feriepengegrunnlag: 300.000 Hittil i år: 390.000 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Beregningsgrunnlaget for skatt er de 390.000. Det er dette som inntekten din (all inntekt beskattes). Det andre beløpet er den delen av inntekten som teller mot feriepengene dine. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Bruttoskattgrunnlaget vil som oftest komme frem av en egen post som heter noe sånt som "sum avgiftspliktig". "Hittil i år" vil være det samme beløpet, men bare hvis du ikke har skattepliktige naturalytelser (som f.eks. mobiltelefon betalt av jobben). Feriepengegrunnlaget er ikke skattemessig relevant. Det finnes skatte- og avgiftspliktige ytelser som ikke er en del av feriepengegrunnlaget (for eksempel er ikke feriepenger en del av feriepengegrunnlaget). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå