Gå til innhold

Istanbul Flyplass Bombing

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å lage en tråd om en slik sak :)

http://edition.cnn.com/2016/06/28/europe/turkey-istanbul-airport-attacks/index.html

bob-omb-300x300.jpg

Tullebildet representerer de tikkende bombene mange snakker om så det er faktisk ikke ment som en dårlig spøk for å gjøre narr av situasjonen.

Edit; Folk er tydeligvis irriterte fordi jeg ikke har noe etnosentrisk eller antietnosentrisk (multikulturalisme er flott) argument i denne førsteposten. Jeg kan ikke forstå hva som er galt med en diskusjon som starter på 0 :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med denne tråden?

Blir laget tråder om alle terroranggrep og alle saker der innvandrere og flyktninger gjør noe galt så det er naturlig å lage en tråd om dette angrepet også er det ikke? Jeg fikk bare lyst til å gjøre det før noen andre :)

Jeg kunne selvfølgelig ha skrevet masse piss om mine meninger eller funnet på noe som hadde slått litt i magen på folk og skrevet det i første post, men det er unødvendig.

Lenke til kommentar

Lage en tråd for å lage en tråd. Check... :thumbdown:

Nei, jeg lagde en tråd før noen lagde en tråd der de skrev alt mulig rart som er negativt med innvandring og flyktninger. Ville lage en som startet uten noe "mål" til å begynne med. Bare for å få en diskusjon rundt saken uten en forhåndsbestemt mening bak.

Har sett mange tråder med terroranggrep og diverse andre fæle ting og det blir alltid skrevet subjektivt i førstepost for å fremme en mening. Greit nok, jeg skrev ingenting for å fremme noe for/ imot, men tråden ble ikke laget bare for å lage en tråd.

Dette er en viktig sak og noen hadde startet en tråd uansett, hvorfor skulle ikke jeg startet den når det ikke var en tråd om saken fra før?

Lenke til kommentar

Fordi du åpenbart ikke har noe å si om saken. Da kan du like godt la det være. Akkurat som den siste delen av innlegget, som består av et "tullebilde" fulgt av en tekst som forklarer at du ikke mener det. I sum er hele tråden like nyttig som en pikk på albuen.

Lenke til kommentar

Et argument som blir brukt ofte er at innvandringen og flyktningene (Islam) er en tikkende bombe så "tullebildet" representerer noe som er aktuellt. Jeg kunne sagt masse om saken, men valgte å la vær å skrive noe om mine meninger når jeg startet tråden.

Kort forklart så tenkte jeg at det kanskje var greit å starte en tråd om et tema som kommer opp hver eneste dag uten å ha noe utgangspunkt. Ingen for eller imot i førstepost.

Jeg ser at dette er umulig så neste gang skal jeg skrive at jeg hater alle som ikke er hvite eller skrive at de stakkars bombefolka er enkelttilgeller og at vi må ta imot enda fler for at vi skal få slutt på dette tullet.

Sug på albuen min ;)

Lenke til kommentar

Det er som kjent ikke menneskene men deres tro som resulterer i selvmords bombing og massedrap.

Bullshit. Det er fortsatt menneskene (unnskyld, apekattene) som utfører handlingene.

Nja, det er en forenklet måte å se det på. Terrorfolka handler rasjonellt. Grunnlaget for rasjonaliteten kan diskuteres av oss, men å forandre den rasjonelle tankegangen til folk er verre.

Lenke til kommentar

"What is wrong with this world I see,

why can't we live here peacefully?"

because of religion

Because of evil violent destructive people.

And their desire to brainwash peaceful people to be like them.

Endret av Co-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er som kjent ikke menneskene men deres tro som resulterer i selvmords bombing og massedrap.

Bullshit. Det er fortsatt menneskene (unnskyld, apekattene) som utfører handlingene.

Det er troen som gjør det mulig å rasjonalisere seg selv til å bli selvmordsbomber. Ta bort "et liv etter døden" og det å sprenge seg selv i stykker er plutselig ikke like spennende. Abrahams religioner er noen av de mest destruktive religioner som finnes.

Lenke til kommentar

Det er troen som gjør det mulig å rasjonalisere seg selv til å bli selvmordsbomber. Ta bort "et liv etter døden" og det å sprenge seg selv i stykker er plutselig ikke like spennende. Abrahams religioner er noen av de mest destruktive religioner som finnes.

Vel hvis de har så lyst til å ta livet sitt for noe som åpenbart ikke kommer til å bli en realitet (fordi man er død) så kan de i det minste gjøre det alene et sted så man ikke tar med seg mange uskyldige mennesker som ikke ønsker å dø og som ikke har 1 hjernecelle og lever i middelalderen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

hvor er alle de tyrkiske flaggene på facebook? Hvor er støtteerklæringene: Vi er med dere Tyrkia? 

Det er vanskelig å være med en stat som blir stadig mer islamsk. En stat som slakter et folk som rettmessig kjemper for eget land. En stat som stadig blir mindre og mindre demokratisk. Joda, føler med ofrene, men Tyrkia ligger i en del av verden der vi ikke forventer annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...