ATWindsor Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Har du en god advokat i USA kan du saksøke hvem som helst for hva som helst og tjene penger.Sykt system! Enig i at rettsystemet i USA har sine feil, men jeg er ikke enig i at det er i favør av privatpersoner vs bedrifter. AtW Lenke til kommentar
Rain690 Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Slik er det i USA, hadde samme sak gått i norge, hadde retten ment det er urimlig kostnad. Selv krav på ny laptop blir vanskelig i det norske rettsystemet. jepp, er litt synd at forbrukere i norge blir rævkjørt av utenlanske selskap.. mens norske selskap selv over butikk gjærne er fleksible til å hjelpe kundene. Selv ville jeg ikke hatt noe problem å nedgradere maskinen hennes. Lenke til kommentar
krug Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 "Hun krevde også at selskapet skulle betale for den nye maskinen som hun gikk til innkjøp av." Og den ble levert med..... Windows 10? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Ikke hennes feil det heller. Kjøper ikke denne helt uten argumenter.Oppdateringen og sytingen om den har vært ganske langt fremme i nyhetsbildet i USA, og med normal aktsomhet burde hun være klar over det. Dette gjelder spesielt for henne, siden hun tydeligvis er såpass avhengig av datamaskinen som arbeidsverktøy at hun tjener 10.000 dollar på tre dager. For en gjennomsnittlig polititjenestemann i statene er dette i overkant av to måneders lønn. Ut over normal aktsomhet har hun faktisk sagt fra seg retten til å kompenseres for indirekte tap, herunder også arbeidsinntekt, i serviceavtalen hun aksepterte som bruker av maskinen. Det var tøv av rettsvesenet å godkjenne dette i første instans, og MS hadde sannsynligvis vunnet frem med anken. Det var bare det at MS sin juridiske avdeling i dette tilfelle sannsynligvis snakket med markedsføringavdelingen, og kom til at ti lapper var peanuts i forhold til PR-smellen de hadde gått på ved å knuse henne i retten. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Ikke hennes feil det heller. Oppdateringen og sytingen om den har vært ganske langt fremme i nyhetsbildet i USA, og med normal aktsomhet burde hun være klar over det. Innbrudd, svindel og biltyveri er også godt kjent gjennom media. Så det bør jo folk passe seg for, og gjerningsmannen frikjennes for i retten, ifølge din tankegang. Takk og pris at du ikke er dommer i retten (håper jeg)... Her var det ikke oppdateringen som sådan, men metodene Microsoft brukte som var meget villedende. Se bildet langt oppe i denne tråden, og se om ikke du hadde gått i fella også. Problemet var jo at det hjalp ikke å passe seg for den! Den ble påtvunget deg selv når du krysset ut vinduet som ba deg oppdatere! Endret 4. juli 2016 av ozone Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 "- Jeg hadde ikke en gang hørt om Windows 10. Ingen spurte meg om jeg ønsket å oppgradere, forklarte hun i retten." Hun lyver i hvert fall. Hun ble jo spurt. Men neket gidder ikke lese, hun bare trykker... At hun ikke samtykket er jo i og for seg et greit grunnlag for å kreve erstatning, selv om beløpet er åpenbart urimelig. Å *lukke* en dialogboks med den knappen er jo ganske klart ikke et samtykke. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 Hun lyver i hvert fall. Hun ble jo spurt. Men neket gidder ikke lese, hun bare trykker... Nå er det eksempler der ute på at slike vinduer kan ligge bak andre, og hvis ikke du har trykket på noe på en viss tid, så bare går "oppgraderingen" igang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå